Lütfi Elvan: Mega projelere devam edeceğiz!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan önceki gece Genç Bakış’ta konuğumuzdu. Gündeme ve geçmişe dair önemli konulara açıklık getirdi.Mega projelere devam edileceğini anlattı, A
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan önceki gece Genç Bakış’ta konuğumuzdu. Gündeme ve geçmişe dair önemli konulara açıklık getirdi.İletişim özgürlüğünün bundan böyle sekteye uğratılamayacağının güvencesini verdi. Mega projelere devam edileceğini anlattı, Atatürk Havalimanı’nın sadece tarifeli uçaklara kapatılacağını, bir bölümünün park haline getirileceğini, yerine AVM yapılmasının da mümkün olmadığını söyledi. 3. havalimanının adının ise iddia edildiği gibi henüz belirlenmediğini vurguladı...
Sosyal medya konusunda ise, insan hakları evrensel beyannamesi gibi, tüm ülkelerin altına imza atacağı bilişim evrensel beyannamesinin imzalanması gerekliliğini anlattı.
İşte programdan satır başları:
Mega projeler
- Mega projelerin birçoğunu yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştiriyoruz. Kamu kaynağından herhangi bir para harcamıyoruz. .
- 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile bir metro kısmı var, bir de karayolu kısmı var. Denizin 110 metre altı, deniz tabanından da yaklaşık 45 metre altı olacak.
- Metro sisteminin 9 raylı sistemi kesen bir yapısı var. Burada hem metro hem de 2 katlı olacak lastik tekerlekli tünelimiz birleşecek üç kata dönüşecek. Orta kattan metro hattı geçecek alt kat ve üst kattan ise otomobillerimiz geçecek. Asya yakasındaki TEM’i Avrupa yakasındaki TEM’e bağlayacağız. Günde 120 bin araç kullanacak.
‘Boğaziçi yetmiyor’
- Boğaziçi Köprüsü’nden son 10 yıllık geçen taşıt sayısına baktığımızda kapasitesini doldurdu. FSM Köprüsü de artık doyum noktasına ulaşmış durumda. Hedefimiz İstanbul’un trafiğini rahatlatmak. Mevcut köprülerimiz belli, TEM var, D100 var, Kuzey Marmara otoyolumuzu yapıyoruz, 3. köprüyü yapıyoruz, Marmaray var bir de Avrasya’yı tamamlamak üzereyiz. Boğaziçi Köprüsü hattına mutlaka bir metro gerektiğine karar verdik. Marmaray’ın 9 katı kapasitesine sahip bir proje gerçekleştireceğiz.
‘3 yıl dinlenmişim’
- 17-25 Aralık sonrası özellikle illegal şekilde yapılan telefonların dinlenmesi ve sosyal medya aracılığıyla servis edilmesi vatandaş üzerinde inanılmaz bir tedirginlik oluşturdu. Bir ülkenin Cumhurbaşkanı’nın, Başbakan’ının, bakanlarının dinlenmesi. Ben mesela 3 yıl dinlenmişim. Ne hakla? Teknoloji o kadar gelişmiş durumdaki benim bir konuşmamı alıp bir başka ortamdaki konuşmamı birleştirip farklı bir mesaj rahat bir şekilde verilebilir. Bunlar maalesef yapıldı ve yapılıyor.
‘Başbakan da dinlendi’
- Almış olduğumuz bu tedbirler neticesinde TİB’de illegal dinlemelerin önüne geçebilecek bir mekanizma kurduk. Ancak kurum çok yıprandı. Şu an ki Başbakanımız Sayın Davutoğlu Dışişleri Bakanı’yken illegal bir şekilde bir böcek yerleştirilerek kendi ofisinde dinlendi. Bu işi yapanlar eninde sonunda zaten ortaya çıkacak.
- Sosyal medya şirketleri kendi özdenetimlerini yapmadıkları sürece ileride çok ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalıp prestij kaybına uğrayacaklar. Nasıl insan haklarının evrensel beyannamesi var ise, internetin de bir evrensel beyannamesi olmalı. Ülkeler altına imzalarını atmalı.
l Mahkeme kararı olmadan sosyal medya adreslerini kapatamayız. 4 farklı konuda, Atatürk’e hakaret, çocukların cinsel istismarı, pornografi, kumar ve fuhuş gibi konularda vatandaşlardan engellensin diye talep geliyorsa TİB’in bu alanlarda engelleme yetkisi oluyor.
3. havalimanı
- Bugün hava trafik yoğunluğu artık İstanbul üzerine gelmiş durumda. Dünyanın en önemli transit merkezi olma yolunda İstanbul. Dünyanın en büyük havaalanı olacak olan 150 milyon yolcu kapasiteli havaalanı inşasına başladık. Yap-işlet-devret modeli çerçevesinde yapıldı. Bu havaalanı için devlet olarak para harcamıyoruz. 10.4 milyar euro’luk yatırım yapılacak ve her yıl 1 milyar euro devletin kasasına bırakacak. Belli bir süre sonra da devlete devredilecek. Yıllarca o bölge madenciler tarafından kazılmış 60-70 metre derinliğinde sahalar açılmış. Dünyanın en büyük havalimanını yapmaya başladık eleştiriler gelmeye başladı. Bu bölgenin seçilmesindeki temel neden burası bir bataklıktı, insanların girip çıkabilmesi mümkün değildi. Buranın kesinlikle imara açılması gibi bir şey söz konusu olmayacaktır. O arazinin yüzde 72’si orman değil, çevresi orman. Ağaç kesilecek ama 5 katı ağaç dikilecek. Önemli bir kısmı taşınacak.
Ankara-İstanbul 1 saat 15 dakika
Ankara Sincan’dan Köseköy’e kadar olan kesim için bizim bir çalışmamız var. 350 km hız yapacak trenlerle 1 saat 15 dakikada Ankara’dan İstanbul’a ulaşma imkânı olacak.
Özetin özeti: Keşke birkaç tane daha böyle yatırımcı bakanlık olsaydı!..
Abbas Güçlü / Milliyet