Migros 2012'de 100 yeni süpermarket açacak!
Geçen yıl cirosu yüzde 11.5 oranında artırarak 5.7 milyar TL'ye çıkaran Migros, bu yıl her hafta 2 mağaza açmayı ve 6.4 milyar TL ciro elde etmeyi planlıyor
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, 2012 yılı içinde ise her hafta iki mağaza ve toplamda 100 yeni süpermarket açmayı hedeflediklerini söyledi. Migros’un 2011 yılında 77 yeni mağaza hizmete açarak bir önceki yıla göre mağaza sayısını yüzde 10 artırdığını belirten Tort, yıl içinde açtıkları 5 hipermarket ile toplam mağaza sayısının 2011 sonunda yurt içinde 717’ye, yurtdışı mağazalarla birlikte toplamda 745’e ulaştığını bildirdi. Tort, 2011 yılında mağaza satış alanlarının yüzde 81’inin süpermarket, yüzde 12’sinin hipermarket, yüzde 7’sinin ise yurtdışı mağazalarına ait olduğunu belirtti. Özgür Tort, ”2012 başından bu yana geçen 14 haftada 35 yeni süpermarket ve 1 hipermarket açtık. Toplam satış alanımız ise yurtiçinde 750 bin metrekareyi aştı. Yılsonuna kadar, hedeflediğimiz gibi süper ve hiper formatında 850 mağazaya ulaşacağız” dedi. Ciro hedefi 6.4 milyar lira 2012 ilk çeyrek satış performansının hedeflerin de üzerinde gerçekleştiği bilgisini veren Özgür Tort, Migros Grubu mağazalarında gerçekleşen enflasyon oranının, tüketici enflasyonuna göre her zaman yüzde 3-4 daha düşük olduğunu ifade etti. Tort, ”Bu da bizim hem müşteri sayımız hem de sepet ortalamamızın düzenli olarak artmasına katkıda bulunan önemli bir unsur. Yılın ilk çeyreğinde aldığımız bu olumlu sonuçlar, bizi yılsonu için belirlediğimiz 6.4 milyar liralık ciro ve çift haneli büyüme hedefine ulaşmamız için daha da cesaretlendiriyor. Satış rakamlarımızı çift haneli büyütürken, kar artışımızı da sürdürmeyi hedefliyoruz” değerlendirmesini yaptı. Çift haneli büyüme Migros Grubu’nun 2011 yılı finansal sonuçları açıklandı. Migros’un borsaya açıkladığı sonuçlara göre, şirketin cirosu ve EBITDA rakamları 2011’de çift haneli büyüdü. Migros Ticaret, geçen yıl cirosunu yüzde 11.5 oranında artırarak 5.75 milyar liraya çıkartırken, şirketin EBITDA’sı (Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kar - VAFÖK) rakamları da önceki yıla göre yüzde 11.1 artışla 386 milyon liraya ulaştı. 2011 yılı finansal sonuçlarını değerlendiren Migros Genel Müdürü Özgür Tort, hem ciroda hem EBITDA rakamında elde edilen çift haneli büyümenin, süpermarket odaklı yaklaşımın bir sonucu olduğunu ifade etti. ‘66 ile yayıldık’ Özgür Tort, süpermarkete odaklanma kararının Migros’un 2011 finansal sonuçlarına olumlu katkıda bulunduğunun altını çizerek, ”Bu stratejinin ilk bariz yansıması 2011 yılı son çeyrek rakamlarında ortaya çıktı. 2011 son çeyrekte büyümemiz yüzde 14’lere çıktı. 2012 ilk çeyrekte de satışlar benzer şekilde büyüyor” dedi. 2011 yılında Migros markasında tarihi bir büyüme ve erişim oranı yakalandığını belirten Tort, İstanbul’dan başlayıp Anadolu’ya toplam 66 ilde yayılan ulusal bir marka olarak hedeflerine hızla koştuklarını ifade etti. Milliyet