Ode Yalıtım, yeşil ürün çalışmalarına odaklandı!
Cirosal anlamda bu yıl yüzde 20'lik bir büyüme hedeflediklerini dile getiren Bülent Çolak, Ar-Ge faaliyetlerini dünyadaki gelişmelere göre yürüttüklerini söyledi. Çolak, Ode olarak Ar-Ge çalışmalarının 'yeşil ürünler' odaklı olduğunu ifade etti
Firma olarak 25 yıldan bu yana yaptıkları yatırımlar ve yeniliklerle isimlerini tüm dünyaya duyurmayı başardıklarını vurgulayan Ode Yalıtım Genel Müdürü Bülent Çolak, dünyadaki gelişmeleri ve yalıtımdaki trendleri yakından izlediklerini ve Ar-Ge çalışmalarını bu gelişmeler çerçevesinde yürüttüklerini söyledi. Ar-Ge faaliyetleri konusunda 'yeşil ürünler' odaklı çalıştıklarının altını çizen Çolak, Ozon tabakasına daha az zarar vermek amacıyla XPS ürünlerinde çevreci HFC gazı kullanımına geçtiklerinin bilgisini verdi. Bitümlü membran üretiminde de yüzde 100 eko sistemle dost malzeme kullanımına dair yeni bir malzeme geliştirdiklerini söyleyen Çolak, "Ode Membran'da global karbon emisyonunu azaltacak Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Ode Yalıtım olarak, halen üretim portföyü içinde yer almayan iki ürün grubunun fizibilite çalışmalarını yürütüyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda ürün yelpazemizi genişleterek kârlılık ve büyümede sürdürülebilirlik sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Ode Yalıtım olarak yapı ve tesisat sektöründe kullanılan tüm yalıtım malzemelerini bünyelerinde barındırdıklarını belirten Çolak, şu anda 120 bin metrekaresi açık, 35 bin metrekaresi kapalı alana sahip Ode Isıpan, Ode Membran, Ode R-flex, Ode Ductflex ve Ode Starflex camyünü olmak üzere beş üretim tesisine sahip olduklarını dile getirdi. 4 binden fazla ürün çeşidine ve 15 bin metrekare kapalı alanlı bir lojistik merkezine sahip olduklarının bilgisini veren Çolak, Türkiye genelinde 150 bayi ve 9 bölge müdürlüğüyle Romanya bölge temsilciliklerinin bulunduğunu söyledi.
Hedef, yüzde 100 kapasiteyle çalışmak
Ode olarak 2009'a göre çok daha verimli geçirdikleri 2010 yılında yaklaşık yüzde 301uk bir büyüme kaydettiklerim ifade eden Bülent Çolak, bu yıl ise bir önceki yıla göre cirosal anlamda yüzde 20lik bir büyüme hedeflediklerini belirtti. Çolak, yüzde 80 ile yüzde 100 oranında kapasite kullanımı ile üretim planladıklarını da açıkladı.
İhracat yaptıkları ülke sayısının geçen sene 50yi aştığının bilgisini de veren Çolak, "Bu da satış geliri ve miktar hedeflerimizi tutturmamızda önemli bir rol oynadı. Üretimde performans ve maliyet açısından tüm zamanların en başarılı sonuçlarına ulaştık" dedi. 2008 yılında ihracat yaptıkları ülke sayısı 26 iken, şu anda bunun 50'yi aştığının bilgisini veren Bülent Çolak, Ode Yaktım olarak daha öncelerde stratejilerinin Türk cumhuriyetleri ve Balkanlar gibi yakın coğrafyalar üzerinden ilerlemek olduğunu söyledi. Ancak stratejilerini geliştirme karan aldıklarını ve kendilerini belli bölgelerle sınırlamadıklarını aktaran Çolak, ihracat yaptıkları ülkeler arasına Avustralya, Brezilya, Hindistan, Pakistan hatta Malezya gibi ülkeleri de dahil ettiklerini söyledi. Çolak, önümüzdeki dönemde 80 ülkeye ihracat yapmayı hedeflediklerini son dönemde Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da yaşanan gerginliklerin ise bu yılki ihracat hedeflerinin gerisinde kalmasına neden olduğunu dile getirdi. Çolak, "Markamızı Ortadoğu ve Balkanlarda sağlam bir konuma oturttuk. Şimdi ise Doğu Avrupa hedeflerimiz arasında" dedi.
Dünya