Perakende

LC Waikiki'nin 23 ülkede toplam 500 mağazası var!

Ocak ayında itibaren perakende satışlarını ‘havaların’ etkilediğini söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Kurlardaki artış, seçim arefesinde olmamız, Rusya’daki kriz ve turist sayısındaki azalma yan etkiler diyebilirim.

Şu anda perakende sektöründe belirgin olarak mevsimsel bir etkinin yaşandığını söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Kurlardaki artış, seçim arefesinde olmamız, Rusya’daki kriz ve turist sayısındaki azalma yan etkiler diyebilirim. Ama başrolde, iklim var” dedi.


Sektör olarak ocak ayını iyi geçirdiklerini ifade eden Küçük, “Bazı mağazalarda yüzde 50’ye varan büyümeler gördük. Ocakta havalar soğudu ve ötelenmiş bir satışı gerçekleştirdik. İklimsel bir artış bu” diye konuştu.

Şubat ve martta ise havaların sert geçmesinin arzu edilen büyümeye izin vermediğini anlatan Küçük, “Yani yine iklim başrolde. Tabi bu, her marka için geçerli olmayabilir. Nisan ayı da şubat ve marta göre daha iyi geçti ama yine istenilen seviyede olmadı. Bunun sebebi de iklim. Çünkü nisan ayında bazı bölgelere kar yağdı” dedi.



Meteoroloji takibi...

Artık firmaların Meteorolojiyi yakından takip etmesi gerektiğini dile getiren Küçük, “Biz LC Waikiki olarak meteorolojiyi haftalık olarak takip ediyoruz. Vitrin düzenleme ve ürün yerleştirme işini buna göre yapıyoruz” diye anlattı.

“Mayısta havaların iyi gitmesi durumunda yine ötelenmiş satışın geleceğini düşünüyorum” diyen Vahap Küçük, “Bu nedenle seçim arefesi olmasına rağmen mayıstan umutluyum. Haziran ise Babalar Günü ve yazlık alışverişi nedeniyle satış bakımındanzaten en rahat ay” dedi.



10 milyar dolarlık hedef

Bu yıl yüzde 25 büyüme hedeflediklerini anlatan Küçük, şöyle devam etti: “Bunda yurtdışındaki mağazaların etkisi büyük. Şu anda yurtdışında 130 mağazamız var. Yıl sonuna doğru 200 mağazaya yaklaşmayı hedefliyoruz. yılki ciro hedefimiz ise 2.7 milyar dolar. 2023 hedefimiz ise yurtışında 1.000 mağaza ve 6 milyar dolar ciroya ulaşmak. Yurtiçinde ise 500 mağaza ve 4 milyar dolar ciro planlıyoruz. Yani 2023’te LC Waikiki’nin 1.500 mağaza ve 10 milyar dolar cirosu olan bir şirket olmasını arzu ediyoruz. Amacımız Avrupa’nın en başarılı 3 Moda perakende markasından biri olmak. 2023 vizyonumuz bu...”



‘Rusya’da inorganik büyüyeceğiz’

Şu anda Rusya pazarıyla yakından ilgilendiklerini belirten Vahap Küçük, şöyle devam etti: “Bu bölgede kimileri için yaşanan kriz kimileri için fırsat olabilir. Orada bize uygun bir zincir denk gelirse satın alabiriz. Bir anda inorganik olarak büyüyüp 100 mağazaya ulaşabiliriz. Bu yöndeki araştırmalarımız devam ediyor.”

Rusya’da 15’e yakın mağazaları olduğunu kaydeden Küçük, “Bu bizim istediğimiz bir sayı değil. Daha da büyümek istiyoruz. Kriz öncesinde Rusya pazarı çok pahalı bir pazardı. Şimdi fırsat görüyoruz. Şu anda bu ülkedeki Megamall alışveriş merkezleriyle görüşüyoruz. Görüşmeler olumlu sonuçlanırsa bir anda 6 AVM’de mağaza açmışolacağız” dedi.


Halkayı Avustralya’ya genişletecek

Bu yılın 2014’ten bir tık daha iyi olacağını söyleyen Vahap Küçük, “Sektör bu yıl yüzde 15-16 büyür diye tahmin ediyoruz” dedi. Yurtdışı yatırımlarında halkayı genişlettiklerini belirten Küçük, şu bilgileri verdi: “Kazakistan, Fas gibi ülkelere girdik. Şimdi bir halka daha genişletiyoruz ve bu yıl Kenya, Tunus, Hindistan, Endonezya ve Pakistan gibi ülkeleri hedefliyoruz. Bir sonraki halka ise Avustralya’ya kadar gidecek. Çin ise sürpriz... Türkiye’de ise metrekalerimizi büyütüyoruz. 4 bin metrekareye kadar çıkan mağazalarımız oldu. Ayrıca konseptimizi değiştiriyoruz. Yeni konseptli ilk uygulamayı önümüzdeki aylarda Marmara Forum’daki mağazamızda yapacağız.”


‘Erken girip de pişman olduğumuz ülke oldu...’

Yılda dört beş ülkeye girdiklerini ifade eden Vahap Küçük, şöyle devam etti: “Girip de pişman olduğumuz ülkeler de oluyor... Risk aldığımız zamanlar oluyor. Erken girdiğimiz ülkeler var. Mesela Almanya’ya hem erken hem de yanlış lokasyonda girdik. Şimdi bu pazardan çıktık ve yatırım kararımızı öteledik. Mesela Polonya da zor bir pazar, ama sabrediyoruz. Zarar bütçeliyoruz ama mücadele edip devam ediyoruz. Bunu haricinde diğer ülkelerden memnunuz. Büyüyor ve derinleşiyoruz.”


Enerjiye yatırım yaptı

LC Waikiki’nin en önemli özelliğinin odaklanma olduğunu belirten Küçük, şu bilgileri verdi: “Yıllardır enerjiisini kendi kazandığı sektöre harcadı. 26 yılda bir çok sektör moda oldu. İnşaat, turizm, enerji vs... Ama hiçbirine girmedi. Ancak ortakların kendi tasarruflarından yaptığı yatırımları var. Bireysel yatırımlar bunlar. Benim de enerji yatırımlarım var. Fazla mesaimi almıyor. Ordu, Sivas ve Trabzon’da küçük çapta hidroelektrik enerji üzerine yatırımlarım var. Kurumsal bir yatırım değil.”


Rakamlarla LC Waikiki

- 23 ülkede toplam 500’ü aşkın mağaza

- 2014’te toplam 240.3 milyon adet ürün satışı.  

- Türkiye’de 387 mağaza.

- Yurt dışında 22 ülkede, 86 şehirde, toplam 130 mağaza.

- 2014 yılında haftada toplam 12 milyon, yurt içinde 10 milyon, yurt dışında 2 milyon ziyaretçi.

- LC Waikiki’nin 2014 cirosu: 2.53 milyar dolar. 2015 sonu ciro hedefi ise 2.7 milyar dolar.


Milliyet