Nilgün Matraş, dekorasyon mağazası açacak!
Deri konfeksiyonda ilk çocuk koleksiyonunu hazırlayan Matraş'ın yöneticisi Nilgün Matraş, anne-kız, baba-oğul takımlarının ilgi gördüğünü belirtiyor. Matraş, 1 -2 yıl içinde dekorasyon mağazası da açacaklarını söylüyor
Deri sanayinin temeli 1947'de atılan köklü markası Matraş, son yıllarda mağazacılıkta da büyüme hamlesi başlattı. 2011'i yurt içinde 15 mağazayla kapatmaya hazırlanan marka, yeni ürünlerle satışlarını destekleme planları yapıyor. Deri konfeksiyonda ilk çocuk koleksiyonunu hazırladıklarını belirten Matraş Yönetim Kurulu Üyesi Nilgün Matraş, "Müşteri taleplerini dikkate alıyoruz. Matraş'ın mağazalaşma süreci de böyle başlamıştı. Çocuk ürünleri istediler; biz de yaptık" diyor.
'İTALYA VE FRANSA'DA MAĞAZA AÇABİLİRİZ'
Matraş, koleksiyonun şu anda 5'i istanbul'da olmak üzere toplam 9 mağazada satışta olduğunu ifade ederek, "Satılan her 5 ceketten biri Kids koleksiyonuna ait. Deri sanayiinin Anne-kız, baba-oğul temeli 1947'de takımlarımız var. Bire atılan köklü bir aynı parçaları Eskiden müşteri kitlemiz 35 yaş ve üstüydü. Bunu son 10 yılda 25 yaşa çekmeyi başardık. Şimdi çocuklar da işin içinde" diye konuşuyor, iç piyasada büyümeyi sürdüreceklerini söyleyen Matraş, "Her köşe başında mağaza açmayız. Doğru yerlerde var olacağız. Müşterimizi dinleyeceğiz. Yeni planlarımız arasında ev dekorasyonuna yönelik bir Matraş Home mağazası da var. Çünkü talep ediliyor. 1-2 yıl içinde gerçekleştirebiliriz" diyor. Matraş, yurtiçinde belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra mağazacılıkta yurtdışında da var olacaklarını, öncelikle İtalya, Fransa gibi pazarları hedeflediklerini belirtiyor.
JAPON YATIRIM GRUBU ORTAK OLMAK İSTEDİ
Son 1 yıl içinde deri hammadde fiyatlarının yüzde 40-70 arası artmasına rağmen bunu fiyatlara yüzde 10'luk zam olarak yansıttıklarını belirten Nilgün Matraş, mağaza sayısının aynı kalmasına rağmen 2011 yılını yüzde 30 ciro artışıyla kapatacaklarını, zammın tüketiciyi etkilemediğini belirtiyor. Matraş, yabancılardan ciddi ortaklık teklifleri almaya başladıklarını ifade ederek, "Avrupa'dan, ABD'den gelenler oluyor. En son Uzakdoğu'dan, Japon bir yatırım grubuyla masaya oturduk. Belli oranda hisse satın almak istiyorlar. Şu an sıcak bakmıyoruz ama bütün kapıları da kapatmıyoruz. Gelecekte ne olacağı belli olmaz" diyor.
Araplara tarihin en iyi satışı yapıldı
Nilgün Matraş, bu yıl Arap müşteri açısından çok bereketli bir sezon geçirdiklerini ifade ederek, "Bu seneki kadar Arap turist hiç görmedim. Özellikle, İstinye Park'taki ve diğer pek çok mağazamızda çok ciddi satışlar yaptık. Araplara tarihin en güzel satışını yaptık diyebilirim" diyor. Matraş, şöyle devam ediyor: ''Araplar, Türklere göre çok daha hızlı alışveriş yapıyor. Seçici değiller. En çok ayakkabı satın alıyorlar, ince eleyip sık dokumuyorlar. Türkler de Avrupalı müşteriye göre daha hızlı alışveriş yapıyor."
Habertürk/Menekşe Ataselim