Maptriks şirketi, mağaza açılacak yeri uydudan buluyor!
GSM şirketleri ile A101, BİM ve Şok gibi zincir mağazalarına, müşteriye kolay ulaşma yolu uydudan sağlanıyor. Maptriks şirketi, firmalara hangi caddede ve hangi noktada mağaza, bayi açması gerektiğini söylüyor
Güncel uydu haritaları ile bir caddede, mahallede yaşayanların tüm bilgilerini bir araya getiren şirketin Genel Müdürü Fatih Kuralkan, "Yanlış yatırım, yılların emeğini yok edebilir." dedi.Türkiye'de ekonominin temelini oluşturan küçük ve orta boy işletmelerin pek çoğunu ulusal ya da uluslararası markaların temsilciliğini yapan bayi teşkilatı oluşturuyor. Perakende, giyim, teknoloji, otomotiv, telekomünikasyon, mobilya, beyaz eşya gibi alanlarda en küçük hizmet noktasının bile birkaç yüz bin liradan başlayan yatırımlar gerektirmesi bu konuda titiz çalışma istiyor. Büyük şehirlerden ilçe ve kasabalara kadar uzanan satış, hizmet ağının doğru konumlandırılması konusunda çözüm geliştiren Maptriks, şirketlere hangi caddede, hangi noktada mağaza, bayi açması gerektiğini söylüyor. 2008'den beri GSM şirketlerinden büyük indirim mağazalarına ve tüketim grubuna kadar farklı birçok alanda ulusal ve uluslararası şirketlere ürün geliştirdiklerini belirten Maptriks Genel Müdürü Fatih Kuralkan, Google Maps gibi coğrafi bilgi sistemleri ile bir mahalle ve caddede yaşayanlara ait birçok genel bilgiyi bir araya getiren yazılımlarla hizmet ürettiklerini söyledi. "Bizden hizmet alanların doğru satış kanalı kurma başarısı yüzde 99." diyen Kuralkan, birçok sektöre göre veri topladıkları için bir şirketin kendi içinde yer alan bayi, iş geliştirme birimlerinden çok daha sağlıklı sonuçlar yakaladıklarını dile getirdi.
Ekonomideki canlılıkla birlikte ulusal ya da uluslararası birçok zincir Türkiye'de hızla büyüyor. 6 bine yakın BİM, A101, Şok gibi indirimli perakende zinciri, 10 binden fazla GSM ve Telekom bayii, 10 bin teknoloji marketi, 30 bin mobilya bayii ile tüketim ürünlerinin müşteriye ulaştığı 100 bin bakkal, 35 bin market ve büfe, 9 bin kuruyemişçi, 6 bin süpermarket bulunuyor. Bu denli büyük bir ağa ulaşan perakende mağazacılıkta doğru lokasyonu bulabilmek için Türkiye'nin her ilindeki analizi yapabilen bir sistem geliştirdiklerini belirten Fatih Kuralkan, sistemin işyeri açılması planlanan yerin analizini ve yaklaşık cirolarını bile hesapladığını ya da daha doğru bir yer tavsiye ettiğini kaydetti. Sadece caddeler değil alışveriş merkezleri için de tam olarak doğru sonuçlar çıkarabildiklerini anlatan Kuralkan, "Burada uydu haritasının üzerinde bir caddenin civarında yaşayanların eğitiminden ekonomik durumuna, yaşından dünya görüşüne kadar pek çok veriyi denetleyen yazılımlarımız var. Hizmet verdiğimiz şirketin beklentilerine göre yeni bir program geliştirip Türkiye çapında nokta adrese kadar doğru lokasyonları buluyoruz." dedi. Türkiye'yi 15 farklı bölgeye ayırdıklarını belirten Fatih Kuralkan, 20 kişilik sistem ekibinin sahadan sürekli olarak toplanan ve güncellenen verilerle yeni çözümler geliştirdiğini söyledi.
Hızlı bir şekilde gelişen yeni yapıların, değişen insan profilinin, ulaşım düzeninin yeniden değerlendirilip o bölgenin son resminin ortaya çıkarıldığını dile getiren Kuralkan, "Herkes bir markanın o cadde ya da AVM'de olmasına göre konum alabiliyor. Bu da her zaman geçerli bir durum değil. Nitekim bir giyim markası 'bizce uygun değil' dememize rağmen sırf rakibi o cadde üzerinde diye mağaza açmaya karar verdi. Ne var ki 4 ay sonra mağazayı kapatmak zorunda kaldı. Bir firmaya ise geçen yıl açmayı planladığı benzin istasyonu için rapor hazırladık ve yerini tavsiye ettik. Bu yıl bölgesinin en çok akaryakıt satan istasyonu oldu. Coğrafî analiz ile sektör bilgileri birleştiğinde yanılma ihtimali sıfıra iniyor." diye konuştu.
Zaman