28 / 04 / 2024

Kuyumcular AVM'lerde yer almaya başladı!

Kuyumcular AVM'lerde yer almaya başladı!

Kamer ailesinin 4. nesil temsilcisi ve Atasay grubunun alt markası Asgold'un 2 senedir yöneticisi olan Atasay Kamer, kuyumculuk kelimesinin yavaş yavaş kalkmaya başladığını söyleyerek, 'Artık perakende dünyasına giriyoruz' dedi.



Kamer ailesinin 4. nesil temsilcisi ve Atasay grubunun alt markası Asgold'un 2 senedir yöneticisi olan Atasay Kamer, kuyumculuk kelimesinin yavaş yavaş kalkmaya başladığını söyleyerek, 'Artık perakende dünyasına giriyoruz' dedi. Yeni yayumculuğunun     geleceğinin AVM'lerde olduğunu kaydetti.
Atasay Kamer, DÜNYA'ya yaptığı açıklamada önümüzdeki yılı Atasay grubu için yatırım yılı olarak tanımlarken, 2011'de açmayı planladıkları mağaza sayısının 50 olduğunu bildirdi. Bu mağazaların 15'inin yurtdışında olacağını aktaran Kamer, Ortadoğu pazarının önemini koruduğuna işaret etti.
Kamer, bu dönemde yapacakları yatırımın maliyetinin ise 50 milyon doları bulacağını açıkladı. Amaçlarının tüm AVM'lerde olmak olduğunu söyleyen Kamer, marka mağazacı lığında iddialı olduklarını ifade etti.
Atasay grubunun 5-6 yıl önce dondurduğu Asgold markasını kriz döneminde tekrar canlandırarak, hitap ettikleri kesimi büyüten Kamer, gram ve karat düşürerek yeni ürünleri piyasa sürüyor. Kamer, parça pırlantalar kullanarak yüzüğe 10 bin dolarlık pırlanta yüzüğün görüntüsünü verdiklerini açıklayarak bu ürünün fiyatının ise bin dolar olduğunu açıkladı. Bu sayede normalde 10 bin dolarlık yüzüğü almaya gücü yetmeyenlerle, kriz döneminde harcamalarını kısan kitleyi hedef lediklerini belirten Kamer, 'Bu ürünlerde, altının gramı ve karat! düşük. Bu sayede bu ürünler altın fiyatlarındaki dalgalanmalardan etkilenmiyor. Biz de önümüzü görerek yatırım yapabiliyoruz' diye konuştu.
Müşteri bankaya borçlanacak
Ürün satışlarının finansmanı için Atasay-Asgold Finans Sistemi'nin geliştirdiklerini söyleyen Kamer, bu sistemi şöyle anlattı: 'Eskiden müşterilere 12 aylık 24 aylık vadeler verilirdi. Bu yöntemle hem ciddi bir sermayeden olunurdu hem de paranızın geri gelmeme riski vardı. Geliştirdiğimiz sistemle müşterinin borçlanmasını bankaya devrettik. Biz paramızı bankadan direkt alıyoruz, böylelikle sermaye yapımız güçleniyor hem de sattığınız ürünün parasını alamama riski sıfırlanıyor. Bu sayede maliyetlerimizi aşağı çekerek ürün fiyatlarında indirime gitme olanağı buluyoruz.'

Aile şirketlerinin kurumsal şirketlere göre daha başarılı olduğunu iddia eden Kamer, kurumsallaşmayla ilgili görüşlerini söyle açıkladı: 'Eğitimime göre şirketin kurumsallaşması daha iyi ama pratikte gördüğüm aile şirketleri daha güçlü. Bence isletme eğitimi de kurumsallaşmayı yüceltmek yerine aile şirketi ve kurumsallıgı harmanlayan modellere odaklanmalı. şžirketi, isin sahibi değil de çalışan yönetirse şirket hantallaşır. Biz kurumsal gibi hareket edip içeride aile şirketi gibi davranıyoruz. Ben iddia ediyorum ki hiçbir şžirket basında patron olmadan ciddi bir büyüme gerçekleştiremez. Bu yüzden Atasay hep aile şirket olarak kalacak.'
Dünya

 


Geri Dön