Marmaris turizmde marka kent olacak
Belediye başkanları, oda başkanları ve sektör temsilcileri, sezon öncesinde bir araya geldi.
Profesyonel tanıtım şirketinden yardım alınarak oluşturulacak logoyla ilçenin yurtiçi ve dışında tanıtılmasına karar verildi.
Marmaris Ticaret Odası'nca "Marmaris'i turizmde marka yapabilmek" konulu toplantı düzenlendi. Belediye başkanları, oda başkanları ve sektör temsilcileri, 2009 turizm sezonu öncesinde bir araya geldi. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, eğlence turizmi öne çıktığı için ilçeye ağırlıklı olarak İngiltere ve İskandinav ülkelerinden turistlerin geldiğini söyledi. Marmaris'in farklı özelliklerinin ön plana çıkarılarak buna uygun türde müşterilere yönelinmesi gerektiğini belirten Özbozdağ, şöyle dedi:
"Marmaris'in turizm açısından birçok değeri bulunmasına rağmen adı yok. Kuşadası'nın Efes'i, Bodrum'un Halikarnas'ı var. Marmaris'in bunlar gibi onlarca zenginliği var ama öne çıkarılamıyor. Çam balı, çam ormanları, Datça Yarımadası, maviyle yeşilin en güzel kucaklaştığı köyler, Sedir Adası, Knidos Antik Kenti, mavi turlar gibi öne çıkarılabilecek birçok unsur mevcut. Marmaris ayrıca alışveriş merkezleri, barlar ve sahillerin aynı noktada olduğu tek yer."
Turizmin her geçen yıl kan kaybettiğini savunan İsmail Özbozdağ, şunları kaydetti: "Müşteri gelse bile para kazanamıyoruz. Türkiye'nin en pahalısı olan tesislerimiz var. Bedava müşteri kabul eden tesislerimiz de var. Bunu ortadan kaldırmalıyız. 2008 sonu itibariyle dünyadaki yıllık turizm geliri 1 trilyon dolar. İlk 10 içindeki Türkiye, bu pastadan yüzde 1.7 oranında pay alıyor. Bu payı çok iyi çalıştığımız için değil, potansiyelimizin yüksek olmasından dolayı alıyoruz. Osmanlı'dan kalan, iki dünya arasındaki Türkiye, doğal ve kültürel varlıklarıyla fenomen."
`Bıçak kemiğe dayandı'
Belediye Başkanı Ali Acar ise Marmaris'in rakiplerine göre avantajlarının çok fazla olduğunu belirtti. Marmaris'in turizmde bir marka olduğunu vurgulayan Acar, şöyle konuştu: "Türk yöneticilerin genel alışkanlığı olarak gemi battıktan sonra, `Ne yaparız?' diye düşünüyoruz. Artık bıçak kemiğe dayandı. Herkes kendi başına, kendi çapında bir şeyler yapmaya çalışıyor. Envanter çalışması yapılarak herkesin tek bir hedefte toplanması lazım. Her bölgenin kendine göre artıları eksileri var."
Turizmde müşteri memnuniyetinin önemli olduğunu bildiren Acar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu konuda herkese görev düşüyor. Marmaris turizminin çözülemeyecek sorunu yok. Dünyada fazla örneği bulunmayan farklı bir destinasyonuz. Buraya tatile gelen turistler, kaldıkları her günü dolu dolu geçiriyor. Aynı yıl içinde 5, 6 kez gelenler var. Profesyonel bir firma aracılığıyla yapılacak tanıtım ve markalaşma çalışmasının başarılı olacağını düşünüyorum."
Toplantıda, profesyonel bir tanıtım şirketinden yardım alınarak oluşturulacak logoyla ilçenin yurtiçi ve dışında tanıtılmasına karar verildi.
Milliyet
Marmaris Ticaret Odası'nca "Marmaris'i turizmde marka yapabilmek" konulu toplantı düzenlendi. Belediye başkanları, oda başkanları ve sektör temsilcileri, 2009 turizm sezonu öncesinde bir araya geldi. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, eğlence turizmi öne çıktığı için ilçeye ağırlıklı olarak İngiltere ve İskandinav ülkelerinden turistlerin geldiğini söyledi. Marmaris'in farklı özelliklerinin ön plana çıkarılarak buna uygun türde müşterilere yönelinmesi gerektiğini belirten Özbozdağ, şöyle dedi:
"Marmaris'in turizm açısından birçok değeri bulunmasına rağmen adı yok. Kuşadası'nın Efes'i, Bodrum'un Halikarnas'ı var. Marmaris'in bunlar gibi onlarca zenginliği var ama öne çıkarılamıyor. Çam balı, çam ormanları, Datça Yarımadası, maviyle yeşilin en güzel kucaklaştığı köyler, Sedir Adası, Knidos Antik Kenti, mavi turlar gibi öne çıkarılabilecek birçok unsur mevcut. Marmaris ayrıca alışveriş merkezleri, barlar ve sahillerin aynı noktada olduğu tek yer."
Turizmin her geçen yıl kan kaybettiğini savunan İsmail Özbozdağ, şunları kaydetti: "Müşteri gelse bile para kazanamıyoruz. Türkiye'nin en pahalısı olan tesislerimiz var. Bedava müşteri kabul eden tesislerimiz de var. Bunu ortadan kaldırmalıyız. 2008 sonu itibariyle dünyadaki yıllık turizm geliri 1 trilyon dolar. İlk 10 içindeki Türkiye, bu pastadan yüzde 1.7 oranında pay alıyor. Bu payı çok iyi çalıştığımız için değil, potansiyelimizin yüksek olmasından dolayı alıyoruz. Osmanlı'dan kalan, iki dünya arasındaki Türkiye, doğal ve kültürel varlıklarıyla fenomen."
`Bıçak kemiğe dayandı'
Belediye Başkanı Ali Acar ise Marmaris'in rakiplerine göre avantajlarının çok fazla olduğunu belirtti. Marmaris'in turizmde bir marka olduğunu vurgulayan Acar, şöyle konuştu: "Türk yöneticilerin genel alışkanlığı olarak gemi battıktan sonra, `Ne yaparız?' diye düşünüyoruz. Artık bıçak kemiğe dayandı. Herkes kendi başına, kendi çapında bir şeyler yapmaya çalışıyor. Envanter çalışması yapılarak herkesin tek bir hedefte toplanması lazım. Her bölgenin kendine göre artıları eksileri var."
Turizmde müşteri memnuniyetinin önemli olduğunu bildiren Acar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu konuda herkese görev düşüyor. Marmaris turizminin çözülemeyecek sorunu yok. Dünyada fazla örneği bulunmayan farklı bir destinasyonuz. Buraya tatile gelen turistler, kaldıkları her günü dolu dolu geçiriyor. Aynı yıl içinde 5, 6 kez gelenler var. Profesyonel bir firma aracılığıyla yapılacak tanıtım ve markalaşma çalışmasının başarılı olacağını düşünüyorum."
Toplantıda, profesyonel bir tanıtım şirketinden yardım alınarak oluşturulacak logoyla ilçenin yurtiçi ve dışında tanıtılmasına karar verildi.
Milliyet