Markalı konut projelerine eğim arttı!
Neşecan çekici: Son yıllarda Türkiye genelinde birçok markalı konut projesi üretildi; birçoğunda teslim süreci gerçekleşti; yenileri geliştirilmeye ve inşa edilmeye devam ediyor...
Son yıllarda Türkiye genelinde birçok markalı konut projesi üretildi; birçoğunda teslim süreci gerçekleşti; yenileri geliştirilmeye ve inşa edilmeye devam ediyor. İstanbul, geliştirilen konut projelerinin yaklaşık yüzde 80'ine ev sahipliği yapıyor. Genelde orta-üst sosyoekonomik gruba seslenen bu projelerde satın alan kitle, gerek yatırım, gerekse oturma amaçlı konut talebinde bulunuyor. Halihazırda yaşadıkları konutu bir üst segmente taşımak isteyen alıcılar önemli bir hedef kitle. Yatırımcı grup ise kiraya verme amaçlı mülk ediniyor. Genç, bekar veya yeni evli çiftler kredi kullanmak suretiyle konut sahibi olabiliyorlar. Birikimlerini diğer yatırım enstrümanlarında değerlendirmeyi riskli bulan bir kitle ise pazarın en önemli oyuncuları... Kimler markalı konut projelerindeki dairelere yatırım yapıyor Neden bırtür projelerden daire edinebilmek için çalışılıyor Yapılan araştırmalar, analizler, nicel ve nitel gözlemler belli meslek gruplarında yoğunlaşma olduğunu gösteriyor. Markalı konut projelerine yatırım yapan ve birincil hedef kitle olarak anılan segmentte orta-üst düzey yönetici, serbest meslek sahipleri ve sağlık sektörü çalışanları, yani doktorlar, diş hekimleri, eczacılar bulunuyor.
KOMşULUK İLİşKİSİ ÖNEMLİ
'Beyaz yakalı' olarak adlandırılan kişilerin gayrimenkul alışverişlerinde ödeme planlan öne çıkıyor. Serbest meslek erbabı ise kriz dönemlerinde dahi yatırım karakterli ciddi alımlara imza atmaktan çekinmiyorlar. Bankacılar, öğretim görevlileri, mühendisler, mimarlar, avukatlar da ciddi alım yapan meslek gruplarından. Belli bölgeler veya projeler aynı meslek gruplarından kişilerce tercih görebiliyor. Bu durumun sebebi olarak meslektaşların yakın bir komşuluk çevresi oluşturma arzusu olduğunu söyleyebiliriz. Aynı meslek grubunda yer alan kişilerin, tanıdık bir çevrede yaşam biçimi yaratma isteği, projeye 'referanslama' yolu ile müşteri kazandırıyor.
Havaalanı, hastane, adliye, üniversite gibi oluşumların yakın çevrelerinde geliştirilen projeler pilot, doktor, hukukçu ve eğitmenleri hedef kitle olarak saptıyor. Mesleklerin özellikleri ile ilgili tercihler konseptin ayrıntılarına yansıyor. Mimarlar ve mühendisler projeleri teknik -anlamda kritik ederlerken, avukatlar satış vaadi sözleşmeleri, tapu ile ilgili kavramları irdeleyerek süreci tamamlıyorlar. Mali müşavirler, finansçılar, bankacıların ise finansal tablolar ve ödeme planları ile ilgili değerlendirmeleri öne çıkıyor. Genelde deprem güvenliği, sosyal donatıların varlığı ve gayrimenkulden orta vadede prim (kazanç) beklentisi gibi sebeplerle markalı konut projelerine yatırım yapılıyor. Ayrıca yeni teknoloji, güvenlik, estetik gibi kavramlar da gayrimenkulun yatırım tercihi olmasında önem taşıyor. Mesleği, yaşı ve bütçesi ne olursa olsun markalı konut projelerinde müteahhit firmanın güvenilirliği birçok kavramın üzerinde önem ve öncelik arz ediyor.
Habertürk Emlak/Neşecan çEKİCİ