Kuru meyve ve mamulleri sektörü ihracatta rekora koşuyor!
Türkiye'nin kuru meyve ve mamulleri sektörü yılın ilk yarısında 724 milyon 669 bin dolarlık ihracata imza attı. Yılın kalan bölümündeki ihracat rakamlarının da geçen yılın üzerinde olması bekleniyor. Yılın ilk yarısında sektör, ihraç ettiği bu miktara karşılık 724 milyon 669 bin dolarlık gelir elde etti
Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerinden (GAİB) alınan bilgilere göre, kuru meyve ve mamulleri sektörü yılın ilk 6 ayında 142 ülke ve serbest bölgeye 227 bin 631 ton ürün ihracatı gerçekleştirdi.
Yılın ilk yarısında sektör, ihraç ettiği bu miktara karşılık 724 milyon 669 bin dolarlık gelir elde etti.
Sektör, en fazla geliri 203 milyon 531 bin dolarla çekirdeksiz kuru üzüm, 192 milyon 441 bin dolarla kuru kayısı ve 114 milyon 139 bin dolarla kuru incirden temin etti.
EN FAZLA İHRACATI EİB GERÇEKLEŞTİRDİ
Sektörde en fazla ihracatı 417 milyon 562 bin dolarla Ege İhracatçı Birlikleri yaparken, kalan miktar ise 129 milyon 53 bin dolarla GAİB üyesi firmalar tarafından yapıldı.
En çok ürünün pazarlandığı bölge 290 milyon 524 bin dolarla Avrupa ülkeleri oldu. Bu bölge İhracattan yüzde 40,1 pay alarak sektörün gözde pazarı oldu. Sektör ülke bazlı en çok kazancı ise 100 milyon 461 bin dolarla Almanya'dan sağlarken bu ülkeyi 70 milyon 556 bin dolarla İngiltere ve 60 milyon 842 bin dolarla ABD takip etti.
700 MİLYON DOLAR İYİ BİR SATIŞ
Dunya.com’daki habere göre, GAİB Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, sektörün ülke ekonomisi için büyük önem taşıdığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Türkiye'nin kuru meyve ve mamulleri kaliteli ve aromalı. Yılın ilk yarısındaki ihracatımız 700 milyon doları geçti. İhracatımızda çekirdeksiz kuru üzüm ve kuru kayısı lider konumundaki ürünler oldu. Bu sektörün ekonomiye büyük katkısı oluyor. Yılın ikinci yarısındaki ihracatımızı da geçen yıla göre artırmak için gereken tüm çalışmayı yapacağız. Ürünlerimizin kaliteli ve aromasının iyi olması nedeniyle dünyada büyük talep görüyor. Bizlerde bu talebi karşılarken yüksek katma değerli mamulleri çoğaltarak pazarlarda söz sahibi olmaya çalışıyoruz. 2023 yılının ikinci yarısında önceliğimiz elbette uluslararası fuarlar ve tanıtım çalışmaları olacak."