Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı sene sonunda açılacak!
AK Parti İBB Başkan Adayı Yıldırım, "Raylı sistemler yapılınca metrobüsün yükü azalacak. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı bu sene sonunda açılacak. O tamamen metrobüse paralel. Ciddi bir yük alacak. Ayrıca bu ay Gebze-Halkalı hattı devreye giriyor" dedi...
AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, Haliç Kongre Merkezi'nde gazete ve haber ajanslarının ekonomi müdürleriyle sohbet toplantısı düzenledi.
İstanbul'un toplu ulaşımıyla ilgili payını yüzde 18'den 48'e çıkaracaklarını hatırlatan Binali Yıldırım, "Bu kara yolunun yoğunluğunu da yüzde 30 azaltmak demek. İkincisi de İstanbul'da 7,5 milyon insan E-5 ile TEM arasında yaşıyor. Buradaki nüfus, evinden çıkıp kuzeye, güneye, doğuya, batıya 750 metre gittiğinde bir istasyona ulaşmış olacak. Hedef bu. İstanbul'daki trafik akar hAle gelecek." dedi.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; trafiğin çok yoğun olduğu bölgelerde 100 kilometrelik tünel projelerinin bulunduğunu söyleyen Yıldırım, "İstanbul'daki 33 milyon seyahatin 2 milyon 150 bini karşıdan karşıya geçiş. Bu geçişte deniz kullanımı; yaklaşık yüzde 4. Bu oran belki yüzde 5'e çıkabilir. Şu anda 525 bin taşıma var. Mobilite arttığı için rakam değişir ama oran değişmez" ifadelerini kullandı.
"Metrobüse olan ihtiyaç azalacak"
Yıldırım, metrobüsün yükünün azalacağını söyledi. Yıldırım konuyla ilgili sözlerine şöyle devam etti; "Metrobüsün sorunu ne? Talep çok fazla, konfor bozuldu. İnsanlar tıkış tıkış. İçerisi kokuyor. Rahatsız edici bir durumu var. Raylı sistemler yapılınca metrobüsün yükü azalacak. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı bu sene sonunda açılacak. O tamamen metrobüse paralel. Ciddi bir yük alacak. Ayrıca bu ay Gebze-Halkalı hattı devreye giriyor. Bu da ciddi bir pay alacak."
Metrobüsü de kendi haline bırakmayacaklarını ifade eden Yıldırım, "Otonom sistem dediğimiz bir sistemle, araçlarda bazı ufak tadilatlarla mevcut alt yapıyı kullanarak yüzde 50 kapasite artırabileceğiz. 18 metreden, 24 metreye çıkaracağız. Bilgisayar destekli yöneteceğiz. Telefonlardaki bilgilerin bluetoothla birbirine aktarılması gibi bunlar da birbirlerine aktarılacak. Durağa geliş-kalkış zamanlarını ayarlayacaklar. Aynı anda hepsi gelecek, inecek, binecek sıkışıklık olmayacak.
En büyük problem; hem durak aralarındaki seyahatlerde hem de duraklardaki yanaşma kalkmalarda uyumsuzluk vardı. Bu bilgisayar destekli şekilde yönetilecek. Sürücüsüz metrolardaki gibi bir yöntemle çalıştırıldığında, bu duraklardaki yığılmaları, sıkışmaları büyük ölçüde azaltmış olacak. Bu kısa vadeli bir çözüm. Orta-uzun vadede de alternatiflerin gelişmesiyle birlikte metrobüse olan ihtiyaç azalacak. Daha dengeli bir toplu taşıma sistemi kurulmuş olacak." şeklinde konuştu.
Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı, Kabataş, Beşiktaş, Yıldız, Fulya, Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Çırçır Mahallesi, Veysel Karani / Akşemsettin, Yeşilpınar, Kazım Karabekir, Yenimahalle, Karadeniz Mahallesi, Tekstilkent / Giyimkent, Yüzyıl / Oruç Reis, Göztepe Mahallesi, Mahmutbey'den geçecek.
Kabataş-Mahmutbey Metrosu nereden geçecek?