25 / 11 / 2024

Marmaray Gebze Halkalı banliyö hattında son durum açıklaması!

Marmaray Gebze Halkalı banliyö hattında son durum açıklaması!

Marmaray Gebze-Halkalı-Gebze banliyö hattındaki son durumu sorduğumuz Ulaştırma Bakanlığı, verdiği cevapla 2014'ün son bombasını patlattı: OHL-Dimetronic ile müzakereler devam etmektedir!.. Peki şimdiye kadar neler yapıldı? Neler olacak?




Marmaray Gebze Halkalı banliyö hattında son durum açıklaması!


Marmaray projesi kapsasında Gebze - Halkalı - Gebze arasında işleyecek yeni banliyö hattını sorduğumuz Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'ndan gelen cevaba göre  Marmaray  banliyö hattı için yüklenici firma ile 'müzakereler devam ediyor'...


Marmaray, 29 Ekim'de açıldı!


Proje sürecinde Marmaray İstanbul Boğazı geçişinin 29 Ekim 2013'te açıldığı belirtilen açıklamada, "Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirmesi İşi CR3 Sözleşmesi kapsamında; Ayrılık Çeşmesi - Kazlıçeşme arasında yer alan 13,6 km çift hat ve 5 adet istasyondan oluşan Boğaz Geçiş Kesiminin Elektrifikasyon, Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon montaj, test ve devreye alma işlemleri tamamlanmış olup, bu kesim 29 Ekim 2013 tarihinde işletmeye açılmıştır" denildi.


Gebze - Pendik arası ne oldu?


29 Nisan 2012 tarihinde işletmeye kapatılarak yer teslimi gerçekleştirilen Gebze - Pendik arası yaklaşık 20 kilometrelik güzergâh kesiminde mevcut çift hat ve 12 adet istasyonun yıkılarak kaldırıldığına dikkat çekilen açıklamada "55 adet sanat yapısı, 10 adet banliyö, Gebze ve Pendik Transfer istasyonları ve 3 hattın altyapısı ve üst yapısı tamamlanmıştır" ifadesi yer aldı. 


Pendik YHT de tamam!


Gebze, Pendik Şehirlerarası Tren İstasyonlarının Mimari ve Elektromekanik işleri ile T3 şehirlerarası tren hattının elektrifikasyon ve sinyalizasyon montaj, test ve devreye alma işlemleri tamamlanarak, 25 Temmuz 2014 tarihinde Ankara - İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ile eş zamanlı olarak işletmeye açıldığının altı çizilen açıklamada Halkalı - Kazlıçeşme arası ve İbrahimağa - Pendik arası çalışmalar şöyle özetlendi;


"1 Mart 2013 tarihinde işletmeye kapatılarak yer teslimi yapılan Avrupa yakasındaki 19,2 kilometrelik Halkalı - Kazlıçeşme arası ile 18 Haziran 2013 tarihinde işletmeye kapatılarak yer teslimi yapılan Asya yakasındaki 24 kilometrelik İbrahimağa - Pendik arası kesimde mevcut hat yapılarının söküm işlemleri, mevcut istasyonların yıkım işlemleri tamamlanmış, yeni İstasyon ve sanat yapılarının betonarme imalatları ile güzergâh boyunca kazı dolgu imalatları devam etmektedir.


Marmaray banliyö hatları ne durumda? Fotoğrafları görmek için tıklayın!


Ulaştırma Bakanlığı: Müzakereler devam ediyor!..


Marmaray CR3 hattı, yani Gebze - Halkalı yeni banliyö hattı için sözleşmede belirtilen tamamlanma tarihi 19 Haziran 2015'ti... Ancak yüklenici OHL - Dimetronic Ortak Girişimi'nin kendi sıkıntıları, Küçükçekmece ve Suadiye'de çıkan tarihi eserler ile Bakırköy Meydanı'ndaki dükkan sahipleriyle henüz anlaşılama sağlanamaması gibi nedenlerden ötürü hattın tamamlanmasının Haziran 2016'ya sarkmasının beklendiğini yazmıştık...


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Emlakkulisi.com'a özel yaptığı açıklamaya göre; işin sözleşme fiyatları içerisinde ve mümkün olan en kısa sürede tamamlanmasına yönelik olarak Yüklenici ile müzakereler devam ediyor... İşte açıklamadaki o bölüm;


"Sahada devam eden imalat faaliyetlerinden bağımsız olarak; 25 Temmuz 2014 tarihindeki açılış sonrasında işin Yüklenicisi Obrascon Huarte Lain (OHL) S.A.-Dimetronic S.A. Ortak Girişimi mevcut sözleşme fiyatları ve sözleşme süresi içerisinde işlerin tamamlanamayacağını ifade etmiş olup, işin sözleşme fiyatları içerisinde ve mümkün olan en kısa sürede tamamlanmasına yönelik olarak Yüklenici ile müzakereler devam etmektedir."


Geri Dön