Genel

Louis Vuitton, Bağdat Caddesi'ndeki mağazasını yeniledi!

İstanbul"da yaşayanlar bilir, Asya ve Avrupa"yı birbirine bağlayan köprü, aslında ˜ayırıcı" bir görev de görür; çoğu kent sakini futboldaki rekabeti alışverişe de taşıyarak, birbirinin alanına fazla ˜yanaşmaz"

Yeni Louis Vuitton mağazasının açılışına katılan markanın CEO'su Yves Carcelle, pazardaki gidişattan memnun.

 Oldu ki gitmek zorunda kaldı, stiliyle o dünyaya ait olmadığını yüz metre öteden belli eder. çünkü semtlere göre alışveriş yapanın çehresi, giyim tipi, değişlik gösterir.
Nişantaşı-Tünel hattında yaşayan biri olarak moda devlerini yokuşsuz temiz ve düzenli bir caddede toplamayı başaran Bağdat"a uzunca bir süredir ayak basmamıştım. Ama Louis Vuitton CEO"sunun katılımıyla açılacak yeni mağaza, bu açığı kapatmamı sağladı.

Nişantaşı elitist, Bağdat Caddesi genç

Carcelle de Nişantaşı ve Bağdat Caddesi"nin birbirinden farklı olduğunu söylüyor: œ15 yıl önce Nişantaşı"nı ilk gördüğümde Türkiye"nin lüks merkezi olacağını anladım ve mağaza açma kararı aldım. Nişantaşı"nın tüketici kitlesi daha elitist, Bağdat Caddesi"nde ise gençlik patlaması var. Hareketli, renkli, eğlenceli şeyler almak istiyorlar. Biz de ona göre ürünler seçtik mağaza için. Ayrıca burada yeşil alanlar fazla; hatta mağazanın önünde bile küçük bir bahçe var. Louis Vuitton tarihinde ilktir bu.

Siparişle timsah avlanır

Fiyat aralıklarıyla ilgili bilgi vermekten kaçınan Carcelle, lükse fiyat konamayacağını söylüyor: œLouis Vuitton"un en pahalı ürünleri bu mağazada yok çünkü öyle bir ürün yok. Markanın fiyat tavanı bulunmuyor. Lükste sınır tanımıyoruz. En pahalı ürünü aldım diyemez bir Louis Vuitton müşterisi, çünkü ücretleri malzeme ve emeğe göre değişen özel siparişler alıyoruz. Mesela insan boyunda krokodil dokulu bir bavul isteyin, gidip timsahları sizin için avlayalım!

Hermܨs iyi bir yatırım

Hermܨs"in hisselerini toplayarak, markayı gizlice ele geçirmeye çalıştığı iddia edilen LVMH Grubu yöneticisi konuyla ilgili çok rahat; œİşadamlarının karlı bulduğu bir yatırımı değerlendirme hakları vardır. Bir markanın hisselerini piyasaya sürmeden önce bu gerçeği kendisine hatırlatması gerekir. Louis Vuitton Moet Hennesy olarak Hermܨs"i iyi bir yatırım olarak görüyoruz. Kaliteli ve köklü bir marka, oturmuş bir müşteri kitlesi var. Hermܨs"in ˜Aile şirketiyiz" türevi söylemler ortaya atıp sonra markayı halka açmaktaki tutarsızlığını anlamıyoruz. İşimize bakıyoruz diyor.
Radikal/ASLI BARIşž

Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

Beş bin liraya çanta 60 bin liraya kira

Ünlü çanta ve aksesuar markası Louis Vuitton, İstanbul'da açtığı 2'nci mağazasını yeniledi.

Firma, kiraların 55-60 bin lira aralığında olduğu Bağdat Caddesi'ndeki 193 metrekarelik yeni mağazasında 5 bin liraya çanta satacak.

Dünyaca ünlü çanta ve aksesuar markası Louis Vuitton, İstanbul'da açılan 2'nci mağazası olan Bağdat Caddesi Suadiye'deki mağazasını yeniledi. Ortalama dükkan kiralarının 55-60 bin lira olduğu caddede 193 metrekarelik yeni mağazasıyla hizmet verecek olan markanın 5 bin liraya kadar çantası   bulunuyor.

Mağazanın açılışında bulunan Louis Vuitton Başkanı ve CEO'su Yves Carcalle, Türkiye'nin özel bir ülke olduğunu ifade ederek İstanbul'un iki yakasında da bulunuyor olmaktan dolayı memnuniyet duyduklarını söyledi. Türkiye'ye potansiyel gördükleri için geldiklerini ifade eden Carcalle, 'Muhtemelen 4'üncü mağazamızı da açacağız ama ne zaman olacağını bilmiyorum. Türkiye'de başka bir mağazamız daha olabilir ama şu anda mevcut mağazalarımız daha önemli' dedi.

Bilgisayar fiyatına anahtarlık

Taklit ürünler konusunda da açıklama yapan Carcalle, 'Bu konuda toleransımız yok. Saygı da duymuyoruz. Bununla mücadele için özel ekiplerimiz var' diye konuştu.

Mağaza görevlilerinin verdiği bilgiye göre mağazada bulunan en ucuz ürün olan anahtarlıkların fiyatları 415 ila 790 lira arasında değişiyor. çanta fiyatları ise 920 liradan başlıyor. Mağazada kuzu derisi bayan kol çantası ise 5 bin liradan satışa sunuluyor.

Bu arada, basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Carcalle'ye rakamsal veri içeren soruların sorulmasına izin verilmedi. Ürünler hakkında bilgi talep eden gazetecilere ise 'Müşteri olarak gelip bilgi alabilirsiniz' diye yanıt verildi.
Bugün/Zeynep CEYLAN