Ofislerde risk değerlendirmesi!
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre ofis ve iş yerlerinin 1 Ocak 2013 tarihi itibariyle formların doldurulması; risk değerlendirmesi yapmaları gerekiyor. İşte ofislerde risk değerlendirmesi rehberi...
Ofislerde risk değerlendirmesi!
Ofislerde risk değerlendirme listesi, ofis ve bürolarda 20 Haziran 2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile 29 Aralık 2012 tarihli ve 28512 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği uyarınca risk değerlendirmesinin gerçekleştirilmesi sürecinde yol göstermek amacıyla hazırlandı.
Kontrol listesi doğru bir şekilde uygulanıp, uygun olmadığı değerlendirilen konularda gerekli önlemler alındığı takdirde işyerleri, sadece çalışanlar için değil müşteriler için de sağlıklı ve güvenli yaşam alanlarına dönüşecektir.
Ofis ve bürolar için bu kontrol listesinin doldurularak işyerinde bulundurulması, belirli aralıklarla güncellenmesi ve bu değerlendirme sonucunda alınması öngörülen tedbirlerin yerine getirilmesi gerekiyor.
Risk değerlendirmesi, ofis ve bürolarda var olan ya da dışarıdan gelebilecek tedbirlerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörlerin ortadan kaldırılması için yapılması gerekli çalışmaları kapsıyor.
Risk değerlendirmesi çalışmalarının bir ekip tarafından yürütülmesi gerekiyor. İhtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere dışarıdaki kişi ve kuruluşlarsan da hizmet alınabiliyor.
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu uyarınca, işyeri tehlike sınıflarına göre iş güvenliği uzamanı ve işyeri hekimi görevlendirmesi veya ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden bu hizmetin temin edilmesi yükümlülüğü yürürlüğe girinceye kadar, risk değerlendirmesini gerçekleştirecek ekipte iş güvenliği uzamanı ve işyeri hekiminin bulunması zorunlu olmayıp; işveren(ler) ve çalışan(lar) birlikte risk değerlendirmesini gerçekleştirebileceklerdir.
Yapılmış olan risk değerlendirmesi; tehlikeli sınıfta yer alan ofis ve bürolar için en geç dört yılda bir, az tehlikeli sınıfta bulunan ofis ve bürolar için ise altı yılda bir yenileniyor.
Risk değerlendirmesinin, ofis ve büroda herhangi bir değişiklik olması (örneğin asma kat eklenmesi vb.) durumunda bu sürelere bakılmaksızın yenilenmesi gerekiyor.
Ofislerde risk değerlendirmesi rehberi için tıklayın