27 / 11 / 2024

Ligne Roset'in balkabağı koltuğu satışa çıktı!

Ligne Roset'in balkabağı koltuğu satışa çıktı!

Elysee Sarayı'nın 'balkabağı' Türkiye'de de satışa çıktı...




Ligne Roset, tasarımcı Pierre Poulin'in 70'li yıllarda Elysee Sarayı için tasarladığı `pumpkin'(balkabağı) koltuğunu 150. yılına özel ürettirerek 10 tanesini Türkiye'de satışa çıkardı

Fransız mobilya tasarım markası Ligne Roset, tasarımcı Pierre Poulin'in 1970'li yıllarda Elysee Sarayı için tasarladığı `pumpkin' (balkabağı) isimli koltuğu markanın 150. kuruluş yılına özel olarak yeniden tasarlatarak ürettirdi. Kuruluş yıldönümüne özel olarak sadece 150 adet üretilecek koltukların 10 tanesi de Türkiye'de satışa çıkarılacak. Mavi ve kırmızı renklerinde üretilen koltuklardan Türkiye'ye 5 adet mavi, 5 adet kırmızı koltuk getirilecek. Özel tasarım ürünü Pumpkin'in Türkiye'de 1777 euro+ KDV'den satışa çıkarılacak. Ligne Roset, 150 yılındaki ikinci özel ürünü ise Lines adı verilen Peter Maly tarafından tasarlanan büfe dolap olacak. Lines serisi ise 5 bin 312 euro+ kdv fiyatıyla satışa çıkarılacak.

Tasarımcılara karışmayan marka

Özgün ve yenilikçi tasarımlarıyla dikkat çeken Lignet Roset, halen aile şirketi olarak faaliyet gösteriyor. 4. kuşağın yönetimde olduğu markanın en önemli özellliği ise bir tasarım markası olmasına rağmen tasarımcı istihdam etmemesi. Bunun en önemli nedeni ise bir markaya bağlı çalışan tasarımcıların yenilikçi olamayacağı düşüncesi. Ligne Roset Ortadoğu Bölgesi Satış Müdürü Ludovic Sorin bu nedenle dünyanın her yerinde özgün çalışan tasarımcılarla çalışmayı tercih ettiklerini söylüyor. Sorin, tasarımcıların yaratıcılıklarını etkilememk adına hiçbir aşamaya müdahale etmediklerini hatta ticari olmasa bile ürünleri ürettiklerini aksi taktirde yaratıcılıklarını engelleyebileceklerini kaydetti.

Ortalama 80 dizaynırla çalıştıklarını kaydeden Sorin, "Ligne Roset markası IKEA gibi her evde 1 tane olması gereken bir marka değil. Özel tasarım ürünleri yapıyoruz. Ferrari gibi bir marka" diye konuştu. Sorin, Lignet Roset'nin aile şirketi olmasının düşünülenin tam aksine şirkete daha büyük bir özgürlük verdiğini söyleyerek "Bu şekilde daha yaratıcı olabiliyoruz. Tasarımlara ticari olarak bakmamamızı sağlıyor. Bir şey çok ticari değilse ancak buna rağmen tasarım değeri taşıyorsa üretiyoruz" diye konuştu. Markanı her yıl özel bir koleksiyonu satışa çıkardığını da vurgulayan Sorin, Köln, Paris ve Mikan gibi tasarım fuarlarında en fazla ödül alan marka olduklarını da dile getirdi. Sorin, markanın Çin gibi ülkelerde üretim yaptırmadığını da vurgulayarak "Tüm üretmlerimiz Fransa'da" diye konuştu. Sorin ayrıca müşterilerinin de mağazaya girdiklerinde bir ürün almaktan çok `ilham almak, esinlenmek' amacıyla girdiklerini sözlerine ekledi.
Sabah Emlak/Dilek Taş


Geri Dön