Kent Haberleri

Metrobüs hattındaki yoğunluk ek otobüs seferleriyle azalacak!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, her gün 800 bin kişinin kullandığı metrobüs hattında yaşanan yoğunluğu azaltmak için yan yollara ek otobüs seferi koyacaklarını açıkladı

Saraçhane Belediye Sarayı’nda gazetecilerin sorularını cevaplandıran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, her gün 800 bin kişinin kullandığı metrobüs hattında yaşanan yoğunluğu azaltmak için çalışmaların sürdüğünü söyledi. Metrobüs hattındaki yoğunluğun, E-5 yan yola aynı güzergahta konulacak ek otobüs seferleriyle azaltılacağını belirten Başkan Topbaş, “Yan yollardan yeni otobüs seferleri koyuyoruz. Vatandaşımız metrobüse girmeden yan yol otobüslerini kullansın ve metrobüsteki yoğunluk biraz yan yollara çekilsin istiyoruz” dedi.

 

“Metrobüs hattında çalışan araçlar yeni, fakat yoğun talep nedeniyle kapasitesinin üstünde yolcu taşımak zorunda kalıyor” diyen Başkan Kadir Topbaş, “Esasında lastik tekerlekli otobüs sistemlerinde maksimum taşıma saatte 18-20 bin yolcudur. Pik saatlerde maksimum taşımayı geçtiğimiz zaman problemler yaşanıyor. Metrobüste şu anda saatte ortalama 32 bin yolcu taşınıyor. Metrobüs hattı lastik tekerlekli sistemi aşan bir taşıma yöntemi oldu” şeklinde konuştu.




Metrobüs hattındaki yolcu kapasitesinin aslında raylı sistem yoğunluğuna sahip olduğunu ifade eden Kadir Topbaş “Hafif metro sistemi olması gereken bu hat esasında. Günlük 400 binler beklerken 800 binleri yakaladığımız yoğun bir hat oldu. E-5 üzerinde şartları zorlayarak sıkıntılar içinde metrobüs hatları oluşturduk. Yolu 12 şeride çıkarttık. Yan yollar yaptık. Gönül ister ki, orada 2 gidiş 2 geliş metrobüs hattı olsun ve bu problemler yaşanmasın. Böyle bir imkanımız şansımız yok” şeklinde konuştu.

 

Metrobüs hattında yaşanan sıkıntıları en aza indirmek için çalışma yaptıklarının altını çizen Topbaş, şunları kaydetti; “Teknik ekiplerimiz kazaların olmaması, sıkıntıların ve aksamaların olmaması için çalışıyor. Çünkü oradaki bir saatlik aksama 40-50 bin kişiyi etkiliyor. Birçok vatandaşımız mağdur oluyor. Yoğunluğu azaltma imkanımız yok, çünkü talep çok fazla. Sistemi daha iyileştirmek için fazla otobüs sokamıyorsunuz. Sistem çalışmaz, tıkanır. Otobüsleri belli aralıklarla yürütmek zorundayız. Sıkıntıları azaltmak için yeniden düzenlemeler yapılıyor.”

İBB