22 / 12 / 2024

Mısır halkı Arap baharıyla Türk mobilyasına yöneldi!

Mısır halkı Arap baharıyla Türk mobilyasına yöneldi!

Mısır'dan siyasi gerginliklerin son bulması sonrasında hayat yeniden düzene giriyor. Mobilya sektörünün ihracatını artırdığı pazarlar arasında yer alan Mısır'dan siyasi gerginliklerin son bulması sonrası talep patlaması yaşanıyor



Mobilya Sanayicileri Derneği Başkanı ve Alfemo Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, aylık 50 bin dolarlık sipariş gelen Mısır'dan 200 bin dolarlık sipariş gelmesinin kendilerini de şaşırttığını, bu ülkede 5 yeni mağaza açma kararı aldıklarını bildirdi.

Davulcuoğlu, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin çevre coğrafyaya yönelik ihracatı artırma politikası kapsamında sektörün Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine yaptığı ihracat ve mağazalaşma atağının, bu coğrafyadaki siyasi olayların etkisiyle kesintiye uğradığını belirtti.

Mobilya sektöründe, Türkiye'nin önemli pazarları arasında yer alan Mısır'da da yaşanan olayların ticaretin kesintiye uğradığını, ancak bu durumun eylül ayı ile birlikte düzelmeye başladığını ifade eden Davulcuoğlu, şunları kaydetti:

''Mısır'dan Alfemo'ya gelen siparişlerde önemli bir artış var. Yerel bir ortakla açtığımız 4 mağazadan normalde aylık 50 bin dolarlık sipariş alırken, ekim ayında bunun 200 bin doları aştığını gördük. Bu durum bizi de şaşırttı. Bunun olaylar nedeniyle ertelenen bir talep olduğunu düşünüyoruz. Talep artışının 2012 yılında da devam etmesini öngörüyoruz. Bu nedenle Mısır'da açmayı planladığımız yeni mağazaları erkene aldık. Toplam 5 noktada mağaza açıp Mısır pazarında büyümeyi hedefliyoruz.''

Davulcuoğlu, bir diğer önemli pazar olan Libya'dan da canlanma yönünde işaretler alındığını belirterek, Libya'dan karışıklık sonrası ilk siparişi, devrik lider Kaddafi'nin öldürülmesinin hemen ardından aldıklarını ve bu pazarda da Mısır benzeri bir gelişim beklediklerini söyledi.

-''Türk markaları tercih sebebi haline geldi''-

Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarında Türk markalarının, tercih sebebi haline geldiğine dikkati çeken Davulcuoğlu, siyasi değişimin yaşandığı ülkelerde, olaylar başladığında altyapısın kurmuş Türk markalarının, kriz sonrasında avantajlı konuma geçeceğine daha önce vurgu yaptıklarını, mevcut gelişimin de kendilerini haklı çıkardığını dile getirdi.

Davulcuoğlu, bölgede demokratik gelişimin uzun vadede Türk markalarının daha da lehine olacağını düşündüklerini ifade ederek, ''Mobilya sektörü de krizlere rağmen yılın 9 ayında yüzde 21 ihracat artışı yakaladı. Bu yılı 1 milyar 700 milyon liranın üzerinde bir ihracatla kapatacağız. Alfemo olarak da ihracatımızı yüzde 29 artırarak 20 milyon dolar seviyesine ulaştık'' dedi.

Firma olarak bu çerçevede yurt dışı mağaza sayılarını artırmayı planladıklarını belirterek, 2012 yılında Mısır'da açmayı planladıkları 5 mağazanın yanı sıra 2012 yılında Kuveyt'te 6 mağaza açacaklarını kaydetti. Davulcuoğlu, bunun yanında Kazakistan ve Irak'ta da yeni mağaza çalışmalarının devam ettiğini belirterek, yeni yatırmalarla yurt dışı mağaza sayısını 3 yılda 40'tan 120'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Davulcuoğlu, Avrupa pazarında da benzer bir şekilde ekonomik kriz ortamında Türk markalarının, daha pahalı olan İtalyan ve İspanyol markalarına karşı avantaj elde ettiğini dile getirerek, bu sayede Avrupa pazarında da krize rağmen siparişlerin devam ettiğini, krizle boğuşan Yunanistan'dan dahi sipariş geldiğini sözlerine ekledi.

Akşam


Geri Dön