Markalı konut projeleri yeni konut alacakları cezbediyor!
Cazibe Semtler Araştırması na göre İstanbul, Ankara ve İzmir'de yaşayanların yüzde 27'si konut alırken tercihini markalı konuttan yana yapıyor. Markalı konut projeleri, tüketicinin hayatına iyice yerleşti
Gayrimenkul sektörünün son yıllarda yaşadığı büyümede en önemli paylardan birine sahip olan markalı konut projeleri, tüketicinin hayatına iyice yerleşti. Özellikle büyük şehirlerde yaşayanlar için daha dikkat çekici bir hal alan bu gelişme, tercihlere de aynı oranda yansıyor. Öyle ki, artık halkın belirli bir kesimi, markası olmayan konutu almak istemiyor. Uluslararası pazar araştırma şirketlerinden Synovate ve Mediacat işbirliğiyle Türkiye 'nin 3 büyük şehri İstanbul, Ankara ve İzmir 'de yapılan araştırma, sektörün tam da bu yönünü inceliyor. Söz konusu illerde yaşayan 25 yaş üstü, AB, C1, C2 sosyoekonomik gruba mensup toplam 835 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, Markalı projeden mi, müteahhitten mi konut alırsınız sorusuna Yalnızca markalı projeden konut bakarım yanıtını verenlerin oranı yüzde 27. Yalnızca markalı projeden konut bakma eğilimine 55 yaş üstü tüketiciler ve Ankaralılar arasında daha sık rastlanıyor.
Aynı soruya Markalı projeden ya da müteahhitten bakarım yanıtını verenlerin oranı yüzde 47 iken, Sadece müteahhitten ev bakarım diyenler yüzde 26 'lık payı oluşturdu. Bu dilimin yüzde 36 'sının C2 grubuna mensup olduğu vurgulandı. Araştırmaya katılanlara, Konutun en çok hangi özelliklerini dikkate alırsınız diye sorulduğunda ise Depreme dayanıklılık ın yüzde 31, Evin büyüklüğü nün yüzde 21, Isıtma sistemi nin yüzde 11, Oda sayısı nın yüzde 5 oranında dikkate alındığı saptandı.
ÖZELLİKLERİ FİYATTAN DAHA ÖNEMLİ
Araştırma kapsamında, tüketicilere, yeni bir konut alırken nelere dikkat ettikleri de soruldu. Gelen yanıtlara göre, konutun özelliklerinin fiyatından daha çok ön plana çıktığı görüldü. Öyle ki, birden fazla yanıt alınan bu soruda katılımcıların yüzde 69 'u Konut özellikleri , yüzde 48 'i Lokasyon , yüzde 22 'si çevresel imkanlar , yüzde 6 'sı Fiyat ve ödeme seçenekleri , yüzde 3 'ü Yatırım imkanları , yüzde 1 'i de İnşaat firması dedi. Lokasyon özelliklerinde merkezi konum, ulaşım rahatlığı, çevre ve semt öne çıkarken, çevresel imkanlar açısından güvenlikli bir site olması, yakınlarda günlük alışverişin yapılabileceği yerler olması, sosyal imkanların bulunması, aranan özellikler sıralamasında yer aldı. Konut özellikleri kadınlar ve 55 yaş üstü tüketiciler için önemli bulunurken, lokasyon ise erkekler ve AB sosyoekonomik grubundakilerde ön plana çıktı.
İdeal konut büyüklüğü için katılımcıların yüzde 44 'ü 101-130, yüzde 2 'si 80 metrekare dedi. 3 ilin ortalaması 126 metrekare çıktı.
Habertürk/Menekşe ATASELİM