Genel

Lütfi Aygüler: Türkiye ’yi lojistik üs yapabiliriz!

Balnak Yönetim Kurulu  Başkanı Lütfi Aygüler Türkiye için lojistiğin çok önemli bir sektör olduğunu  belirterek, 'Türkiye ’nin 2023 ’e kadar 500 milyar dolar ihracat hedefi var. Bu hedef lojistiğin önemini daha da artırıyor. Türkiye ’yi lojistik üs yapab

                Lütfi Aygüler, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, nakliyenin 'bir
 noktadan bir noktaya kamyonu getir, al götür' anlayışından çok farklı bir boyuta
 geldiğini, son 20-30 yılda Türkiye 'nin lojistik sektöründe globalleşen dünyada
 yerini aldığını, Gümrük Birliği 'nin de bunda önemli rol oynadığını dedi.
               
Bu süreçte Türk şirketlerinin de değişim içinde olduğunu, inşaat
 şirketlerinin dünyanın her yerinden proje aldıklarını, tekstil ve otomotiv başta
 olmak üzere Türk sanayinin geliştiğini, ihracatın arttığını ve bugün Ortadoğu,
 Orta Asya ve Rusya 'da Türk ürünlerinin bulunduğunu, komşularla ciddi bir ticaret
 hacmine ulaşıldığını anlatan Aygüler, ticaretin gelişmesine lojistik sektörünün
 de ayak uydurduğunu belirtti.
               
Aygüler, sektöre birçok konuda önder olan Balnak 'ın ilk özel
 antrepolardan birini açtığını, komple hizmet kapsamında şirketlere nakliye,
 lojistik, gümrükleme, sigorta gibi hizmetleri Balnak markası altında sunan çok az
 sayıda şirketten biri olduklarını dedi.
               
şžirketin kara, hava ve deniz taşımacılığı yaptığını, filolarındaki 100 'e
 yakın TIR 'ın yanı sıra malların yüzde 70 'ini başka araçlarla taşıdıklarını ifade
 eden Aygüler, 250 bin metrekarelik bir depo alanını yönettiklerini, modern
 depolarda etiketleme, paketleme, kullanım kılavuzu koyma gibi hizmetler
 verdiklerini, ayrıca IT ayağını da geliştirmek için çalışmalar yaptıklarını
 belirtti.
               
BÖLGESEL GÜç OLMAYI HEDEFLİYORUZ

   Balnak 'ın sektörde hacim ve ciro olarak en büyük şirketlerden biri
 olduğunu belirten Aygüler, şu bilgileri verdi:
               
'2000 'e yakın çalışanımız var. Sektörde öncü olduğumuzu iddia ediyoruz.
 Birçok hizmeti biz başlattık. Kaliteli bir hizmet üretiyoruz. KalDer 'den 'Ulusal
 Büyük Kalite Ödülü 'nü almış Avrupa 'da ilk firma. Hedef olarak da ülkenin
 büyümesine paralel bir büyüme ve bölgesel bir güç olmayı hedefliyoruz. Amerika ve
 Japonya 'da gidip şirket kurmak gibi bir hedefimiz yok. Bizim baştan beri
 kendimize koyduğumuz hedef Türkiye ve çevresindeki bölge. Balkanlar, Rusya,
 Ortadoğu ve Kuzey Afrika 'da bu amaçla yapılanıyoruz. Libya 'da temsilciliğimiz
 vardı ama olaylar nedeniyle kapatmak durumunda kaldık. Erbil 'de bir
 temsilciliğimiz var. Rusya ve Ukrayna 'ya yönelik bir yapılanma hedefliyoruz.
 Mısır 'da önemli iş yapıyorduk bir süre etkiledi, ama toparladı. Libya dışında şu
 anda aksayan bir şey yok. Sadece bizim sektör için değil, Türkiye için,
 ihracatçılar için, inşaat şirketleri için oralarda çok ciddi potansiyel var. şžu
 anda korkulduğu gibi olmadı Libya dışında. Kuzey Irak çok canlı.
               
2011 'de şu ana kadar iyi gitti. Hedeflerimizin üzerinde gidiyoruz. Geçen
 yıl 125 milyon avro ciro hedefliyorduk, 140 milyon avro ile kapattık. Bu yıl 155
 milyon avro hedefledik, 160-165 milyon avro ciro yapacak gibi görünüyor. İlk 4
 ayın trendi aynen devam ederse öyle görünüyor. Daha çok yurt içi nakliye
 konusunda büyümek istiyoruz. Bunun için şirket alma planlarımız var. Bunun
 arayışı sürüyor. Yeni müşteri kazanmak çok zor. Fiyat odaklı oldu herkes. Ucuz
 fiyat vermezseniz işi alamıyorsunuz. Biz de şirket satın alarak büyümeyi
 hedefliyoruz. Seçim sonrası istikrar devam ederse, 2012 'nin ilk yarısında da
 halka açılma planımız var.' dedi.
               
SEKTÖR İşžSİZLİĞE çARE OLACAK BİR SEKTÖR

   Balnak Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Aygüler, Türkiye 'nin lojistik
 açısından da konumunun çok iyi olmasına karşın gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında
 hala lojistik sektöründe çok gerilerde olduklarını dedi.
               
Sektörün ülkeye çok daha fazla döviz kazandırabileceğini, stratejik
 önemini çok daha fazla artırabileceğini dile getiren Aygüler, şunları belirtti:
               
'Türkiye 'nin 3 tarafı deniz, Afrika, Ortadoğu, Kafkaslar, Orta Asya ve
 Rusya gibi çok büyük pazarlara birkaç saatlik uçuş mesafesinde. Bulunduğumuz
 bölgede muazzam gelişen bir pazar var. Avrupa önemli bir pazar ama çok gelişmiş.
 şžu anda da kriz nedeniyle durgunluk var. Diğer pazar büyüyor. Rusya inanılmaz
 büyüyüp, gelişiyor. Azerbaycan 'da petrol var, inanılmaz zenginleşiyor. Irak başlı
 başına hadise olacak. Kuzey Irak çok canlı. İnşaat, yapı malzemesi, gıda,
 inanılmaz mal gidiyor. Bir de Bağdat ve Basra bölgesi imar edilmeye başladığı
 zaman Türkiye için müthiş önemli olacak. Suriye ve diğer ülkeler öyle... Mısır 'da
 ciddi bir Türk yatırımı var. Türkler orada 500 'e yakın fabrika kurdular. Tüm bu
 gelişmeleri iyi değerlendirmeliyiz. Ayrıca Türkiye 'nin 2023 'e kadar 500 milyar
 dolarlık ihracat hedefi var. Bu hedef lojistiğin önemini daha da artırıyor.
 Türkiye 'yi lojistik üs yapabiliriz. Türkiye 'nin en önemli sorunu işsizlik.
 Hepimiz işsizlikten yakınıyoruz. Bu sektör buna ilaç olabilecek bir sektör. Bizde
 2000 'e yakın çalışan var. Bu kadar çalışan otomotiv firmalarında yok.' dedi.
               
TÜRKİYE 'Yİ LOJİSTİK ÜS YAPACAĞIZ ' PLANI VE KOORDİNASYONU YAPILMALI
               
Aygüler, 'çevre ülkelerin mal ihtiyacını Türkiye üzerinden aktararak
 karşılayabiliriz. Dünya devi şirketleri Türkiye 'ye gelip burada üs kurmaya teşvik
 edebiliriz. Ama bir türlü yapmıyoruz. Burada da en büyük engelimiz hedefimizin
 olmaması. Hedefimiz sadece sözde var. Ankara 'da böyle bir koordinasyon, çalışma
 maalesef yok. Gümrük mevzuatımız bunun başlıca engeli. Yabancıların gözünü
 korkutan bir süreç gümrük. Mevzuatın değişmesi kolay. Bir kararname, yönetmelik o
 kadar... Mevzuattan ziyade kafanın değişmesi gerekiyor'   diye söyledi.
               
Dubai 'nin bir çöl olmasına karşın lojistik hizmet ve turizm sattığını ve
 bütün Orta Asya 'nın buradan beslendiğini belirten Aygüler, bu konuda Türk
 şirketlerinin Türkiye 'nin ilerisinde olduğunu dedi.
               
Lütfi Aygüler, Türkiye 'de aksayan konunun koordinasyon eksikliği olduğunu
 vurgulayarak, şunları belirtti:
               
'Birisinin bu işe kafa koyup 'Türkiye 'yi lojistik üst yapacağız ' planı
 yapması ve koordinasyonu sağlaması lazım. Dış Ticaret, İçişleri, Gümrük,
 Denizcilik Müsteşarlığı, Ulaştırma Bakanlığı, özel sektör bir araya gelip
 koordinasyon yapmalı. Kime sorsanız 'Türkiye lojistik üs olmalı ' diyor ama bir
 mercinin bunu koordine etmesi lazım. Lojistik Bakanlığı olsa onun denetiminde
 bunun koordinasyonu sağlansa, 'Türkiye 'yi lojistik üs yapacağız ' dese, o zaman
 yürür. Bu devletin yapacağı bir şey. Özel sektörün yapacağı bir şey değil. Bu
 hizmeti verecek altyapı ve insan kaynağı var. Havalimanlarımız, limanlarımız,
 karayolu ağı var. Demiryolu ağının gelişmesi lazım. Zor bir şey değil.' dedi.
AA