25 / 12 / 2024

Masko, 778 mağazasıyla firmaların ilk tercihi!

Masko, 778 mağazasıyla firmaların ilk tercihi!

Mobilya Kenti Masko, yaklaşık 550 marka ve 778 mağazasıyla firmaların tercihlerinde öne çıkıyor...



YAKLAŞIK 483 dönümlük arazisiyle, dünyanın en büyük mobilya perakende merkezlerinden biri olan mobilya kenti Masko, yaklaşık 550 marka ve 778 mağazasıyla firmaların tercihlerinde öne çıkıyor... Aynı zamanda mobilya ihracat üslerinden biri olan Masko, yapı kooperatifinden işletme kooperatifine geçti. 150'yi aşkın büyük markası ve zanaat merkezi olan mobilya kentine dünyaca ünlü markaların ilgisi büyük. Masko Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, "Markalar, küresel krizin etkisinin azalması ile birlikte yeni mağaza açmaya hız verdi. Yurtdışına açılmak isteyen firmaların da tercihiyiz. Dünya ihracatında 21'inci sırada bulunan Türk mobilya sektörü, 2010 yılı ile birlikte 15'inci sıraya yükselmeyi kendine hedef seçti" diyor.

Alternatifler çok
Türkiye'nin mobilya ihracatının yüzde 15'ini Masko Mobilya Kenti'nin gerçekleştirdiğini söyleyen Hasan Karcı, "İstanbul ve çevresindeki mobilya pazarının yüzde 60'ına hitap ediyoruz. Yer olarak İstanbul'un sanayi ve ticaret merkezi olarak tanımlanan İkitelli Organize Sanayi Bölgesi'ndeyiz. Birçok mağazanın olması ile çok çeşitli ürün ve her keseye uygun fiyatlar sunuyoruz" diye konuşuyor. Masko'da mağazası bulunan Casa Mobilya'nın Mağaza Sorumlusu Kamil Gülüştür, 2000 yılından bu yana Masko'da hizmet verdiklerini belirterek, "Burada olmak bizim için çok önemliydi, çünkü Avrupa yakasının olmasının yanı sıra Avrupa'nın da en büyük mobilya kenti... Bu, her mağaza için birçok avantajı da getiriyor. Öncelikle müşteriye çok kolay ulaşabiliyoruz, müşteri kendisi buraya geliyor. Çünkü alternatif bulabileceğini iyi biliyor. Her marka, ürünlerini kolaylıkla sergileme şansı buluyor" diyor.

Dış pazarlarda iddialıyız
Emohome markasıyla faaliyet gösteren Balıkçıoğlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Şen ise "İstanbul'da öncelikle 2 Emohome mağazası açmayı planlıyorduk. Akabinde Bağdat Caddesi gibi mekanlarda mağaza açma planları var.

Ancak listede ilk sırada, Masko yer alıyordu. Avrupa yakasında 'mobilya' dendiğinde Masko akla geliyor. Bunun yanı sıra Avrupa'da ve dünyada da Masko biliniyor" ifadelerini kullanıyor. Masko'nun son dönemlerde yurtdışı ile kurduğu bağlantılara dikkat çeken Ali Şen, "Gelen yabancıların Masko'dan alışveriş yapması gibi faktörler de bizi buraya çekti. 15 Mayıs 2010'da Emohome'u Masko'da açtık, mayıs ve haziranda satışlar çok iyiydi, ancak temmuz genel olarak durgundur. Şu an satışlar ilk 2 ay kadar değil ama istikrarlı devam ediyor" diye konuşuyor.

İSTANBUL Dudullu'da, yaklaşık 150 dönüm arazi üzerinde kurulu olan Modoko da, yaklaşık 350 mağaza kapasitesiyle, sadece İstanbul değil, tüm yurda ve ihracata da üretim yapıyor. Modoko Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Özçelik,  ramazan ayı ve yaz sezonu dolayısıyla piyasada durgunluk yaşandığını belirtiyor ve "Yılın son aylarında mobilya sektörünün patlama yapacağını düşünüyoruz. Gelecek yıl ise çok daha iyi olacaktır. Biz de Modoko yönetimi olarak üyelerimizi birleşmek ve büyümek noktasında teşvik ediyoruz" dedi. Markalaşmamn, bayi ağını genişletmenin üretimi artırıp büyüme . sağlayacağının altım çizen Ethem Özçelik, "Mobilyada son yıllarda markalaşma yarışı var. Modoko, bazıları tarafından 'pahalı' diye eleştiriliyor. Ethem Özçelik, "Eskiden mobilya, 30 sene kullanılırdı. Neredeyse mobilyayı ölene kadar kullanırdık. Son yıllarda bu süre 10 yıl ve altına geriledi. Mobilya sektörünün de kendine çeki düzen vermesi lazım. Bazı mağazalar, 'Kapatıyoruz' sloganları ile müşteri çekmeye çalışıyor. Bu durum, kirlilik yaratıyor. 'Kapatıyoruz' diyenlere karşı vatandaşın daha bilinçli olmasını bekliyorum. 3 ay aynı yazıyı görüp de ürünü alıyorsanız, bir düşünmeniz lazım" dedi.

Balkan ülkelerine de hitap ediyor
MİLANO Mobilya'nın Masko'daki mağazasının sahibi Mustafa Arda, 7 yıldır Masko mobilya kenti içinde hizmet verdiklerini belirtiyor ve "Burası oldukça büyük bir mobilya kenti. Nasıl alışveriş merkezleri, herkesin uğrak yeri ve alışveriş yaptıkları birer nokta ise, aslında Masko da insanlar için artık bunu ifade ediyor. Buraya gelen bir kişi, istediği mobilyanın her türlü seçeneğini her türlü fiyat aralığında bulabiliyor" diyor. Çocuklu aüelerin çocuklarını ücretsiz çocuk bakım ve eğlence merkezine bırakabidiğini söyleyen Mustafa Arda, şöyle devam etti: "Çocuklu aileler için yeme-içme mekanları da var. Bunlar gerçekten çok önemli unsurlar. Bunun yanı sıra Masko, lokasyon olarak da çok önemli bir yerde. Havaalanına çok yakın olması, aynı zamanda Balkan ülkelerinden gelen müşterilerin 1 saat içinde Masko'ya ulaşmasını sağlıyor. Yabancılar, burada dilediklerince alışveriş yapabiliyor. Maskö'nun en büyük mobilya kenti olması, reklam-tanıtım kampanyalarında da güçlü olmasını sağlıyor."
Ali Öztürk/Hürriyet Seri İlanlar


Geri Dön