Mahmutbey-Esenyurt Metrosu 2024'te açılacak!
Kabataş-Mahmutbey Metrosu’nun Esenyurt’la bağlanmasını sağlayacak Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu'nda çalışmalar tam gaz devam ediyor. 3.5 milyon insanın yaşadığı 5 ilçeden geçecek olan hattın 2024'te hizmete alınması planlanıyor.
Günümüzde hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunması sebebiyle şehir içi toplu ulaşımda en çok tercih edilen sistemler, raylı sistemler oluyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) İstanbul Bükteni Ekim sayısında yer alan habere göre; İBB toplu taşıma yatırımları ile başta trafik olacak şekilde ulaşım sorunlarının çözülmesi amacıyla şehrin pek çok noktasında aynı anda metro inşaatlarına start verdi. Bunlardan biri de Kabataş-Mahmutbey Metrosu’nun Esenyurt’la bağlanmasını sağlayacak “Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt” hattı oldu. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun ilk harcı dökerek başlattığı projeyle Kabataş’tan yola çıkan bir İstanbullu bir saatte Esenyurt’a ulaşım imkanı bulacak.
DEV PROJELER
23 Haziran 2019 tarihinden bugüne kadar İBB, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu ve Alibeyköy-Balat Tramvayı olmak üzere iki raylı sistemi hizmete sundu. Ayrıca, geçmiş dönemde yapımı durdurulan 8 raylı sistemin inşaatına da tekrar start verildi. Şu anda, İBB, devam ettirilen toplam 100 kilometrelik 10 raylı sistem projesiyle bir dünya rekoru kırdı.
GÜNLÜK 1.5 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLECEK
Kabataş’a entegre edilecek olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun devamı niteliğindeki Esenyurt Metrosu bitirildiğinde, Kabataş’tan metroya binen bir İstanbullu, Bahçeşehir ve Esenyurt’a kadar aktarma olmadan, hızlı, güvenli ve konforlu bir yolculuk yapabilecek. Geçmiş dönemde ihalesi gerçekleştirilmesine rağmen inşaatına hiç başlanmayan Mahmutbey-Esenyurt Metrosu, mevcut Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun devamı niteliğinde inşa ediliyor. Kentin batısındaki 3.5 milyondan fazla nüfusa hizmet sunacak 11 istasyonlu, 18 kilometre uzunluğa sahip hattın, ilk etapta 4 istasyonu ve 7 kilometrelik bölümü hayata geçirilecek. Mahmutbey-Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi’ne kadar gidecek ilk etabının, 2024'te hizmete alınması planlanıyor.
İLK OLARAK 2 TBM CİHAZI AYNI ANDA ÇALIŞTI
İBB, şehrin ulaşım sorununa çözüm getirmek amacıyla yüksek kapasiteli raylı sistem yatırımlarını sürdürüyor. 2017 yılında yapımı durdurulup 20 Eylül 2019 tarihinde inşasına yeniden başlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda dev köstebekler şeklinde tanımlanan TBM’ler (Tünel Delme Makinesi) kazıyı bitirdi. Ekrem İmamoğlu’nun katıldığı törenle hattın kuzey aksındaki Ümraniye ile güney aksındaki Sahrayıcedit İstasyonlarına ulaşan 2 TBM aynı anda görevlerini bitirdi. Bütün projeler bitirildiğinde göreve başlanan 2019 Haziran'dan 2024'nin sonuna kadar İBB, her sene ortalama 21 kilometreyi geçen uzunlukta metro hattını bitirmiş olacak.
EKREM İMAMOĞLU: 3.5 MİLYONLUK 5 İLÇEMİZ FAYDALANACAK
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, konuya ilişkin açıklamasında “Bu hat 3.5 milyon insanımızın yaşadığı 5 ilçeden geçecek. 18.1 kilometrelik hat, 11 istasyondan oluşacak. Esenyurt meydandan çıkan bir Esenyurtlu vatandaşım, Mahmutbey’e 28 dakikada gelecek, Mecidiyeköy’e 60 dakikada gidecek, Kabataş’a 67 dakikada gidecek. Bir uçtan bir uca, yani 43 kilometreyi 67 dakikada katedecek Esenyurtlu, Başakşehirli hemşehrim. Günlük bir buçuk milyona yakın yolcuya bu hat hizmet etmiş olacak” diye konuştu.
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı 2022'nin sonunda açılıyor!
Adil Karaismailoğlu'ndan İstanbul Havalimanı-Halkalı Metrosu paylaşımı!
7 ile 185 kilometrelik raylı sistem geliyor!