02 / 05 / 2024

Metro tüketiciye altın dağıttı dünya şampiyonu oldu

Metro tüketiciye altın dağıttı dünya şampiyonu oldu

Metro AG Türkiye Temsilcisi Tekeoğlu, Real'in altın promosyonuyla dünya genelindeki Metro mağazaları arasında ciro birincisi olduğunu söyledi 



Dünyanın en önemli uluslararası perakendecilik şirketlerinden olan Metro AG'nin Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, bu yıl üç mağaza açan grup şirketlerinden Real'in Merter mağazasının açılışında 300 liralık alışverişe 50 liralık altın çip hediye edilen promosyonu nedeniyle 4 hafta boyunca dünya genelindeki Metro mağazaları arasında ciro birincisi olduğunu söyledi. Metro Gros Market'in geçen yılki ile aynı durumda olduğunu, bir kayıp yaşamadığını belirten Tekeoğlu, krize rağmen satışlar açısından bu yıl ‘okula dönüş' ve Ramazan'ın iyi geçtiğini söyledi.

Tekeoğlu, krizde satışları canlandırmak için alışveriş merkezlerinde (AVM) promosyon ve satış kampanyalarının uygulandığını hatırlatarak “Aynı nedenle indirim kampanyalarının, promosyonların süreceğini düşünüyoruz” dedi. Kurban Bayramı ve yılbaşında da biraz hareketlenme olabileceğini belirten Tekeoğlu “Artık önümüzde o kadar bilinçli bir tüketici var ki... Çok arayıp takip ediyor. Bütün fiyatları karşılaştırıyor. Perakendecinin işi çok zor. Dolayısıyla bu kampanyalar, promosyonlar sürecek ve satışlar bu şekilde hareketli olacak. Bu dönem, 2001 krizine göre daha hafif atlatıldı” dedi.

Anadolu'da arsa arıyor

Aralıkta Pendik Metro Gros Market'in açılacağını, Media Markt'ın Türkiye çapında yıl sonuna kadar 6 mağaza daha açmış olacağını belirten Nurdan Tekeoğlu, Anadolu'da arsa arayışlarının sürdüğünü kaydetti. Tekeoğlu şunları söyledi: “Özellikle Media Markt bakıyor. Metro 15-20 bin metrekarelik arsa arıyor. Bu nedenle bulmak zor.”
Star

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Real, altın dağıtınca dünyada birinci oldu
  
Real hipermarketin İstanbul Merter'deki mağazası, açılış şerefine müşterilerine altın promosyonu uyguladı. Merter mağazası, 4 hafta üst üste dünya genelinde en çok ciro yapan Real mağazası oldu

Uluslararası perakende zinciri Metro Group'un Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, grup çatısı altındaki Real hipermarketin İstanbul Merter'deki mağazasının dünya ciro şampiyonu olduğunu açıkladı. Tekeoğlu, açılışında 300 liralık alışverişe 50 liralık mini külçe altın hediye edilen Merter Real'in, bu promosyonlarıyla 4 hafta boyunca dünya genelindeki Metro mağazaları arasında en çok ciroyu yaptığını söyledi.
BAYRAM-YILBAŞI UMUDU
Tekeoğlu, krizde satışları canlandırmak için alışveriş merkezlerinde (AVM) ciddi promosyon ve satış kampanyalarının uygulandığını hatırlatırken, 'Aynı nedenle ciddi indirim kampanyalarının, promosyonların  devam edeceğini düşünüyoruz' dedi. Kurban Bayramı ve yılbaşında da biraz hareketlenme olabileceğini belirten Metro Group Türkiye temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, 'Ama artık önümüzde o kadar bilinçli bir tüketici var ki... Çok arayıp takip ediyor. Bütün fiyatları karşılaştırıyor. En iyi ürünü hangi fiyatla nerede bulacağını biliyor. Perakendecinin işi çok zor. Dolayısıyla bu kampanyalar, promosyonlar devam edecek ve satışlar bu şekilde hareketli olacak. Ama normalde yine bir yavaşlık var. Bu dönem, nisbeten 2001 krizine göre daha hafif atlatıldı. İnsanlar pirinçten bulgura, çikolatadan şekere dönmedi. Toplumsal dayanışma, aile bağları toplumun ekonomik olarak çöküşünü önledi'' dedi.

KRİZE rağmen bu yıl Real'in  3 mağaza açtığını, aralıkta Pendik Metro Gros Market'in açılacağını, Media Market'in Türkiye çapında yıl sonuna kadar 6  tane mağaza açmış olacağını, Merter'de güneş enerjisi ile çalışan alışveriş merkezinin bulunduğunu anlatan Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Anadolu'da arsa arayışlarının sürdüğünü belirtirken, şu bilgiyi verdi: Özellikle  Media Market Anadolu'da yer bakıyor. Metro Emlak şirketimiz bakıyor. Metro'nun 1 metrekare için ödeyeceği belli bir fiyat var. Onun dışına dünyanın hiçbir yerinde çıkmıyor. Oranın en güzel yeri olabilir, fakat çok pahalıdır, ona girmez Metro. Metro'nun amacı, uygun fiyata, uygun yerde arsa bulmaktır. Bütün sorun bu. Birçok perakendecinin AVM'cilerin bu kadar hızlı yatırım yapamıyor olması, uygun fiyata uygun büyüklükte arazi bulamamaktan kaynaklanıyor. Bir dönem Metro Kayseri'de araştırma yaptı, Kayseri'nin en iyi yerindeki arsanın metrekare fiyatı, Japonya'nın, Tokyo'nun en iyi yerindeki arsa fiyatından kat be kat üstün. İyi yerler hala çok pahalı. Gaziantep'te yıllar önce AVM açtık, yer nedeniyle ulaşım sorunu yaşadık. Mersin'de de uygun arazi arayışı var.
Akşam

Metro: AVM'lerde ciddi  

DünyanIn en önemli uluslararası perakendecilik şirketlerinden biri olan Metro Group'un Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, ekonomik krize rağmen satışlar açısından bu yıl “okula dönüş” ve Ramazan ayının iyi geçtiğini, ancak gelecek 6 ayı tedirginlikle beklediklerini söyledi. Tekeoğlu, krizde satışları canlandırmak için alışveriş merkezlerinde (AVM) ciddi promosyon ve satış kampanyalarının uygulandığını hatırlatırken, “Aynı nedenle ciddi indirim kampanyalarının, promosyonların devam edeceğini düşünüyoruz. Artık önümüzde o kadar bilinçli bir tüketici var ki. En iyi ürünü hangi fiyatla nerede bulacağını biliyor” dedi. Kurban Bayramı ve yılbaşında da biraz hareketlenme olabileceğini, 2010 yılının sonuna doğru belirli bir düzelme olacağını ifade eden Tekeoğlu, “Fakat önümüzdeki 6 ay için çok yüksek beklentilerimiz yok. 2010 sonuna kadar sıfırdan yabancı yatırım gelmesi açısından çok umutlu değilim” dedi. 
Vatan


Geri Dön