Genel

Migros, haftada 8 mağaza açmayı hedefliyor!

Migros Genel Müdürü Özgür Tort, haftada 8 mağaza açma hedeflerinin 2010 yılı içinde geçerli olduğunu söyledi

Migros'un 55. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Tort, Migros'un uzun zamandır sürdürdüğü bir müşteri memnuniyet anlayışı olduğunu belirtti.

Tort, tüm tüketim mallarına ömür boyu iade hakkının, uzun zamandır üzerinde çalışılan bir konu olduğunu, bu kampanya ile olası müşteri şikayetlerinin karşılanmasının ve birtakım israfı önlemenin amaçlandığını kaydetti.

Bir mağazaya girildiğinde akla gelebilecek tüm ürünlerde ömür boyu garantiden bahsettiklerini dile getiren Tort, "Burada şunun da altını çiziyoruz, diyoruz ki; evinizdeki ürünün kalitesinden herhangi bir şikayetiniz yok ama
kullanamamışsınız, buzdolabınızda unutmuşsunuz, bu ürünün son kullanma tarihi de geçmiş, açmamışsınız dahi, çöpe atılacak. Bunu çöpe atmayın, getirin, onun da iadesini alalım, tekrar ekonomiye kazandıralım, diyoruz" şeklinde konuştu.

Tort, ekonomik krizin dünyadaki etkilerinin ortadan kalktığını söylemenin çok zor olduğunu, Türkiye'nin de, dünyada yaşanan bu ekonomik krizden etkilendiğini dile getirerek, şirket olarak, dünyada ve Türkiye'de yaşanan bu ekonomik krizi etkin bir şekilde yönetmeyi başardıklarını ve bugün gelinen noktada yıl başında koydukları ciro ve büyüme hedefini gerçekleştireceklerini söyledi.

Migros müşterilerinin her ortamda, uzun yıllardır göstermiş olduğu marka bağımlılığını bu ortamda da sürdürdüğünü, kampanyalarındaki çıkış noktasının, müşterilerine teşekkür etmek olduğunu anlatan Tort, bu kampanya ile müşterilerine bugüne kadar sunmuş oldukları hizmetin daha da pekişmesini sağlamak ve sektörde birtakım ilkleri organize ederek, sektördeki üstünlüklerini korumak olduğunu belirtti.

Özgür Tort, yılın son iki ayındaki beklentilerinin, krizin başladığı andan bugüne kadar olan gelişmelere paralel olduğunu ve çok ciddi değişiklikler öngörmediklerini ifade ederek, şu andaki ortamda Türkiye ekonomisinin 2009 yılını, ekonomik olarak bir küçülmeyle kapatacağını, bunun yılın son iki ayında da çok belirgin bir değişikliğe uğramasının iyimser bir beklenti olduğunu vurguladı.

Tort, haftada 8 mağaza açma hedeflerinin 2010 yılı içinde geçerli olduğunu ve bunun da üzerine çıkmaya gayret edeceklerini bildirdi.

Promosyonlu satışların cirodan almış olduğu payın geçmiş dönemlere göre arttığını bildiren Tort, bu durumun aynı zamanda kampanyaların başarısıyla endekslenmekle beraber bugünkü ortamında bir parça doğal sonucu olduğunu ifade etti.

-"MARKALARIMIZI KONUMLANDIRDIK"-
Tort, Türk tüketicisine ve tüm müşteri segmentine hitap edecek şekilde markalarını konumlandırmayı amaçladıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Diğer markalarımızın (Tansaş, Şok, 3M) kendi pazarlama stratejileri çerçevesinde hedef kitlesi birbirinden farklılaşıyor. Biz burada bir markamızın kampanyasının altını çok çizdiğimizde diğer marka müşterimizin markasını çok değiştirildiğini gözlemlemiyoruz. Önemli olan sadık müşterilerimizin, kendi içinde her zaman amaçladığımız hem hizmetini hem de aynı zamanda ekonomik alışverişini sağlayabileceğimiz bir ortam yaratabilmek.

Türk perakende sektörü oldukça büyük bir sektör ve organize olma oranı yüzde 40'lara yaklaşan bir sektör... Bu kampanyalar sadık müşterileri ödüllendirmenin yanı sıra yeni müşteriler de kazanmayı amaçlayan kampanyalar.

Yapmış olduğumuz çalışmalar ise bunun etkisinin bu yönde olduğunu gösteriyor." Son kullanma tarihi hassasiyetinin, taze ürünlerde biraz fazla olduğunu anlatan Tort, bunun kendilerindeki formülünün 2/3 olduğunu, bir ürünün raf ömrü 6 ay ise bu ürünün 4. ayı geçmiş ise, bu ürünü raftan kaldırmayı tercih etiklerini kaydetti.

Tort, son kullanma tarihi geçen ürünlerin iadesinde üretici firmalarla işbirliği içerisinde olacaklarını ve bu ürünlerin ortadan kaldırılmasıyla ilgili tedbirleri almış durumda bulunduklarını ifade etti.

Eğer bir ürünün kalitesinden memnun kalınmayıp iade edilmesi durumunda, bu ürünün direk imhasının söz konusu olduğunu belirten Tort, müşterileri tarafından beğenilmeyen ve takdir edilmeyen ürünün hemen imha edileceğini vurguladı.

Tort, bu kampanyada suistimal ihtimalini çok zayıf gördüklerini dile getirerek, böyle bir durumda ise birtakım operasyonel tedbirlerinin olduğunu, ancak bu tedbirleri gündeme taşıyacak kadar yoğun bir suistimalle karşılaşacaklarını beklemediklerini belirtti.

-ÜRETİCİ FİRMALARLA İLİŞKİLER-
Migros'un üreticilerle olan ilişkisinin, aynı müşterilerle olan ilişkisine benzediğine değinen Tort, şunları kaydetti:
"Burada biz bir köprü vaziyetindeyiz. Bu köprünün en önemli vazifesi üreticinin esas itibariyle kalitesinden emin olduğu ürünleri müşterilere sunmak.

Bizim temel rolümüz bu. Bugün bir kampanya yapılıyorsa bunu tek başına Migros'un finanse etmesi mümkün değil. Tabii ki işbirliği ve birtakım maliyetlerin paylaşımı söz konusudur. Her iki tarafta karlılıktan birtakım özveriler vererek kriz ortamını yürütmek durumundadır. Burada nasıl hadiseye işbirliği içinde bakmışsak yıllardır, bu bahsetmiş olduğumuz iade prosedüründe de aynı gözlükle bakıyoruz.

Nihayetinde, iade sebebi kalite memnuniyetsizliği... Böyle bir tespit söz konusuysa bizim birinci vazifemiz bu sorunu ortadan kaldırmak. Bunu ilgili üretici firmayla paylaşarak, maliyet ve iletişim açısından bunu ortadan kaldırmayı amaçlıyoruz. Üreticilerimizle beraber finanse ediyoruz kampanyalarımızı."

Özgür Tort, GDO'lu ürünlerle ilgili bir soru üzerine de Migros'un ve bütün perakendecilerin satmakta olduğu yaş meyve ve sebzenin bu bahsedilen gündemle bir bağlantısı olmadığını bildirdi.

-JET KASALAR-
Tort, hiçbir teknolojinin bu zamana kadar insan yeteneğinin yerini alamadığını vurgulayarak, Migros'larda uygulamaya konulan Jet kasalardan, kasiyerlerin daha hızlı olduğunu kaydetti.

Tort, jet kasayı tercih eden müşteri sayılarının oldukça fazla olduğunu belirterek, bunun toplamda mağaza personel sayısına, bir tasarruf anlamında etkisi olacağını düşünmediğini kaydetti.

Jet kasa uygulamasında yapmak istediklerinin müşteriye hizmet anlayışlarını ortaya çıkarmak olduğunu vurgulayan Tort, "Bir gün olur da çok daha etkin rakamlara ulaştığında gerçek anlamda kasa ve kasiyer sayısında bir azalmaya gidersek, biz kasiyerlerimizi çok daha etkin hizmet alanlarında kullanırız. Bu bizim için bir tasarruf kalemi değil. Bu bizim için bir hizmet kalemi... Buradaki olumlu gelişmeler devam ettiği takdirde kasiyerlerimizi çok daha etkin görevlerde kullanabiliriz" diye konuştu.
AA