Genel

Mercedes-Benz'den Aksaray'a 130 milyon Euro'luk yatırım!

Daimler, Avrupa’daki iki önemli kamyon üretim merkezinden biri olan Aksaray fabrikasına 130 milyon euro’luk yatırım yapma kararı aldı

5 yıla yayılacak yatırımla fabrikanın rekabet gücünün artırılacağını söyleyen Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, “Bu karar, Daimler’in Mercedes-Benz Türk’e ve Türkiye’ye olan tam güvenini ve Türkiye pazarına verdiği stratejik önemi bir kez daha vurguluyor. Yeni yatırımlarımızla rekabet gücümüzü artırarak Türkiye otomotiv sektörüne ve Aksaray ilinin gelişimine önemli katkılarda bulunacağız” dedi. Kurulduğu 1986 yılından bu yana fabrikaya toplam 230 milyon euro yatırım yapıldığını söyleyen Kurz, yeni yatırımla fabrikanın modernleştirileceğini ve esnekliğinin artırılacağını, böylelikle tesisin daha rekabetçi bir konuma geleceğinin altını çizdi.

Yerlilik oranı artacak
Axor modelinin Türkiye’de üretimine de başlayan fabrika, böylelikle Mercedes’in tüm ağır ticari araç yelpazesini üretebilen sayılı fabrikalar arasına girerken, diğer yandan da ürettiği araçlardaki yerli parça kullanımını artırmayı hedefliyor.
Wolf-Dieter Kurz, yerlilik oranlarının giderek artacağına işaret ederken, Aksaray fabrikasında üretilen bazı parçaların da Mercedes’in yurt dışındaki fabrikalarına gönderildiğini, bunun miktarının yeni yatırımlar sonrasında daha kapsamlı hale geleceğini belirtti. Kurz, yeni yatırımın 26 milyon euro’luk bölümünün yedek parça üretiminin geliştirilmesine ayrılacağını söyledi.
Özellikle tüm dünyada üretilen Unimog serisi araçların şasilerinin Aksaray’dan gönderildiğini hatırlatan Kurz, “Rolümüz sadece bununla da sınırlı değil. Burada birlikte çalıştığımız yan sanayi şirketlerinin, Daimler Grubu ile birlikte ortak parça geliştirmesine aracılık ediyoruz. Böylece hem biz uygun parça kullanıyoruz, hem de yeril firmalar, Daimler’in diğer ülkelerdeki ticari araç tesislerine doğrudan parça ihracatı yapıyor” diye konuştu.

Ürün Alman, beceri Türk
Mercedes-Benz Aksaray Kamyon Fabrikası Teknik Direktörü Gerald Jank, diğer tesislere yaptıkları parça ihracatını da her yıl ikiye katlama amacında olduklarını söylerken, geçtiğimiz yıllarda fabrikanın gösterdiği başarılı üretim performansı ve pazarın potansiyelinin bu yatırımı getirdiğini ifade etti.
Jank, “Burada Alman markasının araçları üretiliyor, ancak Aksaray fabrikasından Türk işçisinin becerisi, azmi ve çalışkanlığı eklenerek çıkıyor” diye konuştu.

 
Üretim ve istihdamda kriz öncesine döndü
Kamyon satışlarının kriz nedeniyle geçen yıl dibe vurduğu dönemde, 14 bin 500 adetlik kapasitesinin sadece yüzde 20’sini kullanabilen ve 2009’u 3 bin 720 araç üretimiyle kapatan Mercedes-Benz Türk Aksaray fabrikası, bu yıl üretimini üç kat artırarak kriz öncesi rakamlarını yakaladı.
Bu yılı yaklaşık 12 bin adet üretimle kapatacaklarını söyleyen Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, geçen yıl 1200 kişiye düşen işçi sayısının, bu yıl 1600’e çıktığını belirtti. Geçici olarak İstanbul fabrikasına yolladıkları işçileri geri çağırdıklarını, yeni işçiler de aldıklarını kaydeden Kurz, “Bu yıl Türkiye pazarındaki yükseliş, istihdam ve üretimde kriz öncesine dönmemizi sağladı. Ayrıca bu yıl kamyonda satış rekoru da kırabiliriz” dedi.
Kurz, Türkiye’nin, Almanya’nın ardından Daimler Grubu’nun en büyük ikinci ağır ticari araç pazarı olduğuna da dikkat çekti.
Levent Köprülü/Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Aksaray’da 400 milyon Euro’ya çıkacak, ‘yerlilik’ 3’e katlanacak

Alman Mercedes-Benz, dünyadaki en iyi kamyon fabrikası olarak değerlendirdiği Aksaray’a 5 yıl içinde 130 milyon Euro yeni yatırım kararı aldı. Bu yatırımla birlikte Aksaray’a yapılan toplam yatırım 400 milyon Euro’yu bulacak. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, bu yatırımla birlikte ürettikleri araçlardaki yerli parça oranını 3 kat artırmayı planladıklarını söyledi.

MERCEDES-BENZ Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Türkiye’nin Mercedes-Benz’in tüm kamyon modellerini üreten bir ülke haline geldiğini belirterek, “Aksaray fabrikasına 5 yıl içinde 130 milyon Euro yatırım yapacağız. Bu karar, Daimler’in Mercedes-Benz Türk’e ve Türkiye’ye olan güvenini, pazara verdiği stratejik önemi bir kez daha vurguluyor” diye konuştu.

27 yılda 230 milyon Euro

Kurz, yeni yatırımlarla rekabet güçlerini artırarak Türkiye otomotiv sektörüne ve Aksaray’ın gelişimine önemli katkılarda bulunmak istediklerini anlattı. Kurz, şöyle konuştu: “Kuruluş yılı olan 1986’dan bugüne kadar 230 milyon Euro yatırım gerçekleştirilen Aksaray fabrikasına, güncel montaj teknolojilerinin ve yalın süreçlerin uygulandığı yeni bir montaj holü kurulacak. Yatırım, yeni boya teknolojilerinin uygulanmasını ve araçlardaki yerlilik oranının artırılması için gerekli çalışmaların yapılmasını kapsıyor. Türk parçaların dünyaya satışını da artırmayı planlıyoruz. 2015 yılına kadar diğer fabrikalarımızda kullanılacak olan Türk parça oranını 3 kat artıracağız.”

En iyi fabrika

Diğer üreticilere de yerlilik konusunda örnek olduklarını dile getiren Kurz, “Daimler grubu içinde, Türk emeği ve Alman teknolojisinin birleştiği bu fabrika, dünyanın en iyi kamyon fabrikası olarak değerlendiriliyor” dedi. Üretimde yerlilik oranını artırarak bu parçaların diğer ülkelerdeki fabrikalarda da kullanılmasını amaçladıklarını ifade eden Kurz, 208 yerli sanayi kuruluşundan 5 bin 597 farklı parça aldıklarını vurguladı.

Kriz öncesine döndük

Fabrikanın kriz öncesi döneme geri döndüğünü anlatan Kurz, şunları söyledi: “2001 yılında 1600 araç üretirken, 2008’de bu rakam 17 bin 300 seviyesine gelmişti. Ancak krizle birlikte 2009 yılında üretimimiz 3 bin 720 seviyesine geriledi. Bu yılı da 12 bin adetle kapatarak kriz öncesine döndük. Ayrıca bu yıl 400 yeni işçi alımı yaptık.”

400 milyon Euro’ya yaklaşır

Rekabet gücünü daha da artırmak için 130 milyon Euro’luk yatırım kararı aldıklarını ifade eden Kurz, Aksaray fabrikasına yapılan toplam yatırımın 400 milyon Euro’ya yaklaşacağını kaydetti.

Yüzde 45’i yerli Actros ‘Reşat altını’ gibi olacak

MERCEDES-BENZ Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Almanya’daki fabrikalarda daha fazla Türk parça kullanılması için çalıştıklarını da söyledi. Kurz, “Aksaray’da üretilen Axor şu anda yüzde 45 yerlilik oranına ulaşmış durumda. Millileştirme de bizim maliyetimizi daha aşağı çekecek. Yeni imalat bandıyla üretim süresinin kısalacak olması da maliyeti azalatacak. İhracatın yüzde 70’i Doğu-Batı Avrupa’ya yüzde 25’i orta doğuya gerçekleştiriliyor” dedi. Nisan ayında açıkladıkları üzere Actros modelinin üretimine Aksaray fabrikasında başladıklarını ifade eden Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır ise, şöyle konuştu: “Actros’un da burada üretilmesiyle birlikte Türkiye, Mercedes’in tüm kamyon modellerini üretir hale gelmiş olcak. Aynı zamanda bu model, kamyon pazarındaki gücümüzü de artıracak. Alırken de satarken de değer kaybetmeyen Axor Cumhuriyet altını gibiyken, Actros da ‘Reşat altını’ olacak.”

Komşuluk ilişkileri krizde yardım etti

ALMANYA ve Türkiye gibi ülkelerin ekonomik krizden değil, ihracat krizinden darbe yediğini ifade eden Wolf-Dieter Kurz, “Ancak Türkiye komşu ülkelerle olan ciddi ilişkileri sayesinde ihracatını artırarak toparlanmasını hızlandırdı” değerlen-dirmesini yaptı.
Hürriyet/Aslan BATUR


Mercedes'ten Aksaray'a 130 milyon Euro'luk yatırım

Türkiye'de kurulu otomotiv fabrikalarına yapılan yeni yatırımlara bir yenisi daha eklendi. İstanbul ve Aksaray'da iki fabrikası bulunan Alman devi Mercedes Benz, 130 milyon Euro'luk yeni yatırım kararı aldı.
 
Böylece şirketin Türkiye'deki toplam yatırım tutarı 800 milyon Euro'ya ulaşacak. Açıklanan yeni yatırım 5 yıl içinde Aksaray fabrikasında modernizasyon, yerlileştirme oranının ve tedarik üretiminin artırılması için kullanılacak. Şimdiye kadar sadece Almanya'da üretilen çekici kamyon modeli Actros'u Aksaray'da da üretmeye başlayan şirket, bu modelin getirilmesi için fabrikaya daha önce de 20 milyon Euro yatırım yapmıştı.

Mercedes Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf Dieter Kurz, yapılan yatırımların Türkiye'deki ortama olan güveni ve mevcut yatırımlardan alınan iyi sonuçları gösterdiğini belirterek, "Mercedes ticari araç dünyasında daha çok Türk ürünü aracın olmasını istiyoruz. Actros'un özellikle Almanya'dan ihracatının lojistik olarak zor olduğu Ortadoğu ve Asya ülkelerine dağıtımını buradan yapacağız." dedi. Krizde Türkiye'de olduğu için kendini şanslı hissettiğini aktaran Kurz, iç pazarın gücünün yatırımda etkili olduğunu, yeni yatırımla fabrikanın dünya çapındaki gücünün de artacağını dile getirdi.

Türkiye'nin global krizden doğrudan etkilenmemesine rağmen ihracat pazarlarındaki daralma sebebiyle geçen yıl kamyon üretiminde çok küçüldüğünü belirten Kurz, komşu ülkelerde kriz azaldıkça bunun Türkiye ve Almanya'ya olumlu yansıdığını aktardı. Aksaray fabrikasındaki kamyon üretiminin geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 80 küçülerek 3 bin 700 düzeylerine gerilediğine dikkat çekerken, "Bugün 2006 yılı düzeyine döneceğiz. Kriz 4 yıl kaybettirdi. Ama bu yılı 12 binlik üretimle kapatıp önümüzdeki yıl büyümeye devam edeceğiz." diye konuştu.

Yapılacak yeni yatırımın doğrudan istihdam sağlamayacağını ancak Almanya'ya sağlanan parça tedarikinin 5 yılda 3 kat artmasını sağlayacağını kaydeden Kurz, istihdam konusunda da şunları söyledi: "Geçen yıl haftalarca fabrika kapalı kaldı. Bazı işçileri geçici olarak İstanbul'a taşıdık. Bir kısmını çıkarmak zorunda kaldık. Bugün kaybettiğimiz istihdamı geri kazanmış durumdayız. 400 personelimiz geri döndü, çalışan sayısı bin 660'a yükseldi." Mercedes Benz Türk Aksaray kamyon fabrikasının yıllık 14 bin 500 adet kapasitesi bulunuyor. Üretilen Axor, Atego ve Actros iç pazarın yanı sıra yüzde 25'i Ortadoğu, yüzde 70'i Batı ve Doğu Avrupa, yüzde 5'i eski Sovyet ülkeleri olmak üzere ihracata ayrılıyor. Üretime alınan Actros'un yıllık üretim adedi ilk yıl için bin adet olarak belirlendi.
Zaman/MEMDUH TAŞLICALI


Mercedes'ten 130 milyon euroluk yatırım

Mercedes, Aksaray'da 130 milyon euroluk yatırım başlattı. Şirketin Türkiye'deki yatırımı 800 milyon euroya ulaşacak. Yatırım yeni üretim hattı açılmasında, yeni boyahanede ve üretilecek araçların yerlilik oranlarının artırılmasında kullanılacak

Aralık ayı Türkiye ekonomisine uğurlu geldi. Haftanın ikinci büyük sanayi yatırımını Mercedes açıkladı. Hafta başında Tofaş'ın Opel için hafif ticari araç üretmesi için anlaşma imzalamasının ardından Alman otomotiv devi Daimler AG'nin Türkiye'deki şirketi Mercedes Benz Türk, Aksaray Kamyon fabrikasına 130 milyon euroluk yatırım kararı açıkladı.
 
Mercedes Benz Türk, Guinness Rekorlar Kitabı'na da giren Actros serisinin Türkiye'de üretimine başlanması için bu yıl 20 milyon euroluk yatırımı da tamamlamıştı.
Yeni yatırımlarla Aksaray fabrikasının global ölçekte Mercedes-Benz kamyon üretim ağındaki önemi daha da artacak.

Aksaray Kamyon Fabrikası'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Mercedes-Benz Türk A.Ş Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Aksaray için alınan yatırım kararını değerlendirdi: 'Bu karar, Daimler'in, Mercedes-Benz Türk'e ve Türkiye'ye olan tam güvenini ve Türkiye pazarına verdiği stratejik önemi bir kez daha vurguluyor. Yeni yatırımlarımızla rekabet gücümüzü artırarak Türkiye otomotiv sektörüne ve Aksaray ilinin gelişimine önemli katkılarda bulunacağız.'
 
Kurz, değrelendirmesini şöyle devam ettirdi: 'Bu adım, Mercedes-Benz'in Avrupa'daki iki önemli kamyon üretim tesisi olan Wörth ve Aksaray fabrikalarında kapasite kullanımına büyük oranda esneklik getirmesinin yanı sıra kapasitenin daha verimli kullanılmasını da sağlayacak. Bununla birlikte şirket, yurtiçi pazarında müşterinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebilecek.'

130 BİN KAMYON ÜRETTİ 24 BİNİNİ İHRAÇ ETTİ

KURULUŞUNDAN bu yana 130 binin üzerinde kamyon üretilen ve bu üretimin 24 binden fazlası ihraç edilen fabrika, 1.660 çalışana sahip ve yıllık 14.500 adetlik kamyon üretim kapasitesi bulunuyor. Mercedes-Benz Türk, 6 ton ve üzeri kamyon pazarında yüzde 40'lık bir pazar payına sahip.

AKSARAY'DA İKİNCİ ATAK

1986'dan bu yana 230 milyon euro yatırım yapılan MBT Aksaray kamyon fabrikasına şirket, önümüzdeki 5 yılda 130 milyon euro yatırım kararı aldı. Yeni yatırım, yeni bir montaj holünün kurulmasını, yeni boya teknolojilerinin uygulanmasını ve araçlardaki yerlilik oranının artırılmasını kapsıyor. Yatırımların realize olmasıyla üretimde verimlilik, esneklik ve kalite artırılırken, yeni istihdam da sağlanacak.

HEDEF ORTADOĞU OLDU

Kurz, Actros'un ihracat pazarlarına girmelerini kolaylaştıracağını belirterek, ''Asya ve Orta Doğu'ya Almanya'dan daha avantajlı kamyon satamıyorduk. Şimdi bölgesel avantaj nedeniyle Türkiye'den buralara Actros satışı yapabileceğiz. Yeni pazarlara açılım olacak'' dedi. Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır da ''Axor Türkiye piyasasında hem 1. ve hem de 2. elde Cumhuriyet altını değerindeydi. Actros ise piyasaya Reşat altını olarak girecek'' karşılığını verdi.
Akşam