25 / 11 / 2024

Metro bu yıl 30 mağazaya ulaşmayı planlıyor!

Metro bu yıl 30 mağazaya ulaşmayı planlıyor!

Bu yıl toplamda 30 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “2012'de 6 mağaza daha açacağız. 2013 yılından itibaren de bir yıl 5, bir yıl 6 mağaza açmayı planlıyoruz” dedi




 

Türkiye’de 13 ilde 24 mağazayla faaliyet gösterdiklerini söyleyen Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “Bu yıl 6 mağaza daha açacağız. 2013 yılından itibaren de bir yıl 5 bir yıl 6 mağaza açmayı planlıyoruz” dedi İlk kez 1964 yılında Otto Beisheim tarafından Almanya Ruhr’da temelleri atılan Metro Group’un, 1990 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösterdiğini kaydeden Özerkan, “20 bin çeşit gıda ve 30 bin çeşit gıda dışı ürünü sunuyoruz.  Metro Toptancı Market, aynı zamanda gastronominin son yıllardaki gelişimiyle birlikte sürekli yeni çözümler üretiyor” diye konuştu.   ‘Önceliğimiz İstanbul’ İstanbul, Ankara, İzmir, Bodrum, Mersin, Antalya, Konya, Gaziantep, Samsun, Kocaeli, Adana, Kayseri ve Bursa olmak üzere toplam 13 ilde faaliyet gösterdiklerini anlatan Özerkan, “Yeni mağazalar konusunda İstanbul hala önceliğimiz” dedi. Bir süre sonra İstanbul Bayrampaşa’da Ora Alışveriş Merkezi’nin yakınında yeni mağaza açacaklarını kaydeden Özerkan, “Sırada Eskişehir, Antalya,  İzmir  gibi iller var. Karadeniz başta olmak üzere tüm Anadolu’ya bakıyoruz” diye konuştu.   ‘Sevkiyata başladık’ Profesyonel müşterilerinin satın alma ve tedarik işlerini kolaylaştırmak ve hızlandırmak için yeni bir sipariş ve teslimat hizmeti başlattıklarını söyleyen Özerkan, “Metro Sevkiyat ile 40 bin ürünü kapıya teslim ediyoruz” dedi. Özerkan, “Horeca müşterilerimizin ihtiyaçları olan ürünleri ve bizlerden talep ettikleri teslimat hizmetini Metro farkıyla karşılamaya başladık. Şu anda tüm mağazalarımızdan 60 kamyon, 150 personel ile müşterilerimize teslimat yapıyoruz” diye konuştu.     ‘Tavuğun raf ömrünü uzattık’ Kısa bir süre önce MAP teknolojisini hayata geçirdiklerini belirten Kubilay Özerkan, “Metro, tavuğun mevcutta 6- 7 gün olan raf ömrünü iki katına yani 12 güne çıkardı” dedi. Bu sayede özellikle profesyonel müşterilerinin iş süreçlerine büyük katkı sağladıklarını anlatan Özerkan, şu bilgileri verdi: “MAP teknolojisi yani Modifiye Atmosfer Paketleme, ürünün raf ömrünü artırıyor. Bu sistemin en büyük avantajlarından biri kimyasal katkı maddeleri kullanılmadan ürünün raf ömrünü artırması.   2 bin metrekareli ufak Metro’lar geliyor Yeni mağaza formatı üzerinde çalıştıklarını açıklayan Kubilay Özerkan, şu bilgileri verdi: “Biz genellikle 7-8 bin metrekarelerde mağaza açıyoruz. Ancak üzerinde çalıştığımız bu yeni format 2 bin metrekarelerde olacak. Bu yıl açacağımız 6 mağaza yine büyük metrekarelerde açacağız ancak 2-3 tane de küçük deneme mağazaları açmayı planlıyoruz.   Dünya perakendesinde şimdi ‘Türkiye zamanı’ AVM Yatırımları Konferansı IV’ün açılış konuşmasını yapan AYD Başkanı Hakan Kodal “Geçen üç yılda, tüm dünyadaki olumsuzluklara rağmen, AVM sektörü büyümesini sürdürdü. AVM Ciroları yüzde 106, AVM sayısı yüzde 41 arttı. Bunların yanı sıra AVM metrekareleri yüzde 55, ziyaret sayıları ise yüzde 55 oranında arttı” dedi. Önümüzdeki dönem, Türk AVM ve markalarının son üç yıla göre daha fazla büyüdüğü bir dönem olacağını belirten Kodal, “Bu yüzden konferansımızın adına ‘Potansiyel Türkiye’ dedik. Çünkü biliyoruz ki Türkiye, tüm yatırımcılar ve perakendeciler için büyük bir potansiyel oluşturuyor” diye konuştu. Dünkü konferansta sabah oturumları YKB Baş Ekonomisti Dr. Cevdet Akçay ile başladı. Dr. Akçay 2012’de Türkiye ve Dünya Ekonomisi değerlendirmelerini ve önümüzdeki dönemde nelere dikkat edilmesi gerektiğini aktardı. Sonrasında uluslararası yatırımcıların tepe temsilcileri Glenn Aaronson, Joost Bomhoff ve Josip Kardun, Prof. Dr. Kerem Alkin moderatörlüğünde ‘Neden Türkiye’ paneli düzenlendi. Dünyanın ve Türkiyenin önde gelen Global perakendecileri Desigual’dan Zrinoslav Aladrovic, Foot Locker’dan Scotty Abbey, Mavi’den Cüneyt Yavuz, Retail Platform’dan Ferhat Ferhangil markaların neden artık Türkiye’de olmaya karar verdiklerini ve Türk markalarının dünyada bulundukları yeri ‘Türkiye Zamanı’ adlı panelde anlattılar.   ‘Bildiğimiz her şey yanlış’ AVM Yatırımları Konferansı IV’ün son panelinde Türkiye’nin bu güçlü potansiyelindeki en önemli unsurlardan birisi olan ‘Gelecek Nesil’ gündeme taşındı. Kahve Dünyası’ndan Dilara Altınkılıç, Torunlar GYO’dan Emre Torun, Zorlu Center’dan Emre Zorlu, KRC’den Fatih Karaca, İstinye Park’tan Zeynep Yıldırım bu panelde kendilerini anlattı. Bu konferans için İstanbul’a özel olarak gelen son keynote konuşmacı ünlü futurist Magnus Lindkvist ‘Bugün bildiğimiz herşey yanlış’ başlıklı bir konuşma yaptı. Milliyet

Geri Dön