24 / 12 / 2024

Ofis kirasını azaltmanın 5 yolu

Ofis kirasını azaltmanın 5 yolu

Giderlerini azaltmak ve kiralarını düşürmek isteyenlere Rusya'nın sayılı emlak şirketlerinden Fellton Group beş ayrı yol öneriyor.



Krizin etkisindeki Rusya'da iş potansiyelinin düşmesi, doların ruble karşısında yüzde 30'dan fazla değer kazanması Moskova'da astronomik rakamlarda kirada oturanları yeni çareler aramaya itiyor. Bu konuda ilgi çekici bir araştırmaya imza atan Fellton, ofis kiralamadaki harcamaların azaltmanın 5 en iyi yolunu şu şekilde açıkladı:

1) Yeni ofis kiralamak: Kiracı emlakçıya başvurarak makul fiyatlarda yeni bir ofis kiralamak istediğini bildiriyor. Emlakçı genellikle kriz döneminde daha düşük fiyata yer buluyor. Kiracı bulunan yeni yeri eski iş yeri sahibine delil olarak göstererek kirada indirim istiyor. Başarı şansı yüksek bir yol olarak sıklıkla kullanılıyor.

2) Çalışanların taşınması: Merkez ofis küçültülerek adres kaybının önüne geçiliyor. Çalışanlar ve ofisin büyük bir bölümü biraz daha merkezden uzak, ancak çok daha ucuz yeni ofise yaşınıyor. Böylece kira giderlerinde önemli kazanç sağlanıyor. Bu yöntemde sıklıkla başvurulan bir yol olarak uygulanıyor.

3) Hayali ofis: Mevcut ofisi tamamı ile kapatarak, saatlik ofis kiralamak. Sekreter dahil tüm yetkililer evlerinde çalışıyor. Görüşmeler için kısa vadeli kiralanan ofis kullanılıyor. Ofis telefonu sekreterin cep telefonuna yönlendiriliyor. Sekreter de şirket elemanlarına cepten bağlantı yapıyor.

4) Seyyar ofis: Çok sayıda müşterilerle çalışan şirketler kendi elemanlarını dizüstü bilgisaylarla donatıyor ve ofis dışında çalışmalarını istiyor. Böylece ofis kiralamaya gerek kalmıyor. Şirketle ilgili tüm sorunlar çağdaş iletişim araçlarıyla, telefon, internet ve başka teknolojilerle çözülüyor. Müşterilerle işi olmayan personel ise çalışmalarını evde yürütüyor. Neticede sadece yönetim için küçük bir ofis kiralanıyor. Burada en büyük sorun, elemanların dürüst çalışıp çalışmamalarıyla ilgili. Ki çoğu eleman kriz ortamında işini kaybetmemek endişesi ile dürüst çalışmayı tercih ediyor.

5) Ofisinizi başkalarına kiralamak: Örneğin, siz Moskova'nın merkezinde 130 metrekarelik bir A dereceli ofis kiraladınız. Bu yaklaşık 20 çalışma yerini kapsıyor. Ve bu yerleri de başkasına siz kiralayınız. Eğer bunun A dereceli ofis olduğunu göz önünde bulundurursak, buradaki her iş yerinin günlük kirası 1.500 ruble (40 dolar) olacaktır. Tabii ki ofiste sekreter hizmetleri dahil gereken ihtiyaçları karşılayabilirsiniz. Faks gönderilmesi, fotokopi, sekreterin müşterilerle teması, çay, kahve ve meşrubat hizmetleri için ayrı ücret alınmalı. Bu tür kiralamalarda uzun vadeli olmasına dikkat edilmeli. Başka türlü dolandırıcılık gibi sorunlar da ortaya çıkabilir. Sonuçta ne oluyor? 130 metrekarede 20 çalışma yeri var. Günlüğü 1.500 rubleden toplam kirası 30 bin ruble yapar. 22 günlük kirası ise 660 bin ruble. Ofis hizmetleriyle ilgili ek ücretleri de buraya ekleyelim. Neticede elimize 18 bin 471 dolar geçiyor. Böylece siz de ofiste bedava oturabilirsiniz.

Sabah


Geri Dön