Perakende

LC Waikiki 1000'inci mağazasını Kiev'de açtı!

LC Waikiki, 'İyi giyinmek herkesin hakkı' sloganı doğrultusunda çıktığı yolda bininci mağazasını Ukrayna'nın başkenti Kiev'de açtı…

Türkiye'de, hem de yurtdışında büyüme yolculuğuna devam eden LC Waikiki, bininci mağazasını Ukrayna'nın başkenti Kiev'de açtı. Firma 2009 yılında ilk olarak Romanya'da başladığı yurtdışı yatırımlarını, 2020 yılının ilk çeyreğinde bininci mağazasını açarak çok ciddi bir büyüklüğü ulaştırmış oldu.

Ekonomi Dergisi’nin bu haftaki sayısında yer alan habere göre; Kiev River Mall'da 13 Şubat 2020 tarihinde hizmete giren bininci mağaza, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, LC Waikiki Mağazacılık Genel Müdürü Berna Akyüz Öğüt, Türkiye Cumhuriyeti Kiev Büyükelçisi Yağmur Ahmet Güldere ve çok sayıda misafirin katıldığı bir törenle açıldı.

LC Wakiki, Ukrayna'da 18 şehirde 35 mağazasıyla ve bin çalışanıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Yatırım maliyeti 1 milyon dolar olan ve 40 personelin görev yapacağı River 880 metrekare alanıyla ülkedeki en büyük mağaza oldu. Bugün 3 kıtada 47 ülkede, 307 farklı şehirde faaliyet gösterdiklerini belirten LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "2023 yılına kadar Avrupa'nın en başarılı üç moda perakendecisinden biri olmayı hedefledikleri belirterek, "Bugün dünyada bin mağazaya ulaşmaktan dolayı gurur duyuyoruz, inanıyorum ki bir ülkenin en önemli değeri küresel markalarıdır. LC Waikiki olarak iftihar ettiğimiz 4 konu başlığı var: Sağladığımız istihdam, ödediğimiz vergi, ülkemize kazandırdığımız döviz ve sosyal sorumluluk" dedi.

 

2019 yılında yurtdışı yatırımlarını hızlandırma yönünde karar aldıklarını da ifade eden Küçük şu bilgileri verdi: "2019 yılını 21.2 milyar TL ciro ile yüzde 30 büyüme ile kapattık. 2019'da ihracat hedefimizi beklediğimiz düzeyde gerçekleştirdik. Türkiye dahil olmak üzere 18 ülkede pazar lideri olduk. 2018 yılında 914 olan mağaza sayımız bugün itibariyle 1000'e ulaştı. 2018 yılında 43 olan ülke sayımızı, Hırvatistan, Kongo, Filistin ve Malta ile 2019 yılında 47'ye çıkardık. 1 milyon 500 bin olan mağaza metrekaremizi de 2019 yılında 1 milyon 700 bine yükselttik. Dijitalleşen dünyada online satışın payı kuşkusuz çok büyük. Biz de e-ticarette 2018 yılında 313 milyon TL olan ciromuzu 2019 yılında yüzde 112 büyüme ile 663 milyon TL'ye çıkardık. Öte yandan 2019 yılında 4.500 yeni istihdam sağlayarak bu yıl çalışan sayımızı 47 bin 700'e çıkarmış bulunuyoruz." Bu yıl yeni ülkeleri test etmeye devam edeceklerini de belirten Küçük, "Ağustos ayında yeni bir kıtaya giriş yaparak Güney Amerika ülkesi Peru'da mağazamızı açacağız. Afrika'da Zambiya, Fildişi Sahili, Gana, Angola ve Senegal; Avrupa'da Macaristan, Asya'da ise Moğolistan ve Türkmenistan gibi yeni ülkelere giriş yapacağız. 2020 yılında Güney Amerika ile 4. kıtaya gireceğiz. 9 yeni ülke ile yurt içinde 15, yurtdışında 115 olmak üzere toplam 130 yeni mağaza açacağız. Böylece 2020'de 4 kıtada 56 ülkede faaliyet göstermeyi ve 1125 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu da toplam mağaza alanımızın 1 milyon 950 bin metrekareye ulaşması anlamına geliyor. Bunların yanı sıra alt markalarımız olarak adlandırdığımız LCW Dream ve LCW Home mağazalarımızı büyütmeye devam edeceğiz. Ayrıca bu yıl, 1 milyar dolar tutarında markalı ihracat hedefimiz bulunuyor. 2023 hedeflerimiz çerçevesinde 2020 yılında yaklaşık yüzde 32 büyüme ile ciromuzu 28 milyar TL'ye, ihracatımızı 1 milyar dolara, çalışan sayımızı 53 bine çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

LC Waikiki, İstanbul Havalimanı'nda mağaza açtı!