23 / 11 / 2024

Martı Otel, 40'ıncı yılında karlılığını 3 kat arttırdı

Martı Otel, 40'ıncı yılında karlılığını 3 kat arttırdı

Türkiye turizminde birçok ilklere imza atan Martı Otel İşletmeleri, 2009'da yükselişini sürdürdü. Küresel kriz ve durgunluğa rağmen şirketin dönem karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 314 artarak 3 milyon 28 bin TL olarak gerçekleşti




Türk turizm sektöründe ilk halka açılan şirketi olan Martı Otel İşletmeleri A.Ş, mali yılının 1 Nisan - 30 Haziran 2009 tarihini kapsayan ilk çeyreğinde karlılığını 3 kat artırdı. Şirketin geçen yılın aynı döneminde 964 bin TL olan dönem karlılığı, 2009'da yüzde 314`lük artışla 3 milyon 28 bin TL'ye yükseldi. Toplam satışlar yüzde 14 artarak 12.28 milyon TL olurken, artan operasyonel karlılık dogrultusunda brüt karlılık gecen seneye göre yüzde 51 artarak 5.18 milyon TL oldu. 2008'in aynı döneminde faaliyet zararı 193 bin TL olarak gerçekleşen şirket, 2009 yılında 2.75 milyon TL faaliyet karı elde etti. 

Martı Otel İşletmeleri A.Ş Genel Müdürü Emre Narin, "Kısa vadede hedefimiz, karlılığımızı devam ettirip geçmiş yıl zararlarını temizleyerek, 2011 yılında yatırımcılarımıza temettu ödemektir. Orta vadede ise yatak kapasitemizi gerek kiralama ve işletme anlaşmalarıyla, gerekse en geç 2012'de işletmeye açmayı planladığımız Sarigerme tesisimizle artırarak istikrarlı bir büyüme yakalamaktır. 2009 mali yılı ilk çeyreği finansal sonuçlarında gördüğümüz pozitif tablo, yaşanan global krize rağmen Martı markasının 40 yıldır hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini ön planda tutmasının bir yansımasıdır. Bu rakamlar sadece karlılık ile değil, Martı'yı müşteri memnuniyeti ve sadakatiyle de farklı bir konuma oturtmaktadır " diye konuştu.

Konuyla ilgili basında yer alan haberler

Martı Otel'in ilk çeyrek karı yüzde 195 arttı

Martı Otel İşletmeleri, 1 Nisan-30 Haziran 2009 dönemini kapsayan yılın ilk çeyreğinde karını yüzde 195 artırarak 2.3 milyon TL'ye yükseltti. Bu dönemde Martı Otel'in satış gelirleri ise yüzde 14 artarak 10 milyon 730 bin TL'den 12 milyon 287 Milyon TL'ye çıktı. Brüt karlılığını geçen yıla göre yüzde 51 artarak 5 milyon 179 bin TL'ye yükselten Martı Otel İşletleleri'nin geçen yıl 193 bin 683 TL olan faaliyet zararı 2009 yılında 2 milyon 744 bin TL'lik faaliyet karına dönüştü. Martı Otel İşletmeleri Genel Müdürü Emre Narin, kısa vadede hedeflerinin karlılığı devam ettirip geçmiş yıl zararlarını temizleyerek 2011 yılında şirketin yatırımcılarına temettü ödemesi yapmak olduğunu söyledi.
 
253 milyon TL aktifi var
Orta vadede yatak kapasitelerini gerek kiralama ve işletme anlaşmalarıyla, gerekse en geç 2012'de işletmeye açmayı planladıkları Sarigerme tesisi ile artırarak büyümeyi planladıklarını belirten Narin, "Bu rakamlar sadece karlılık ile değil, Martı'yı müşteri memnuniyetiyle de 40 yıldır farklı bir konuma oturtuyor" diye konuştu. Bu arada sezon içinde kullanılan ilave yataklarla birlikte şirketin yatak kapasitesi 2.440, yatak doluluk oranı ise yüzde 61 seviyesinde gerçekleşti. Şirketin, Martı Resort Hotel, Martı La Perla, Martı Myra ve Martı Marina işletmeleri bulunuyor. 2009' un ikinci çeyreğinde Martı Myra ultra her şey dahil, Martı La Perla herşey dahil sistemde hizmet verirken Martı Resort ise Türk pazarına her şey dahil, Avrupa ve İngiltere pazarına ise karma sistemle hizmet verdi. Martı Otel'in 235 milyon 354 bin TL olan aktif toplamının 56 milyon 102 bin TL'si dönen varlıklardan oluşuyor. Şirketin 72 milyon 424 bin TL kısa vadeli, 68 milyon TL de uzun vadali borcu bulunan Martı Otel İşletmeleri'nin 87 milyon 120 bin TL düzeyinde de ödenmiş sermayesi bulunuyor. Şirketin özkaynaklarının toplamı ise 94 milyon 890 bin TL seviyesinde bulunuyor.
Referans


Geri Dön