Mecidiyeköy Viyadüğü'ndeki onarım Metrobüs'ü kilitledi!
Mecidiyeköy Viyadüğü'nde bakım çalışmaları yapılması nedeniyle viyadük üzerinde tek şeritten sağlanan metrobüs trafiği kilitlendi
Her iki yönden Zincirlikuyu'ya gelen otobüsler arka arkaya sıralandı. Yarım saat açılamayan trafik nedeniyle araçlarda bekleyen vatandaşlar otobüslerden inerek yürüdü. Uzayan araç kuyrukları nedeniyle Mecidiyeköy istasyonunda başlayan kuyruk iki taraflı Zincirlikuyu'ya kadar ulaştı. Aksayan seferler nedeniyle bazı duraklarda aşırı yoğunluk oluşması dikkat çekti. Yolculardan bazıları aksaklık nedeniyle yetkililere tepki gösterdi. Uzun süre araçların içinde beklediklerini anlatan yolcular iki metrobüs şoförünün birbirine yol vermemesi nedeniyle trafiğin kilitlendiğini iddia etti. Metrobüs görevlilerinin aksaklığa müdahale etmesinin ardından trafik akışı yeniden sağlanarak seferler normale döndü.
Star
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Metrobüs frene bastı, yol çöktü!
Proje aşamasından bu yana tartışmaların odağı olan metrobüs, bu kez de metrobüs yolundeki çatlak, çökme ve erime sorunlarıyla karşı karşıya
8 Eylül 2008 tarihinde sefere çıkan metrobüsler bir yılı doldurmadan Avcılar-Zincirlikuyu hattındaki asfaltta bozulmalar oluştu.
Hattın toplam maliyetinin 366 milyon lira olduğunu belirten Büyükşehir Belediyesi yetkililerine göre bozulmalar duraklardaki ani frenlere bağlı gelişti. Gerekli onarımlarsa yapılıyor.
Temmuz ayında bastıran yaz sıcaklarıyla birlikte, özel manyetik çivilerin kullanıldığı milyon dolarlık metrobüs asfaltı eritmeye başladı. SSK-Edirnekapı durakları arasındaki asfaltta daha sık rastlanan sorunlar, yolcular arasında fikir ayrılığına yol açtı. Emekli öğretmen Ayşenur Erdemli öfkeli: “Bu yollar benim çoluğumun çocuğumun rızkıyla yapılıyor. Şimdi yollar bozuk denecek, haydi bir daha inşaat... Başka bir inşaat firması daha zengin olacak belki de.”
Adını vermeyen inşaat mühendisi bir yolcuya göre sorun hem yolda hem sürücüde: “Yolun kaliteli olduğunu düşünmüyorum. Sürücüler de durağa gelene kadar gazdan ayaklarını çekmiyor, son anda frene basıyorlar. Asfalttaki bozuklukların durakların olduğu bölgelerde sıklaştığını görebiliriz.”
Avcılar-Zincirlikuyu hattında çalışan bir metrobüs şöförü metrobüsün ilk aylarından beri ‘yol bozukluğu' sorununu yaşadığını belirttirken her gün Avcılar'dan Edirnekapı'ya yolculuk eden Gürbüz Yalnız'a göre şikâyetleri abartmanın âlemi yok: “Artık metrobüsle uğraşmayı bıraksınlar. Bu belediye ne yapsa suç... 500 bine yakın insan yolculuk yapıyormuş bir günde. Hiç mi faydası yok bu sistemin? Bozulmalar olacak tabi, bu sıcakta biz eriyoruz, yol mu erimeyecek?”
Eski Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Ahmet Turgut ise projenin ‘baştan savma yapıldığı' görüşünde: “Bilindiği üzere Avcılar - Zincirlikuyu hattı çok kısa sürede inşa edildi. Asfaltların altına beton dökülmediğini düşünüyorum. 366 milyon dolar harcandı ama yol bir yılda çökmeye başladı. Bunda kuşkusuz kalitesiz malın etkisi var, başka açıklaması yok...”
Radikal, Büyükşehir Belediyesi'ne metrobüs yolundaki sorunlarla ilgili sorular yöneltti. Büyükşehir Belediyesi'nin yanıtları şöyle:
Metrobüs yolunun toplam uzunluğu kaç kilometre?
Avcılar - Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme arasında 32 istasyon ile 40.6 kilometre. Hattın gelecek yıl Beylikdüzü'ne kadar uzatılması öngörülmekte.
Toplam yol maliyeti ne kadar?
Hattın toplam maliyeti 366 milyon lira. Araçlar ve yapım maliyetleri dahil kilometre maliyeti 7.5 milyon dolar.
Yolların ‘erken bozulduğu' eleştirileri var. Çökme neyle bağlantılı?
Tabanı beton olan, üzerinde ciddi anlamda yoğun trafik yükü bulunan, alanın darlığı sebebiyle araçların aynı izlerden hareket ettiği bir yol ve özellikle istasyonlarda frenin sert olması sebebiyle zamanla tekerlek izleri oluşabilmektedir.
Yolun genel sürüş konforunun bozulmaması açısından asfalt yapımına karar verilmiş ve metrobüs hattındaki asfaltta ondülasyon (burkularak kıvrılma) yerine, koparak kaymaların basit onarımının daha ekonomik olacağı hesaplanmıştır. 32 istasyonun, 100-150 metre uzunluğundaki fren mesafelerinde özellikle beton üzeri asfalt uygulanmıştır. Şayet İstanbullular için sürüş konforunu, fren esnasındaki sarsılma rahatsızlığını göz ardı etmiş olsaydık, bu türden deformasyonlar kesinlikle yaşanmazdı. Duraklara yaklaşırken metrobüs gibi ağır tonajlı araçların aynı noktaya devirli yük tesiri yapması ki aynı noktaya sadece bir günde 2 bini aşkın fren uygulanıyor ve iniş istikametli istasyonların eğimleri sebebiyle uygulanan yoğun frenleme de buradaki bir başka etkendir. Deforme olmuş asfalt kesimleri kazınmak suretiyle kaldırılarak, bu alanlar yeniden asfalt ile kaplanmaktadır.
Büyükşehir Belediyesi'nin bu konudaki çalışmaları neler?
Metrobüs güzergâhında özellikle yokuş aşağı noktalardaki istasyonlara 100-150 metre mesafede başlayan ani frenden kaynaklanan bozulmaların Altyapı Müdürlüğümüzce tespiti yapılmaktadır. Metrobüs yolunda bozulma tespit edilen noktaların periyodik olarak onarımı yapılmaktadır.
Radikal