24 / 11 / 2024

Kurtköy'de fiyatlar neden bu kadar cazip?

Kurtköy'de fiyatlar neden bu kadar cazip?

Kurtköy'ün gayrimenkul piyasasında bu kadar bu kadar cazip olmasının birden fazla nedeni var.




Dinçer BİLGENER (EMLAK GÜNDEMİ)

On-onbeş yıl öncesine kadar Pendik ve çevre köylerinin merası konumunda olan Kurtköy'de bugün görkemli siteler ve nitelikli konut projeleri yükseliyor. Ve Kurtköy bölgesi, son yıllarda gayrimenkul yatırımcıları için olsun, yeni bir evde yeni bir hayata başlamak isteyenler olsun, inşaat firmaları olsun; gayrimenkul ile ilgili herkes için inanılmaz bir cazibe merkezi haline gelmiş durumda.
Peki bunun nedeni ne? İnsanlar neden buradan gayrimenkul almak istiyorlar? Neden burada yaşamak istiyorlar?

Kurtköy Neresi?

Kamuoyunca “Kurtköy” olarak bilinen bölge, aslında Pendik'e bağlı Yenişehir, Harmandere ve Çamlık mahallelerinden oluşuyor. Ağırlık merkezi ise Yenişehir mahallesinde. Gerçek Kurtköy ise nitelikli konut projelerinin yerleştiği bir bölge görüntüsünden çok, sıradan bir kasaba görüntüsüne sahip.

Avrupa'nın en düzenli toplu konut bölgesi Kurtköy neden bu kadar cazip?

Kurtköy'ün gayrimenkul piyasasında bu kadar çok yer tutmasının, bu kadar cazip olmasının aslında birden fazla nedeni var. Çevresinde, bir bölgeye prim yaptıracak çok fazla etken var Kurtköy'ün. Şimdi dilerseniz, bunları madde madde inceleyelim:

1- Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı

Kurtköy'ü belki de en çok ön plana çıkaran etken, şu sıralarda ek dış hatlar terminali inşaatı başlamış durumda olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı. Çok kısa bir süre önce dış hatlar terminali inşaatı için LİMAK'la anlaşma imzalanan ve işletim hakkının da LİMAK tarafından devralındığı havaalanı, halihazırda yılda 5 milyon yolcu kapasitesine sahip. Dış hatlar terminali tamamlandığı ve yeni havayolu şirketlerinin gelmesiyle bu kapasitenin yıllık 15 milyona kadar çıkması bekleniyor. Bu da bölgenin hareketlenmesi, canlanması ve burada çalışacak insanların barınma ihtiyacının ortaya çıkması demek. Haliyle bu da Kurtköy'ün geleceğinin çok parlak olacağını gösteriyor. Bir bakıma Atatürk Havalimanı'nın Florya, Yeşilköy ve Ataköy taraflarına yaptığı etkinin daha fazlasını Sabiha Gökçen Havalimanı Kurtköy'e yapacak da diyebiliriz. Ayrıca havaalanı konum itibarıyla da, konut bölgesine paralel bir konumda olması ve konut alanının uçak gürültüsüyle rahatsız olmaması özelliğini de taşıyor.

2- THY Uçak Bakım Merkezi (HABOM)

2009 yılı sonuna kadar tamamen Sabiha Gökçen Havalimanı'na taşınması planlanan THY Uçak Bakım Merkezi, bölge yatırımcılarının adeta heyecanla beklediği bir olgu. Çünkü bu tesiste 3 bini teknisyen ve tekniker olmak üzere toplam 5 bin civarında insan istihdam ediliyor. Bu insanların aileleriyle birlikte bölgeye taşınması durumunda bölge nüfusunun bir anda 15-20 bin artması bekleniyor ki, bunca insanın barınmasının havalimanına yakın bölgelerden sağlanacak olması da haliyle gayrimenkul yatırımcılarını bölgeye çekmekte.

3- İstanbul Park Formula 1 Pisti

Siyasi olarak Kurtköy bölgesine bağlı olmasa da Kurtköy'e çok yakın olan İstanbul Park da, Kurtköy için önemli bir etken konumunda. Çünkü bu pist sadece Formula 1 yarışlarına değil, aralarında MotoGP'nin de bulunduğu üst düzey birçok yarış organizasyonuna ev sahipliği yapıyor. Bunların yanı sıra ileride bu tesiste yarış dışı çeşitli aktiviteler yapılması da gündemde. Bu da üst düzey kimi insanların bölgeye gelmesi ve gayrimenkul piyasasının hareketlenmesi demek.

4- Planlı Yapılaşma

Kurtköy, bizzat devlet tarafından ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin koordinatörlüğünde, planlı ve düzenli uydukent yaratılışında, Bahçeşehir ile birlikte pilot bölge seçilmiş. 1985 yılında, merhum Adnan Kahveci'nin başını çektiği bir grup idealist bürokrat ve devlet görevlisi, bölge için her şeyi en ince ayrıntısına kadar planlamış. Bugün de o planın uygulamasına devam ediliyor. Bu plana göre bölgedeki en dar yolun genişliği 15 metre ve bu yolların genişliği 30 metreye kadar çıkabiliyor. 8-10 dönümden aşağı imar adası yok. Ayrıca Pendik Belediyesi, bu bölgede tekil apartman yapılmasına izin vermeyerek, siteleşmeyi destekliyor.
Mevcut imar planında her şey düşünülmüş. Öyle ki, 10 dönümlük bir imar adasında konut yapan bir firma, adanın en az dörtte birini yeşil alanlar için, dörtte birini de kamu tesisleri (okul, hastane, karakol, v.b.) yapılması için bırakmak durumunda. Ayrıca bölgede inşaat yapan firmalar da kalan arazi parçasının en fazla üçte birine kaba inşaat yapıyor ve kalan kısmı yeşil alan, park, bahçe v.b. olarak düzenliyor. Bu düzenli yapılaşmaya bir de bölgenin sükuneti, huzuru ve temiz havası eklenince de bölge haliyle şehrin keşmekeşinden bunalan insanları mıknatıs gibi bölgeye çekiyor.


Geri Dön