İnşaat Malzemeleri

Nemrut Kayak Merkezi'ne konaklama tesisi yapıldı!

Bitlis'in Tatvan ilçesine 13 kilometre mesafede bulunan ve zirvesinde irili ufaklı 5 krater gölünün bulunduğu Nemrut Dağı'nın eteğine inşa edilen 75 yataklı konaklama tesisinin bitme aşamasına geldiği bildirdi

Bitlis İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Fevzi Taşdemir, İl Özel İdaresi tarafından, 2006 yılında yapılan Nemrut Kayak Merkezi'ni cazip hale getirmek için konaklama tesisi inşa ettiklerini söyledi. Konaklama tesisini bu yıl ağustos veya eylül ayının ortalarında bitirmeyi planladıklarını vurgulayan Taşdemir, şöyle konuştu: "Yaptığımız kayak merkezinde konaklama tesisinin olmayışı önemli bir eksiklikti. Özel sektörü davet ettik. Fakat kimse gelmedi. Özel sektör burada bir potansiyelin oluşmasını bekliyor. Tesisinin kıvılcımını biz oluşturmak istedik.

Tesisi cazip hale getirmek için geçen yıl projelerimizi ve ihalemizi yaparak çalışmalara başladık. Tesis bitme aşamasına geldi. Bu yıl otelin ince işlerini tamamlayarak, ağustos veya eylül ayının ortalarında hizmete açmayı planlıyoruz."Nemrut'ta inşa ettikleri tesiste kafeterya ve lokanta bulunduğunu, tesiste hem yaz hem de kış aylarında hizmet verileceğini kaydetti.

Konaklama tesisinin zemin katında idari bölüm, hamamlar, duş yeri, sauna, bekleme, oturma, kahvaltı salonlarının yer aldığını belirtti. Taşdemir, "Tesisin diğer iki katında 40 oda bulunuyor. Bunlardan 8'i suit oda olarak inşa edildi. Tesis, toplam 75 kişi kapasitesine sahip. Tesiste çevre düzenlemesi yapacağız. Bu tesise yüzme havuzları da eklenebilir. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla Nemrut Kayak Tesisi, cazibe merkezi olacak" diye konuştu.

Kayak tesisinin makine ve teçhizat yönünden hiçbir eksiğinin bulunmadığını ifade eden Taşdemir, tesise giden yolu 12 metre genişliğinde yaptıklarını ve yolun asfaltlandığını dile getirdi. Taşdemir, şöyle devam etti: "Tesisin enerji nakil hatlarını yaptık. Şu an ağaçlandırma çalışmalarımız devam ediyor. Ağaçlandırma çalışmamız 5 yıl boyunca periyodik olarak devam edecek. Telesiyejleri bakıma aldık. Tesisin bakımını yaparak kışa hazır hale getireceğiz. Yaptığımız sondaj çalışmasıyla, su sorununu çözdük. Su şebekesi için projelerimizi hazırladık. Bunu bu yıl ihale ederek, tesise 100 tonluk su deposu yaptıracağız. "Kayak merkezinin arka tarafında Nemrut krater göllerinin, aşağı kısmında ise Van gölünün yer aldığını belirten Taşdemir, kente havaalanının kurulmasıyla, Kartalkaya, Erciyes ve Uludağ kayak merkezleri gibi Bitlis'in de ilgi göreceğini söyledi.

Taşdemir, "Çünkü hava alanının kurulacağı yerle, kayak merkezi arasında 1 kilometre mesafe bulunuyor. Zaman kaybı olmaması için kayak severlerin Nemrut'ta geleceğine inanıyoruz" diye konuştu.