Eğitim

Mercedes-Benz, Hoşdere fabrikasını baştan aşağı yeniledi

Mercedes-Benz Türk AŞ, 360 bin metrekarelik alanda kurulu ve yılda 4 bin otobüsün üretildiği İstanbul Hoşdere fabrikasını baştan aşağı yeniledi

2008 yılında başlatılan 'Hoşdere 2010' projesi kapsamında 44 milyon Euro yatırım yapıldı. Proje ile Hoşdere Otobüs fabrikası Mercedes'in en modern, en iyi, en verimli ve en çevreci tesisi oldu. Mercedes-Benz Türk Otobüs Teknik Direktörü Klaus Pfeifer yeni proje ile Travego, Tourismo ve Intouro şehirlerarası otobüs modelleri ile şehir içi otobüs Conecto'nun üretildiği Hoşdere tesislerinin tamamen değiştirildiğini söyledi. Bu yılın şubat ayından itibaren ikinci projenin devreye girdiğini ve 'Hoşdere 2010 Plus' adı verilen projenin de temmuz ayında tamamlanacağını kaydetti. Yeni projenin verimlilik amaçladığına ve asıl odak noktasının verimlilik olduğuna işaret eden Pfeifer, amaçlarının verimliliği yüzde 15 oranında artırmak olduğunu dile getirdi. Projelerle enerji tüketiminde yüzde 15 oranında, 1,2 milyon Euro'luk tasarruf sağlandı. Mercedes-Benz Türk AŞ Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz da Türkiye'ye kriz döneminde de yatırımlarını durdurmadıklarını ifade etti. Kurz, otobüs üretimine toplam 340 milyon Euro yatırım yapan şirketin otobüs pazarındaki payının yüzde 65'i aştığını dile getirdi.
Zaman

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Mercedes'in baştan yarattığı Hoşdere Fabrikası, dünyanın en iyisi oldu

İstanbul Hoşdere'deki otobüs fabrikasını iki yılda 44 milyon avro yatırım yaparak yenileyen Mercedes-Benz Türk, hem bağlı olduğu Daimler hem de dünyanın en modern fabrikasına sahip oldu. Fabrikanın yıllık üretim kapasitesi de 2 bin adetten 4 bin adede yükseldi

Türkiye'de otobüs üretimine 1967 yılında başlayan Mercedes-Benz, 2008 yılında başlattığı ‘Hoşdere 2010' projesini tamamladı. Proje ile iki yılda 44 milyon avro yatırım yaparak İstanbul Hoşdere'deki fabrikasını tamamen yenileyen Mercedes-Benz Türk, iki yıl içinde kapasiteyi 2 binden 4 bine çıkarırken çatı şirketi Daimler'in ve dünyanın en modern, en iyi, en verimli, en çevreci tesisine sahip oldu.

‘Pazar büyümeye başladı'
Mercedes-Benz Türk, 2009 yılında 600 otobüsün satıldığı Türkiye'de, attığı cesur adımla iç pazar ve Avrupa otobüs pazarının gelişeceğine olan güvenini gösterdi.
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Türkiye'de kriz döneminde de yatırımlarını durdurmadıklarını belirterek, “Şimdiye kadar sadece otobüs üretimi için 340 milyon avro harcadık. 2008 yılından beri sadece ‘Hoşdere 2010' Projesi için 44 milyon avro yatırım yaptık. Projeye başlarken Daimler'in toplam otobüs pazarının büyüyeceğini düşünmüştük. Ama kriz etkiledi. Yine de pazar mutlaka büyüyecek. Hatta pazar şimdiden büyümeye başladı” dedi.

Yüzde 80'i ihracata
Kurz, bugüne kadar 57 binden fazla otobüs üreten ve 28 binden fazla otobüs ihracatı yapan Mercedes-Benz Türk'ün, tüm uluslararası kalite standartlarına uygun olan otobüs üretiminin yüzde 80'ini (2 bin 350 adet) başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere 73 ülkeye ihraç etiğini anlattı. Kurz bu rakamlarla ağır ticaride Türkiye'nin ihracat lideri olduklarını vurguladı.
Şirketin Türkiye otobüs pazarındaki payının yüzde 65'i aştığını dile getiren Kurz, ‘'Yatırımlarımıza başladıktan kısa bir süre sonra kriz tüm gücüyle kendini hissettirdi. En zor zamanlarda bile geleceğe yaptığımız bu yatırımları kararlılıkla sürdürdük. Bu da Hoşdere fabrikamızın Daimler'in dünya çapındaki otobüs üretim ağında sahip olduğu önemin ve Türkiye'ye bağlılığımızın göstergesidir'' diye konuştu.
Kurz, Hoşdere Otobüs Fabrikası'nın gerek seçilen teknoloji ve sistemler açısından, gerekse alınan özel önlemler ve arıtma tesisleri ile çevre koruma açısından da örnek tesis olarak değerlendirildiğini belirterek, fabrikada, Travego, Tourismo ve Intouro şehirlerarası otobüs modelleri ile şehiriçi otobüs Conecto'nun üretildiğini kaydetti.

Dört yıllık kapasite
Mercedes-Benz Türk Otobüs Teknik Direktörü Klaus Pfeifer ise yeni proje ile Hoşdere tesislerinin tamamen değiştirildiğini söyledi. Pfeifer, yurtiçi ve ihracat pazarlarının talep ettikleri üretim hacmini sağlayabilmek ve müşterilerine en üst seviyede kalite sunmak amacıyla 2008 yılında başlatılan ve 2010 yılında tamamlanacak olan proje çalışmasının ‘Hoşdere 2010' adını taşıdığını belirtti. Pfeifer'in verdiği bilgiye göre proje kapsamında boyahane ve karoser ekipmanları değişti, montaj hattında herşey yeniden yapıldı.  Fabrikanın kapasitesi ise yıllık 2 bin adetten 4 bin adede çıktı.
Türkiye'de yıllık otobüs satışının kriz olmayan normal bir yılda ortalama 1000 adet olduğunu hatırlatan Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün de sadece Hoşdere'nin Türkiye'nin dört yıllık ihtiyacını karşılayabileceğini ifade etti.

Çöp konteynerına 100 bin avro yatırım
Mercedes-Benz Türk bu yılın şubat ayında da ikinci projeyi devreye koydu. ‘HoşderE 2010 Plus' isimli proje ise 2011'in temmuz ayında tamamlanacak. Yeni proje ile şirket, fabrikadaki verimliliği yüzde 15 oranında artırmayı planlıyor. Boyahane ve karoser bölümünde yüzde 15 daha fazla verimlilik yakalayan fabrika şimdi de montaj hattında bu rakama ulaşmayı hedefliyor.
Hoşdere'nin örnek bir tesis olmasını istediklerini belirten Klaus Pfeifer, bu projelerle enerji tüketimini yüzde 22 azaltarak, 1.1 milyon avroluk tasarruf sağladıklarını açıkladı. Fabrika bu sayede 2009 yılında karbondioksit (CO2) salımını da yüzde 25 azalttı. Yeni atık yönetimi programı başlatan fabrika sadece çöp konteynerlarına 100 bin avro yatırım yaptı. Yeni programla kağıt, kumaş ve diğer malzemelerde atık ayrıştırma ilk önce fabrikada başladı. Pfeifer, bu projelerle Hoşdere fabrikasının dünyanın en modern, en iyi, en verimli ve en çevreci tesisi olduğunu vurguladı.
Radikal/İlker Pehlivan