Sektörel

Metro Group yeni AVM'ler için arayışta!

Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, dünyada etkisini gösteren ekonomik sıkıntıya karşın AVM'lerin ilgi görmeye devam ettiğini, bu doğrultuda şirketlerinin yatırımlarını sürdüreceğini bildirdi

Bayer, M1 Merkez Adana Alışveriş Merkezi'nin ek binasının basına tanıtımı için geldiği Adana'da, "dünya genelinde söz edilen ekonomik sıkıntı karşısında başarıyı sürdürmelerinin altında basit bir formülün bulunduğunu" belirtti.

AVM'nin yapıldığı yer, konsepti ve perakendecisinin birbirine uyum sağlanmasının başarıdaki en büyük anahtar olduğuna dikkati çeken Bayer, "Bütün AVM'lerin başarısı 'yap' formülünden geçiyor. Bu formülde, yer, konsept ve perakendeci uyum sağlıyorsa, üçü de doğru yerde, doğru zamandaysa o projeyi yapmak başarıyı getirir. Ancak, bir tanesi bile eksik olsa yapmanın bir anlamı yok. Projede başarı sağlanamaz" dedi.

Bayer, Metro Group Asset Management bünyesindeki AVM'lerin başarısının da bu "üçlü uyum"dan geçtiğini belirtti. Adana'daki M1 Merkez Alışveriş Merkezi'nin bunun en güzel örneklerinden biri olduğuna değinen Bayer, şunları kaydetti: "Adana'daki mağazamızın yeri ulaşılabilirlik ve ferahlık açısından en güzel noktada. Konsept olarak baktığınızda da çok büyük kabul gördü.

Perakendecilerin de buraya uyum sağlaması başarıyı getirdi. Bu nedenle kısa dönemde 14 bin 500 metre karelik ek bir bina yaptık. Çünkü, 71 bin metre karelik mevcut bina artık gelen talebi karşılamıyordu. Bu da başarının boyutunu gözler önüne seriyor. Media Markt'ın da alışveriş merkezlerimizin bünyesinde yer alması avantajımızı artırdı."

EKONOMİK KRİZ İÇİN EK ÖNLEM ALMADIK
Gündüz Bayer, ekonomik kriz nedeniyle alışveriş merkezlerinin yönetiminde ek önlemler almadıklarını, buna ihtiyaç duymadan başarıyı sürdürdüklerini söyledi. AVM'lerdeki kiraların kiracıların karşılayabilecekleri boyutta olduğuna değinin Bayer, şöyle devam etti: "Bizim alışveriş merkezleri ekonomik kriz denilen fenomenden çok etkilenmedi. Bütün alışveriş merkezlerimizde kiracı karmalarımız kiraları karşılayabilecek boyuttaydı. Bazı alışveriş merkezlerinde tabii ki bir takım ayarlamalar yapılması gerekti. Ancak, bunu kriz olmadığında da yapıyoruz. Bazı mağazalar AVM'ye uyum sağlayamıyor. Bu nedenle bir takım değişiklikler oluyor.

Ancak, kriz söylemlerine karşın ciroların korkunç düşmesi, kur fikslemeleri olmadı. Krizi bütün dünyayla kıyasladığınızda çok hafif atlattık." Bayer, Metro Group'un Türkiye'deki yatırımlarını sürdürdüğüne dikkati çekerek, Merter'de yeni bir merkezi Ağustos ayında hizmete sunacaklarını söyledi. Yeni AVM'ler için de yer arayışlarının sürdüğüne dikkati çeken Bayer, "Yeni projeler için arazi arıyoruz. Özellikle büyük şehirlerde yoğunlaşıyoruz. Bu konuda hiç bir zaman durma noktamız veya sınırımız yok. Yatırıma sürekli açık haldeyiz. Yer doğru olduktan sonra mutlaka yeni yatırımlar yapacağız" dedi.

Bayer, bütün alışveriş merkezlerinin bulunduğu şehirlerin sosyal yaşamına entegre olması için de çaba gösterdiklerini söyledi. Kentte gerçekleştirilecek sergiler için de mekanlarının kapılarını açtıklarını ifade eden Bayer, "Gençler ve çocuklarla çok yakın ilişki içindeyiz. Okullarla görüşüyoruz. Etkinliklere ev sahipliği yapıyoruz. Ayrıca, Kartal'daki AVM, her yıl huzurevi sakinlerine iftar yemeği veriyor. Konya'da ise haftanın 3 günü sabahları fitness yaptırıyoruz. Bu yerler sadece alışveriş mekanı olmamalı, insanların içinde yaşadıkları, zaman geçirdikleri mekan olmalı" dedi.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Metro Group yeni AVM'ler için yer bakıyor

Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, ekonomik krizi karşın alışveriş merkezlerinin (AVM) ilgi görmeye devam ettiğini, bu doğrultuda yatırımlarını sürdüreceklerini bildirdi. M1 Merkez Adana Alışveriş Merkezi'nin ek binasının basına tanıtımında konuşan Bayer, Metro Group'un Türkiye'deki yatırımlarını sürdürdüğüne dikkati çekti. Merter'de yeni bir merkezi ağustos ayında hizmete sunacaklarını söyleyen Bayer, yeni AVM'ler için de yer arayışlarının sürdüğünü kaydetti. Bayer ''Yeni projeler için arazi arıyoruz. Büyük şehirlerde yoğunlaşıyoruz. Yer doğru olduktan sonra mutlaka yeni yatırımlar yapacağız'' dedi.
Sabah

Metro, yeni AVM arazisi arayışında

Metro Group, krize rağmen ilgi gören AVM'lere yatırımlarının süreceğini açıkladı

Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, dünyada etkisini gösteren ekonomik sıkıntıya karşın alışveriş merkezlerinin (AVM) ilgi görmeye devam ettiğini, bu doğrultuda şirketlerinin yatırımlarını sürdüreceğini, yeni AVM'ler için arazi aradıklarını bildirdi.
Bayer, M1 Merkez Adana Alışveriş Merkezi'nin ek binasının basına tanıtımı için geldiği Adana'da, 'dünya genelinde söz edilen ekonomik sıkıntı karşısında başarıyı sürdürmelerinin altında basit bir formülün bulunduğunu' belirtti. AVM'nin yapıldığı yer, konsepti ve perakendecisinin birbirine uyum sağlanmasının başarıdaki en büyük anahtar olduğuna dikkati çeken Bayer, 'Bütün AVM'lerin başarısı 'yap' formülünden geçiyor. Bu formülde, yer, konsept ve perakendeci uyum sağlıyorsa, üçü de doğru yerde, doğru zamandaysa o projeyi yapmak başarıyı getirir. Ancak, bir tanesi bile eksik olsa yapmanın bir anlamı yok' dedi.

Adana M1, en başarılı örnek

Adana'daki M1 Merkez Alışveriş Merkezi'nin üçlü uyum sisteminin en güzel örneklerinden biri olduğuna değinen Bayer, 'Mağazamızın yeri ulaşılabilirlik ve ferahlık açısından en güzel noktada. Konsept olarak baktığınızda da çok büyük kabul gördü. Perakendecilerin de buraya uyum sağlaması başarıyı getirdi. Bu nedenle kısa dönemde 14 bin 500 metre karelik ek bir bina yaptık. Çünkü, 71 bin metre karelik mevcut bina artık gelen talebi karşılamıyordu.'

25 bin kişiye iş çıkacak

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) 2009-2010 da 94 yeni Alışveriş Merkezi nin açılmasını bekliyor. BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, "Üye firmaların 2009-2010 da açılacak AVM lerde 2 bin civarında kontrat imzalayacaklarını belirledik" dedi. Akyiğit'in verdiği bilgiye göre, caddelerde ise 500 yeni mağaza açılması beklenirken, 94 AVM ve caddelerde açılacak toplam 2 bin 500 yeni mağazada satışa sunulmak üzere 12 milyon adet yeni ürün üretilerek raflara çıkacak. Yeni açılacak mağazalarda sadece dekorasyon sektörüne 450 milyon dolarlık katkısı beklenirken, 25 bin kişiye istihdam sağlanacak.
Yenişafak

Metro AVM için arazi arıyor

Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, dünyada etkisini gösteren ekonomik sıkıntıya karşın alışveriş merkezlerinin (AVM) ilgi görmeye devam ettiğini, bu doğrultuda şirketlerinin yatırımlarını sürdüreceğini ve yer arayışında olduklarını söyledi. Bayer, Metro Group'un Türkiye'deki yatırımlarını sürdürdüğüne dikkati çekerek, Merter'de yeni bir merkezi ağustos ayında hizmete sunacaklarını söyledi. Yeni AVM'ler için de yer arayışlarının sürdüğüne dikkati çeken Bayer `Yeni projeler için arazi arıyoruz. Özellikle büyük şehirlerde yoğunlaşıyoruz. Bu konuda hiç bir zaman durma noktamız veya sınırımız yok. Yatırıma sürekli açık haldeyiz. Yer doğru olduktan sonra mutlaka yeni yatırımlar yapacağız' dedi.

'Yeni projeler için arazi arıyoruz'
Matro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, dünyada etkisini gösteren ekonomik sıkıntıya karşın AVM'lerin ilgi görmeye devam ettiğini, bu doğrulda şirketlerin yatırımlarını sürdüreceklerini bildirdi

Bayer, Metro Group'un Türkiye'deki yatırımlarını sürdürdüğüne dikkati çekerek, Merter'de yeni bir merkezi ağustos ayında hizmete sunacaklarını söyledi. Yeni AVM'ler için de yer arayışlarının sürdüğüne dikkat çeken Bayer, "Yeni projeler için arazi arıyoruz. Özellikle büyük şehirlerde yoğunlaşıyoruz. Bu konuda hiçbir zaman durma noktamız veya sınırımız yok. Yatırıma sürekli açık haldeyiz. Yer doğru olduktan sonra yeni yatırımlar yapacağız" dedi.
Gazete Habertürk