Genel

Nurus, havaalanı mobilyasına odaklandı!

Türkiyenin önde gelen ofis mobilyası firması Nurus, havaalanı terminal ürünleri için 2 milyon avroluk yatırım yaptı. Nurus, havaalanlarının, 5 yıl içinde portföylerinden yüzde 15-20 pay almasını hedefliyor

Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Güran Gökyay, Leventteki
Satış Pazarlama ve Yönetim Merkezinde düzenlediği basınla sohbet toplantısında,
84 yıldır mobilya üreten ve 4 fabrikada üretim yapan firmanın yurt içi ve yurt
dışı yatırımları ve hedefleri hakkında bilgi verdi.

Türkiyede bu işin nitelikli ve normlara uygun yapılması ve Türkiyenin
MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde etkili olmasını istediklerini ifade
eden Gökyay, "Bizim bütün derdimiz bölgesel güç olmak. Markalı ihracata
döndürmek, markanın birliğini, referanslarını oturtmak" dedi.
Gökyay, Avrupada son 6-7 yıldan beri ofis mobilyasının bitmiş vaziyette
olduğunu, krizin etkisiyle de bunun daha da pekiştiğini, Milanodaki mobilya
fuarına ofis mobilyasında tek Nurusun katıldığını söyledi.
Türkiyenin mobilya sektöründe inanılmaz şansının bulunduğunu, yeni
yapılanmış ve yeni makine parkuruna sahip mobilya sanayinin tasarım noktasını iyi
hale getirmesi halinde Türkiye mobilya sanayinin bayrağı İtalyadan alacağını
kaydetti.

Nurusun sektörünün bölgesel lideri olma yolunda ilerlediğini, 30 ülkede
100ün üzerinde satış noktasını bulunduğunu belirten Gökyay, "Biz 12-13 yıldır
yaptığımız yatırımlarla Portekizden Hindistana kadar coğrafyada Nurusu marka
olarak satar vaziyetteyiz. Son bir yıldır Körfezde yeniden yapılanmaya başladık.
Lübnandan başladık, Ürdün, Irak, Kuveyt, Katar, Umman, Suudi Arabistan, Dubai,
Fas, Mısır ve Nijeryaya kadar sadece Nurus markasıyla bir dağıtım kanalına
ulaşmayı başardık. Hindistanda 1.400 metrekarelik showroom açtık. Hindistanda 6
bin kişilik bir ofis yapıyoruz. Mısırda HSBC Genel Müdürlüğünü yaptık" dedi.
Avrupada firmaların krize girmeleri ve yeni ürün olmamasının Nurus için
Avrupada yeni dağıtım kanalı ortaya çıkardığını ifade eden Gökyay, Almanya,
Milano ve Kopenhagdaki firmalardan çok ciddi talepler geldiğini, bunun Avrupada
ikinci dağıtım imkanı sağladığını söyledi.

Gökyay, "Krizin içinde yatırımlarımızı durdurmadık. Ürün gamımız 3-4
firmada ya var ya yok. Krizi büyüyerek aştık. Avro bazında ciroyu 2009 senesinde
yüzde 30un üzerinde artırdık. Geçen yıl yüzde 13 artırdık, bu yıl da yüzde
50lik artış hedefimiz var" dedi.

HAVAALANI TERMİNAL ÜRÜNLERİNDE NURUS 10. FİRMA
Son 3 yılda inşaat şirketlerinin ciddi şekilde havalimanı ve terminal
işletmeciliğine soyunduğunu kendilerinin de bunun önemli bir iş kolu olduğunu
düşünerek son 3 yılda ciddi yatırımlar yaptıklarını belirten Gökyay, şu bilgileri
verdi:

"Sadece havaalanı projeleri satmak üzere bir bölüm kurduk; e-port,
Avrupada tren terminallerini hedeflemiş bir satış kanalı. Bu mobilyada alışık
olmadığımız niş bir pazar. Ekmeğin orada olduğunu düşünüyoruz. Bütün dünyada
havaalanı terminal ürünlerini üreten 9 firma var. Son 3 yılda yaptığımız
yatırımlarla 10. firma haline geldik. Ürün geliştirme, ürünün tanıtılması,
sertifikasyonlarının sağlanması için 2 milyon avroluk yatırım yaptık. Türkiyede
Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanını yaptık. Türkmenistanda Türkmenbaşı
Havaalanını yaptık. Abudabide teklif verdik. Şu anda Suudi Arabistanda 25
bölgesel havaalanı projesi var. Mısırda havaalanı projeleri devam ediyor. Bakü
devam ediyor. Bu sene ve önümüzdeki sene içinde bitecek havaalanları var. Üsküp
var. Biz buraya girmeye çalışıyoruz. Sektörde TAV, Limak ve Çelebi gibi Türk
firmalarının olması bizim şansımızı artırıyor. Bu Türkiye markasının bilinmesiyle
ilgili. Havaalanlarının 5 yıl içinde bizim portföyümüzden aşağı yukarı yüzde
15-20 pay almasını hedefliyoruz."

Libyadaki gelişmeleri de değerlendiren Gökyay, bu ülkeye ekim ayında 12
milyon avroluk 55 uçak dolusu mobilya indirdiklerini ve yaptıkları işlerin
parasını aldıklarını, ancak ellerinde 65 milyon avroluk mobilya teklifinin
bulunduğunu ve bunun şu anda kaldığını söyledi.
Gökyay, ayrıca Libyada devletin kendilerinden bir mobilya fabrikası
kurmalarını istediğini, bunun fizibilitelerinin yapıldığını, ancak gelişmeler
nedeniyle durduklarını söyledi.

BU YIL 70-80 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFLİYORUZ
Türkiyede merdiven altı çok fazla mobilyacı bulunduğunu, bu nedenle
kendilerinin toplam sektör içinde ne kadar paya sahip olduklarına ilişkin net
bilgi veremediklerine işaret eden Gökyay, "A-Plus ofis yapısında biz pazardan
yüzde 60-65 pay alırız. Geçen yılki ciromuz yaklaşık 50 milyon dolar
civarındaydı. Bu yıl toplamda 75-80 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Geçen yılki
cironun yüzde 45lik kısmını ihracattan elde ettik" dedi.

Gökyay, Türkiyede firmaların uzmanlaşmaya başladıklarını, kendilerinin
de ofis mobilyası ustası olduklarını dile getirerek, 12-13 yıldan beri tasarım
dilinde bireyi merkeze alan, çalışanın mutluluğu ve verimliliğini hedefleyen
ürünler geliştirdiklerini söyledi.

Nurusun algı olarak pahalı ofislerin mobilyası gibi görüldüğünü, ancak
bunun doğru olmadığını ifade eden Gökyay, sadece üst pazara değil, üstten bir
miktar aşağıya da mal ürettiklerini kaydetti.

Gökyay, "Bu algıyı yıkmak istiyoruz. Nurusun kaliteli ürünlerini küçük
ve orta ölçekli ofislere de dağıtım kanalıyla sunmak istiyoruz. Tüketiciye kendi
ofisini hızla yerleştirme imkanı veriyoruz. Kişiselleştirebilecek küçük ürünler
çıkardık. Hem Türk, hem de genç yabancı tasarımcılarla çalışmalarımız var. 20nin
üzerinde uluslararası tasarım ödülünü barındıran tek sanayi kuruluşu Nurus. Ev
mobilyası markası olmak fikrimiz hiçbir zaman yok. Yatak odası mobilyası hiçbir
zaman Nurusdan çıkmayacak. Tek kişilik küçük bir ofis 900 liraya Nurustan
alınabilir. 3 günde ürün alabiliyorsunuz. 35 bin bitmiş ürün reçetesi var. Bu yıl
12 yeni ürün geliştirdik" diye konuştu.
AA