Turizm

Mustafa Toprak: Turizmde İzmir 'in marka değeri arttırılmalı!

Turizm Hizmetlerinde Toplam Kalite ve Turist Memnuniyeti konulu panel İzmir Valiliği Mavi Salonunda Vali Mustafa Toprak'ın katılımıyla gerçekleşti. Toprak, kentte marka değerini arttırmak için etkin çalışmalar yapıldığını vurguladı.


Turizm Hizmetlerinde Toplam Kalite ve Turist Memnuniyeti konulu panel İzmir Valiliği Mavi Salonunda Vali Mustafa Toprak'ın katılımıyla gerçekleşti. İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdülaziz Ediz'in başkanlık ettiği panelde konuşmacı olarak Dokuz Eylül Üniversitesinden Doç. Dr. Osman Avşar Kurgun, İzmir Turist Rehberleri Odası Başkanı Nihat Nebil Altıner, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Danışmanı Prof. Dr. Yaşar Uysal katıldı. 


ÖRNEĞİ OLMAYAN BİR ÇALİŞMA 

Toplantı öncesi bir konuşma yapan İzmir Valisi Toprak, her sektörde müşteri memnuniyetinin günlük hayatam vazgeçilmez bir unsuru olduğunu dile getirdi. İzmir'de bir kalite koordinasyon merkezi ve bu merkeze ait takım çalışmaları planlandığını ifade eden Toprak, kentte marka değerini arttırmak için etkin çalışmalar yapıldığını vurguladı. 

Toplam kalite ve turist memnuiyetinin sadece kamu hizmetini yaparken bir memnuniyet ölçümü manasında olmadığını yurtdışından ve yurtiçinden İzmir'e dolaşmak maksadıyla çıkanları konusunda da ilgilendirdiğini ifade eden Toprak, şunları kaydetti: "İzmir turizm sektöründe hizmet sunma noktalarından acaba bu memnuniyeti oluşturulabiliyor mu? 

Buraya gelip 3,5 gün konaklıyorsa veyahut ta bir takım hizmet noktalarından geçiyorsa, bu manada memnuiyet oluşup oluşmadığını, bu verimi ve algıyı olumlu yönde yönetebilecek çalışmalara ilave hangi çalışmaları yürütebiliyoruz. Bu manada bakmak gerekiyor. 

Önemsediğimizi ifade etmek istiyoruz. Hepimiz değişik noktalara gidiyoruz ilimizin kendi çevresinde bir takım noktalara gidiyoruz. Zaman zaman hizmetlerden memnun olduğumuz noktalarda teşekkür ediyoruz. Ama eksiklik varsa neresi olursa olsun bunların bir an önce çözümlenmesi ve o insanlarımıza turizm alanında bir olumsuz olarak yansıması noktasında giderebilecek çalışmalarm hep birlikte yapılmasını istiyoruz. Belki bu noktadaki memnuniyetlerin şüphesiz ki temel kamu hizmetlerinin verilmesinde memnuniyet gibi yurtdışından ve yurtiçinden ilimize özellikle turizm ve kültür turizminin yoğun olarak yaşandığı bir ilde yaşadığımıza göre, marka değeri olan bir ilde yaşadığımıza göre, bu markayı daha da ileriye götürebilmek, içerisini daha da zenginleştirebilmek ve İzmir ilinin yerel marka değerini sektörler itibari ile her birinde güçlendirici çalışmaları yapmamız gerekir. 

Yani turizm sektörünün genel manada İzmir'de iyi bir noktaya geldiğini ve etkin verimli çalışmalar yapıldığı ifade edebiliriz." Turizm sektörünün 40 a yakın alt sektörü harekete geçiren ana sektör olduğunu ifade eden Toprak, sözlerini şu şekilde tamamladı; "O zaman pek bizim aslında sayamadığımız çok daha bileşeni biz içimizde barındırıyoruz. Her birinin kendi çevresindeki marka değerini oluşturması gerekiyor. Kendi içerisinde oluşan marka değeri ilimizin genel marka değerine yüceltmesi ve zenginleştirmesi gerekiyor. Onun için her birimizin bu noktada üzerine düşen görev var. Bunu da yapıyoruz ama eksiklikler var önemli olan bu toplantının bunun bilimsel manada değerli hocalarımızın ve katkı sağlayan arkadaşlarımızın kendi deneyimlilerini aktararak eksikliklerin ortadan kaldırılması ve işleyişin bir standardın performans değerlendirmesini olumlu bir noktaya gelmesini temin etmektir." 


İzmir İl Gazetesi