Müteahhitten alınan evin tapu masrafı 2017!
Konut satın almak ve bunun için bir müteahhit ile anlaşma yapmak isteyen kimselerin, gerekli belgeleri temin etmesi ve eğer vekalet verilecekse müteahhite teslim edilmesi gerekiyor.
Konut satın almak ve bunun için bir müteahhit ile anlaşma yapmak isteyen kimselerin, gerekli belgeleri temin etmesi ve eğer vekalet verilecekse müteahhite teslim edilmesi gerekiyor.
Ancak isteyen kimseler satış işlemini kendileri yapmak için vekaleti müteahhite vermiyor.
Müteahhitten alınan ev için tapu dairesine bazı belgeler teslim ediliyor ve tapu masraflarının da ödenmesi isteniyor. Peki, müteahhitten alınan evin tapu masrafı 2017 ne kadar? Gerekli belgeler nelerdir?
Tapu işlemleri için gerekli belgeler
Satıcıdan İstenen Belgeler
Tapu veya fotokopisi
1 Fotoğraf
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
Vergi borcu yoktur yazısı
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Alıcıdan İstenen Belgeler
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
2 Fotoğraf
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Tapu masrafları 2017
2017'de gayrimenkullerin ivaz karşılığında veya ölünceye kadar bakma akdine dayanarak yahut trampa hükümlerine göre devir ve iktisabında gayrimenkulun beyan edilen devir ve iktisap bedelinden az olmamak üzere emlak vergisi değeri üzerinden devir eden ve devir alan için ayrı ayrı binde 20 oranında tahsil edilecek.
Buna göre satış bedeli üzerinden alıcının binde 20, satıcının binde 20 oranında harç ödemesi gerekiyor. Ancak kimi zaman müteahhitle yapılan anlaşmalar da iki harcı da alıcı ödeyebiliyor.
Tapu masrafları dahilinde 2017 yılı için 90,50 TL olarak belirlenen döner sermaye bedelinin ödenmesi de gerekiyor.
Tapu eksik beyan harcı 2017!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com