Sektörel

Mega projelerin mimarları yatırımlarını artıracak!

Türkiye’de mega projelere imza atan şirketlerin sahipleri ve üst düzey yöneticileri darbe girişimi sonrası daha yüksek bir motivasyonla işlerine asıldı.

Türkiye’nin dev projelerini hayata geçiren şirketlerin sahipleri ve üst düzey yöneticileri darbe girişimi sonrası daha yüksek bir motivasyonla işlerine asıldı. Hedeflerinde en ufak bir sapma olmadan, gece gündüz çalıştıklarını belirten isimler, “Şimdi yürüme değil koşma zamanı. Dosta düşmana karşı daha büyük bir şevkle projelere asılıp yatırımları artıracağız” diyor.



Hedeflerimizde sapma yok

26 Ağustos'taki açılışla Asya ile Avrupa yakasını üçüncü kez birleştirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün mimarı IC Yatırım Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, 15 Temmuz akşamı FETÖ mensupları tarafından gerçekleştirilen hain saldırı sonrasında çok kısa zamanda piyasada hükümete ve güvenlik güçlerine olan güvenin kaldığı yerden devam ettiğini söyledi. "Hedeflerimizde en ufak bir sapma yok. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 26 Ağustos'a yetişmesi için çift vardiya çalışıyoruz. Bir yandan da Cumhurbaşkanımız ile birlikte Rusya'daydık. Rusya'da başka projeleri geliştirmek için çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu. Çeçen, "Bu saldırının bir daha gerçekleşmemesi için Türkiye'nin geleceğine odaklanmamız lazım. Ekonomik çarkların dönmesi çok mühim. Şu anda daha büyük bir şevk ve heyecanla hız kesmeden projelerimize ve yatırımlarımıza devam edeceğiz" şeklinde konuştu. 26 Ağustos'ta açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 4.5 milyar liralık yatırımla hayata geçiriliyor. Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edilen 1408 metre uzunluğundaki köprü şimdiden dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını elde etti.



Hain darbeye karşı proje rekoru kırdık

Cengiz - Mapa - Limak - Kolin - Kalyon ortaklığı tarafından hayata geçirilen İstanbul'un yeni havalimanının (İGA) CEO'su Yusuf Akçayoğlu ise darbe girişimi sonrası işlere her zamankinden daha fazla asıldıklarını söyledi. "Hain darbe girişimini takip eden hafta sonu 17 bin kişi her zamankinden daha çok projemize asıldık. Dosta düşmana karşı işlerimize sarıldık. Bu hain saldırı bizi fazlasıyla kamçıladı ve ne kadar doğru yolda olduğumuzu gösterdi" diyen Akçayoğlu, bu darbe girişiminin Recep Tayyip Erdoğan'ın 2023 hedeflerine karşı yapılmış bir saldırı olduğunu ifade etti. "O yüzden hız kesmeden devam etmek gerektiğini düşünüyorum. Eskisinden daha yüksek bir motivasyonla projeye asılmış durumdayız. Hiçbir aksama yok. Hatta aldığımız kredinin üçte birini projeye aktarmış durumdayız. Şu an itibarıyla 17 bin 300 kişi olarak çalışıyoruz. Seneye 25-30 bin kişilik bir sayıya ulaşırız" diyen Akçayoğlu, hedeflendiği şekilde projeyi 2018'in ilk çeyreğine yetiştirmek için var güçleriyle gece gündüz çift vardiya çalıştıklarını, temmuzda 40 milyon metreküp toprak hareketiyle proje rekoru kırdıklarını belirterek, "Bu dünyada bir ilk" dedi. Yılda 76.5 milyon metrekarelik alanda inşa edilen havalimanının yüzde 28'i tamamlandı. Yılda 150 milyonluk yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak yeni havalimanı, Türkiye'yi dünyada önemli bir kavşak haline getirecek. 90 milyar TL yatırımla hayata geçecek projenin, 2018'de tamamlanması öngörülüyor. Birbirinden bağımsız altı pistli olacak şekilde yapılacak havalimanı, Türkiye'yi devler ligine sokmanın yanı sıra İstanbul'u da bir 'hub' haline getirecek.



Dünya Türkiye'yi alkışlıyor

Türkiye'nin bugüne kadar üstlendiği en büyük uluslararası organizasyonlar arasında yer alan Antalya Expo'yu hayata geçiren Taca İnşaat'ın patronu Tayyar Akkurt, darbe sonrası özellikle işadamlarının üstüne düşenleri şöyle sıraladı: "Darbeden önce bir yapıyorsak darbeden sonra 2 yapmamız gerekiyor. Darbeden dolayı bazı resmi dairelerde gecikmeler olabilir bundan gocunmayalım, doğal karşılayalım. Yavaş yavaş düzene girecektir. Biraz daha yurtdışına ağırlık vermek gerekiyor. Çünkü ülkenin paraya ve döviz girdisine ihtiyacı var." Taca İnşaat olarak devam eden projelerine hızlanarak devam ettiklerinin altını çizen Akkurt, "2 projemiz sürüyor. Bir otel yatırımımız tam gaz devam ediyor. Durmak değil koşmak zamanı" dedi. Müteahhitlerin aynı zamanda hizmet de götüren kişiler olduğu için ekonomi yavaşladığında sektörün topalladığını vurgulayan Akkurt, "Ben geleceğimizin geçmişimizden çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü artık engeller kalktı" dedi. Özellikle yurtdışı ile iş yapma noktasında Türkiye'nin Avrupa'dan daha ekonomik ve Avrupa kalitesinde bir ülke olduğunun altını çizen Akkurt, "Herkes yurtdışında Türkiye'yi alkışlıyor. Danimarkalı, İsviçreli ve Afrikalı'nın olduğu bir toplantıda herkes bizi alkışladı" diye konuştu. Toplam bütçesi 1.6 milyar lira olan ve 112 hektarlık alanda hayata geçirilen Botanik EXPO 2016 Antalya, Türkiye'nin bugüne kadar üstlendiği en büyük uluslararası organizasyonlar arasında yer alıyor. Expo, Osaka'daki 78 ülkenin katıldığı EXPO'dan sonra ikinci sırada.



Varımız yoğumuz ülkemizin

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nun en önemli ayağını oluşturan ve Körfez'in iki yakasını birbirine bağlayan Osmangazi Köprüsü'nü inşa eden Makyol İnşaat'ın kurucusu ve Onursal Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Çebi, darbe girişimiyle ilgili şunları söyledi: "Ülkenin varlığıyla iftihar eden bir aileyiz. Hepimiz, varımız yoğumuz bu ülke için var. Bu ülke için her şeyimizi vermeye hazırız. Bu menfur darbe girişimi hepimizi üzdü ama Allah meleklerini gönderdi ve hepimizi kurtardı. Bütün arzumuz ülkemizin huzura ve refaha hızla geri dönmesi. Biz Çebi ailesi olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Çünkü bu ülkeyi ancak yılmadan çalışmak kurtarır. Biz ülkemiz için varız. Vatansız vatandaş olmanın ne demek olduğunu komşularımızda gördük. Bundan sonra gaza basma ve yılmadan mücadele dönemidir." Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açılışını yaptığı, İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3.5 saate, körfez geçiş süresini ise 6 dakikaya indiren Gebze-Orhangaziİzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprüsü unvanına da sahip. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleşti. Köprünün yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlaması öngörülüyor.


Sabah