Noterden gayrimenkul satışı için nereye başvuru yapılacak?
Gayrimenkul satışında yeni dönem start aldı. Bu kapsamda alım ve satım işleri artık noterlerden yapılabilecek. Peki, vatandaş noterden gayrimenkul satışı için nereye başvuru yapacak? İşte detaylar...
Ahaber'e konşan İzmir Emlakçılar Odası Başkanı Mesut Güleroğlu Vatandaşların öncelikle e-Devlet üzerinden Noterler Birliği'nin sayfasına geçiş yaparak başvuruda bulunabileceğini belirtti.
Satış başvuru işlemi için bu yolun izleneceğini söyleyen Güleroğlu, "Yani bir vatandaş notere direkt olarak gidip işlem yapamayacak önce e-Devlet üzerinden satış başvurusu olacak" dedi.
Tapunun sayfası aracılığı ile işlemin başladığına dikkat çeken Güleroğlu, "Burada işler çok açık şekilde devam ediyor. Satmak istediğiniz mülkün satış işleminin ilk önce hangi noterde yapılacağını seçiyorsunuz. Satıcı ve alıcı kişinin kimlik bilgileri taratılarak bu sisteme yükleniyor. Burada takibi yapan noter arkadaş satış işlemini yapıyor" diye belirtti.
Hafta sonları nöbetçi noterler üzerinden bu satış işlemlerini rahat şekilde gerçekleştirileceğini söyleyen Güleroğlu, bu durumun vatandaş için büyük bir kolaylık sağladığını kaydetti. Güleroğlu son olarak, "Tatil gününde satış işleminin yapılıyor olması büyük bir kolaylık, yenilik ve devrimdir. Tapu müdürlükleri için de bir kolaylık sağlayacak ve vatandaşın işleri hızlanacak" diye belirtti.
4 TEMMUZ'DA BAŞLIYOR!
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, 4 Temmuz tarihinden itibaren noterlerde gayrimenkul satışı ve taşınmaz satışı yapılabileceğini ifade etti. Uygulama kapsamında taşınmaz satış sözleşmesi işlemleri noterliklerde de yapılabilecek.
Başvurudan sonra noter, taşınmaz üzerinde satışın önüne geçebilecek herhangi bir durum veya haciz varsa, incelemesini gerçekleştirecek, sonrasında vatandaşa randevu verilecek. Sadece konut alım satımı değil arsa, tarla, dükkan gibi tüm taşınmazların alım satımları noter üzerinden yapılabilecek.