Genel

Murat Ülker UNO'daki hisse oranını yüzde 60'a yükseltti!

2013 yılını yüzde 55 büyüyerek 310 milyon liralık ciro ile kapatmayı öngören Uno, yeni yatırımlar için de düğmeye bastı. Murat Ülker, Yıldız Holding'in ekmek üreticisi Uno'daki hisse oranını yüzde 60'a yükseltti.

2013 yılını yüzde 55 büyüyerek 310 milyon liralık ciro ile kapatmayı öngören Uno, yeni yatırımlar için de düğmeye bastı. 2015'e kadar 90 milyon dolarlık yeni yatırım yapacak olan Uno, paketli ekmek pazarında artan talebi karşılamak için beş yeni üretim tesisi kuracak. UNO'nun, İstanbul ve Ankara dışındaki ilk tesisi İzmir'de faaliyete başlayacak. UNO, 2012 yılını 201 milyon lira ciro ile kapatmıştı


Uno'nun yeni dönem projelerine ilişkin detayların paylaşıldığı basın toplantısı, Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, Uno Yönetici Ortak ve CEO'su Federico Caruncho ile Uno Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer'in katılımıyla gerçekleşti.


Yıldız Holding'in gıda vizyonunu ve Uno ile ilgili hedeflerini anlatan Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş; "Yıldız Holding olarak Uno'ya 2008 yılında ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Aradan geçen 5 yıl içerisinde bu yatırım bizi çok memnun etti ve Uno bizim için artık stratejik bir iş haline geldi. Bu sebeple Uno'da hisselerimizi yüzde 60'a çıkartarak, bu sektörde uluslararası alanda uzmanlığı bulunan Sn. Federico Caruncho ile ortak olarak şirketi daha süratli büyütmeye karar verdik. Bu noktada, Federico Caruncho Uno'nun yönetici ortağı olarak şirketin başına geçmiştir. Yine ortaklığımız bulunan Komşufırın'daki çoğunluk hisselerimizi ise Sn. Hasip Gençer'e devretmiş bulunuyoruz" dedi.


UNO 2018 hedefi: 1 milyar lira satış hacmi ile en büyükler arasına girmek


Türkiye'de kişi başı yıllık ekmek ve unlu mamul tüketim oranlarının yüksekliğine işaret eden Uno Yönetici Ortağı Federico Caruncho ise, "Türkiye, dünyada en yüksek ekmek ve unlu mamül tüketimine sahip olan ülkelerden biri. Ancak, Türkiye ekmek pazarı içerisinde paketli ekmek pazarı toplam pazarın sadece yüzde 1'ini oluşturuyor. Bu oran Kuzey Avrupa' da yüzde 75' lerde iken, iklim, hayat tarzı ve beslenme alışkanlıkları olarak Türkiye' ye daha çok benzeyen Güney Avrupa'da yüzde 15 civarında seyrediyor. Uno'nun amacı, Türkiye gibi Avrupa ortalamasının çok üstünde ekmek tüketen bir pazarda bu rakamları yakın bir gelecekte yüzde 7 seviyesine çıkarmak. Yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza bu yönde devam edeceğiz" şeklinde konuştu. 


Beş yeni fabrika için 90 milyon dolarlık yatırım


Yıllık 65 bin ton ekmek üreten Uno, halen İstanbul'da Dudullu ve İkitelli'de iki ve Ankara'da bir fabrika olmak üzere toplam üç tesiste üretim yapıyor. Şirket, önümüzdeki iki yıl içerisinde Türkiye'nin farkı bölgelerinde yeni üretim tesislerinin inşasına hazırlanıyor. Yeni tesislerin ilk kısmı taze ürün kategorisinde 2014'de İzmir'de hayata geçecek. 2014 Mayıs'ında İstanbul Dudullu'da 35 milyon dolarlık donuk ürün tesisi işletmeye alınacak. 2015'te ise yine taze ürün kategorisinde Antalya ve Doğu Karadeniz'de iki yeni tesis, donuk kategoride ise Akdeniz bölgesinde ilave bir tesis açılması hedefleniyor.


Sabah Gazetesi