Kent Haberleri

Olası İstanbul depremine karşı tahliye rotası olacak! Sarıyer-Kilyos tünelindeki süre 30 dakikadan 5 dakikaya düşüyor

2026 yılında hizmete açılması planlanan Sarıyer-Kilyos Tüneli, Maslak-Levent hattını Kuzey Çevre Yolu’na bağlayarak TEM ve E5 güzergahlarına alternatif bir rota sunacak.

2026 yılında hizmete açılması planlanan Sarıyer-Kilyos Tüneli, mevcut Çayırbaşı Tüneli'ni Uskumruköy Kavşağı’ndan Kuzey Çevre Otoyolu’na bağlayarak Sarıyer-Kilyos hattındaki ortalama ulaşım süresini 30 dakikadan 5 dakikaya düşürecek. Böylece, bölgede seyahat süreleri kısalarak zaman ve yakıt açısından önemli bir tasarruf sağlayacak.

 

İSTANBUL'UN GELECEĞİNİ GÜVENCE ALTINA ALIYOR

Sarıyer-Kilyos Tüneli, sadece ulaşım açısından önemli bir adım olmakla kalmıyor, aynı zamanda olası İstanbul depremine karşı tahliye ve kurtarma planları için de kritik bir rota olarak konumlanıyor.

Kuzey Çevre Otoyolu’nun “Tahliye Yolu” olarak belirlenmesi sayesinde Tünel, yoğun nüfuslu bölgelerden İstanbul’un kuzeyine hızlı erişim sağlayarak acil durumlarda can ve mal güvenliğini artıracak. Bu stratejik rolüyle, Sarıyer-Kilyos tüneli yalnızca yolları değil, aynı zamanda İstanbul’un geleceğini de güvence altına almayı hedefliyor.

ICA İÇTAŞ ALTYAPI'DAN 405 MİLYON DOLARLIK PROJE BONOSU İHRACI

IC Holding grup şirketlerinden ICA İçtaş Altyapı A.Ş., Sarıyer-Kilyos Tüneli projesi için 405 milyon USD tutarında proje bonosu ihracı gerçekleştirerek Kamu-Özel-İşbirliği (KÖİ) altyapı projeleri finansmanında Türkiye’de bir ilke imza attı. Uluslararası yatırımcılara yönelik hazırlanan bonodan sağlanacak kaynağın tamamı Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin yapımında kullanılacak. 

IC Holding grup şirketlerinden ICA İçtaş Altyapı A.Ş. (ICA), bir Kamu-Özel-İşbirliği (KÖİ) projesi olan Sarıyer-Kilyos Tüneli kapsamında 405 milyon Amerikan Doları tutarında Proje Bonosu ihracını başarıyla tamamladı.

Yıllık yüzde 7,536 kupon oranına sahip olan bono, 31 Ekim 2027 vadeli olarak yapılandırıldı. Uluslararası yatırımcılara yönelik hazırlanan bonodan sağlanacak kaynağın tamamı proje yapımında kullanılacak.

Uluslararası IFC standartlarına uyumlu çevresel ve sosyal etki analizleri başarıyla tamamlanan Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin yapımını IC İçtaş İnşaat üstlenecek.

IC Holding CFO’su İsmail Birkan Özen; “Türkiye’deki altyapı projelerine uzun vadeli ve sürdürülebilir yatırımlar sağlama vizyonunu ortaya koyması açısından çok önemli olan Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinin, gelecekteki benzer yatırımlara da model olmasını diliyoruz.

Grubumuzun üstleneceği farklı projelerin finansmanında da değerlendirmeyi planladığımız bono ihracıyla, yüksek miktarda yatırım gerektiren yeni faaliyetlerimizi hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”  ifadelerini kullandı.

YİD modeliyle hayata geçirilen köprü ve tüneller için şirketlere günde 152,7 milyon TL ödenecek!

Buca Onat Tüneli için dikkat çeken karar! Vatandaşlar evsiz kalma riskiyle karşı karşıya!