Genel

Limak, Botan Çayı üzerindeki dev baraj inşaatlarına talip!

Siirtte Botan Çayı üzerindeki Alkumru Barajını 3 yılda bitirerek bir dünya rekoruna imza atan Limak, şimdi aynı çay üzerinde yapılacak dev barajların inşaatına talip. Alkumru ile dünya rekoru kıran Limak rakiplerinin barajlarını da yapacak...

İhalesi Alkumrudan 3 ay önce yapıldığı halde temeli atılamayan Çetin Barajının lisansına sahip Norveçli Statgraftan davet aldıklarını söyleyen Limak Holdingin Başkanı Nihat Özdemir, Botan Çayı üzerinde özel sektörün 6 baraj projesi daha var. Alkumrudaki başarımız diğer barajlar için örnek oldu. Nitekim Norveçli enerji devi Statgraftan davet aldık. EnerjiSanın da 2 barajı var. Onları da yapmaya talibiz dedi.

Siirtte Botan Çayı üzerindeki Alkumru Barajını 3 yılda bitirerek bir dünya rekoruna imza atan Limak, şimdi aynı çay üzerinde yapılacak olan dev barajların inşaatına talip.
İhalesi Alkumrudan 3 ay önce yapıldığı halde temeli hl atılamayan Çetin Barajının lisansını alan Norveçli Statgraftan davet aldıklarını söyleyen Limak Holdingin Başkanı Nihat Özdemir, Botan Çayı üzerinde bizim ortaklarımızla birlikte aldığımız ve yapımını süren Kirazlık Barajı dışında özel sektörün lisans aldığı 6 baraj projesi daha bulunuyor. Alkumru Barajını planlanandan 2 yıl erken sürede başarıyla bitirip, devreye almakla diğer şirketlere cesaret verdik. Alkumru Barajındaki model ve know-how buradaki diğer barajlar için örnek alınacak.

Nitekim Norveçli enerji devi Statgraf şirketinden davet aldık. EnerjiSanın da 2 barajı var. Onları da yapmaya talibiz diye konuştu.

İlk faturayı 31 Martta kesti

466 milyon dolara mal olan 267 megawatlık Alkumru Barajının Limak Enerjinin yüzük taşı olduğunu söyleyen Özdemir, Alkumruyu yaparken ciddi bir birikim elde ettik. Bölgede 12 bin çalışanımız var. Baraj inşaatı konusunda kaliteli bir işgücüne sahibiz. Yakındaki çimento fabrikalarımızın sağlayacağı çimento ile de sinerji elde edeceğiz. Bu inşaatları yapmak hem lisans sahibi şirketler hem de bizim için avantajlı olacak dedi.

Türkiyenin 5inci, özel sektörün en büyük barajı olan Alkumru Barajının Martın son haftasında ilk faturasını kestiğini de kaydeden Nihat Özdemir, Alkumru Barajında 24 Martta resmen üretime başladık. Bir haftalık fatura 3.6 milyon TL artı KDV oldu. Nisan ayında ise tam bir aylık performans ile ortalama 10 milyon TL gelir bekliyoruz. Ancak hedefe ulaşmanın verdiği mutluluk bize daha fazla gururlandırıyor diye konuştu.

1.2 milyar dolar yatırım olacak

Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde enerji ve çimento yatırımlarının 3 milyar doları bulduğunu söyleyen Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: Tunceliye yakın PeriSuyu üzerinde 3 enerji projemiz daha var. 130 MWlık Pembelik ve Tatar barajlarının inşaatı sürüyor. Seyrantepe Barajında ise üretime başladık. Bölgedeki tüm enerji projelerimizin yatırım miktarı 1.2 milyar dolar. Hepsi tamamlandığında 625 megawat kurulu güç kapasitesine ulaşacağız. 2012 sonuna kadar yapımı süren barajları tamamlamayı ve devreye almayı istiyoruz. Böylece 2.5 milyar kilowatsaat üretimle Türkiyenin elektrik ihtiyacının yüzde 1.5ine denk gelen bir kapasiteye ulaşacağız.

10 yılda 10 milyar $la ilk 10dayız

Özdemir, Limak Grubunun süren projelerinin tamamlanması ile birlikte önümüzdeki 10 yıl içinde enerjide ulaşmayı hedeflediği kapasite ve yeni yatırım planlarını ise şöyle özetledi:

Hidroelektrik santrallarında yılda 4 milyar kilowatsaat, kömür ve doğalgaza dayalı santrallarda yılda 10 milyar kilowatsaat, rüzgar ve jeotermal enerji santralları ile de yılda 1 milyar kilowatsaat kapasiteye ulaşmak istiyoruz. Yani üretimde 10 yılda toplam 15 milyar kilowatsaat kapasiteye ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun içinde 10 yılda 10 milyor dolar yatırım öngürüyoruz. Böylelikle Türkiyenin ilk 10 enerji şirketinden biri olacağız.

Limak Holdingin patronu Nihat Özdemir, EÜAŞnin doğalgaz, kömür ve hidrolik santrallerinin de ilgilerini çektiğini kaydetti.

Nihat Özdemir, seçimden sonra 16 bin megawatlık doğalgaz, kömür ve hidrolik santral ihalesi yapılacağını hatırlatarak, 9 bölgeye ayrılacak bu ihalelerle de çok ilgileniyoruz bilgisini verdi.

Şartlar çok ağır, yabancı gelmiyor

Yabancıların Türkiyede özelleştirme ihalelerine ilgilerinin az olması konusunda Nihat Özdemir şu görüşleri dile getirdi: Özelleştirme ihalelerinin şartnameleri çok ağır. O nedenle yabancılar ihalelere girerken birkaç kez düşünmek zorunda kalıyorlar. Bizler ise kafamızı kesip koltuğumuzun altına alıp ihalelere giriyoruz değerlendirmesini yaptı.

Botan üzerinde 8 baraj olacak

* Çetin Barajı (350 MW): Statgraft
* Alkumru Barajı (267 MW): Limak
* İncir Barajı (140 MW): EnerjiSa
* Pervari Barajı (120 MW): EnerjiSa
* Keskin Barajı (164 MW): Bitlis Enerji
* Oran Barajı (63 MW): AGE
* Kirazlık Barajı (45 MW): Limak ve ort.
* Narlı Barajı (36 MW): Aksa

Halka arzdan gelen para enerji, çimento havalimanına gidecek

LİMAK Yatırımı halka açmaya dönük hazırlıkların tamamlanmak üzere olduğunu söyleyen Nihat Özdemir, halka arzı erteleme gibi bir planları olmadığını söyledi. Özdemir, Halka arzda prosedür olağan bir şekilde işliyor. Bir aksilik olmazsa Nisanın son haftası ya da Mayıs ayının ilk haftasında talep toplamaya başlarız diye düşünüyorum. Yüzde 20 ile 30 arasında bir oranın halka açılması planlanıyor. Halka arzdan elde edilecek geliri ağırlıklı olarak enerji yatırımlarına ayırmayı düşünüyuruz. Bir kısmını da havaalanları ve çimento sektöründe kapasite yatırımlarında kullanacağız dedi.

Erbil, Karadağ ve Arnavutlukta çimento fabrikası kuracağız

ERBİLDE çimento fabrikası kurmak üzere başvuruda bulunduklarını belirten Nihat Özdemir çimento sektörüne ilişkin planlarını şöyle anlattı: Çimentoda Sabancı ve Oyaktan sonra üçüncü sıradayız. Artık Limakın çimentoda bölgesel hatta global bir güç olmasının zamanı geldi. Libyada bir çimento fabrikası projemiz vardı, şimdilik askıda. Erbildeki başvurumuz bugün yarın sonuçlanır diye düşünüyorum. 1.5 milyon ton çimento kapasiteli, 250 milyon dolarlık bir yatırım. Erbilin en büyük fabrikası olacak. Kuzey Afrika ve Ortadoğuda fırsatlara bakıyoruz. Tanzanya dahil bir çok ülkeden Gelin burada fabrika kurun teklifleri alıyoruz. Arnavutluk ve Karadağda da çimento fabrikası kurmak için görüşmeler yürütüyoruz. Türkiyede ise kapasite artırma yatırımlarımız sürecek.

Zagreb, Kahire ve Medine havalimanı ihalelerinde iddialıyız

HAVAALANI inşaatı ve işletmesinde yabancı ortakları ile birlikte yurtiçi ve yurtdışındaki fırsatları değerlendirdiklerini söyleyen Nihat Özdemir, şu anda Zagreb ve Tarsus havaalanı ihaleleriyle ilgilendiklerini belirtti. Özdemir, şöyle konuştu: Zagreb Avrupanın ortasında çok önemli bir havaalanı. Buranın ihalesine Kosovadaki ortağımız Lyonun dışında başka bir Fransız ortakla girebiliriz. Bunun dışında Kahire ve Medine havaalanları ihalelerine de yabancı ortaklarla giriyoruz. Türkiyede de Tarsusta yapılacak Çukurova Havaalanı ile ilgileniyoruz.

Burada turizm yatırımları da yapmak istiyoruz. Tarsus otel ve golf yatırımları ile bölgenin yeni Beleki olacak.
Kosova Havalimanının işletmesini devraldıklarını da hatırlatan Nihat Özdemir, İşletmeyi devraldığımız gün Kosova devletine ilk taksit olan 2 milyon euroyu ödedik. O gün havalimanı 225 bin euro ciro yaptı. Bu çok güzeldi dedi.

Ak Enerjinin hem dağıtımına hem üretimine talibiz, hazırlanıyoruz

NİHAT Özdemir, Ak Enerjinin Çek Cumhuriyetindeki ortağı Cez Grubunun Türkiyeden çıkma kararı alması nedeni ile satmaya karar verdiği üretim ve dağıtım projeleri ile yakından ilgilendiklerini belirtti. Özdemir, Enerjide büyümek istiyoruz. Ak Enerjinin satışı ile de çok ilgileniyoruz. Ak Enerjinin dağıtım ve üretim şirketlerine, tüm santrallarına talibiz. Bununla ilgili hesaplarımızı yapıyoruz. Amacımız enerjide Türkiyede hem üretimde hem dağıtımda ilk 10un içinde yer almak diye konuştu.

Özdemir, Ak Enerji olmazsa diğer lisanslarını hayata geçireceklerini de anlattı ve Karadeniz, Eskişehir ve Gürcistanda projelerimiz var. Onları yapacağız dedi.

Diyarbakır peyniri gitti, MAN kamyon geldi!

İŞ hayatında küçük kayıplara üzülmediğini ve rakiplerinin başarısını kıskanmak yerine örnek almayı tercih ettiğini kaydeden Nihat Özdemir, bu bakış açısının nedenini ilginç bir gençlik anısı ile şöyle anlattı:

Bundan yıllar önceydi. O zaman böyle zengin değiliz, hatta ortanın altında bir durumdayız. Henüz yolun başında bir mühendisim. Bize her yıl Diyarbakırdan teneke kutuda peynir gelirdi. Biz gider otogardan alırdık. Annem başka peynir yemezdi. Bir sene anneme otobüsle gelen peynirler garajda kayboldu. Annem çok üzüldü tabi. Aynı gün annemin uzun zamandır kupon biriktirdiği Tercüman gazetesinin Man Kamyon çekilişi vardı. Ve kamyon anneme çıktı. Annem aynı gün içinde hem çok üzüldü hem büyük bir sevinç yaşadı. Yani annemin peynir üzüntüsü, kamyon sevincine dönüştü. O dönem anneme o kamyonu satıp bir ev aldık. Dolayısıyla Allah bir kapıyı kapatırken birini açıyor.
Vatan/Necla DALAN