Ömer Çelik: Türkiye'nin turizmdeki hikayesi demokrasi ve özgürlük!
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik “Turistin bir ülkeyi merak etmesi için o ülkenin hikayesi olması lazım. Türkiye’nin hikayesi demokrasi ve de özgürlük” şeklinde konuştu
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, 11 Eylül’den sonra tüm dünya güvenlikçi bir bakış açısına doğru giderken Türkiye’nin demokrasi ve özgürlükler tarafına ilerlediğini söyledi.
Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED) Antalya Mardan Palace Otel’de düzenlenen 4’üncü olağan genel kurulunda konuşan Bakan Çelik, şunları söyledi:
“Bir ülke hikayesini satabildiği oranda kendisini tanıtır. Hikayeniz olmadan sadece deniz, kum, güneş tanıtırsanız, her yerde var. Türkiye’nin hikayesi şu: 11 Eylül’den sonra tüm dünya güvenlikçi bakış açısına doğru giderken, Türkiye demokrasi ve özgürlükler tarafına ilerledi. Geçmişte biz güvenlikçi bir bakış açısına doğru gidiyorduk ama 10 yıl önce makas değiştirdik. Tüm dünyanın dikkatini çekti. Bir ülkeyi merak etmeye başladığınızda ziyaret etmek istersiniz.”
‘Çözüm sürecinin etkisi’
Turizmin tüm ülkeye yayılması ve çeşitlenmesi gerektiğini anlatan Çelik, şunları söyledi:
“Coğrafyanın tamamı cazibe merkezi olmalı. Ülkenin bir kısmında asayiş olayları, güvenlik problemleri varsa ülkenin tamamına turizm stratejinizi yayamazsınız. Çözüm süreci bugün neredeyse gidilmesi, yatırım yapılması düşünülmeyen bölgeleri süratle cazibe merkezi haline getiriyor. Burada Türkiye’nin siyasi hikayesini anlatmamız en önemli meselemiz olmalıdır.”
Turizmin yeniden icat edilmesi gerektiğini dile getiren Bakan Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘Daha fazlasını yapabiliriz’
“Herkes Türkiye’nin hikayesini merak ediyor ama biz kendimizi mükemmel durumda görmüyoruz, çok daha fazlasını yapabiliriz. Turist sayısını artırsak da geliri artırmamız mümkün değil, esas güncelleme turizme bakışla ilgili olmalıdır. Alexander Graham’ın icat ettiği telefondan Steve Jobs’ın iPhone’una turizmi geçirebilecek kapasiteyiz” dedi.
TOBB’a tanıtım görevi
Turizmin yazılımını değiştirmek gerektiğini, sektörün de makas değiştirmesi gerektiğini kaydeden Çelik, “Bu standartları gerçekleştirdiğimizde katı bir şekilde uygulamalı ve hiçbir arkadaşımızın ‘bana zaman verin’ gibi talebi olmamalı. Bu yaz pek çok yeri inceledim. Tablo şu; toprağa iyi davranmıyoruz, turizmin bize getirilerine, hava ve suya, kültüre iyi davranmıyoruz. Bunların da bizim üzerimizde hakkı var” dedİ.
Tanıtım stratejisinin köklü şekilde değişmesi gerektiğini belirten Çelik, “Bakanlığımızın Türkiye’nin tanıtımı için ayırdığı bütçe kadar miktarı, TOBB’un da Türkiye’nin tanıtımı için ayırmasını bekliyorum. TOBB, 30 Nisan’a kadar küresel ölçekli bir firmadan, nasıl tanıtım yapılacağına ilişkin bir çalışma hazırlatmalı” şeklinde konuştu.
‘AMAÇ TURİZMİ İLERİ TAŞIMAK’
Türk turizmini ileriye taşımanın en önemli hedefleri olduğunu belirten TÜROFED Başkanı Osman Ayık da turizm işletme belgeli yatak sayısının 800 bine, toplam yatak sayısının da 1.3 milyona ulaştığını söyledi. Havayolu trafiğinin de mükemmel bir gelişim gösterdiğini kaydeden Ayık, şu an 140 milyonlarda olan havayolu trafiğinin 2015’te 200 milyona yükseleceğini ifade etti.
‘Atom Karınca’ benzetmesi
TÜROFED Başkanı Osman Ayık’ın turizm sektörünün sorunlarının çözümü ve gelişimi için çalıştığını belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, “Ben onu atom karıncaya benzetiyorum” dedi. Hisarcıklıoğlu, Antalya’nın hızlı trenle Kapadokya’ya bağlanması gerektiğini, ayrıca ecrimisil, kıyı sorunu, iş kanunu gibi turizmi ilgilendiren konularda çözüm beklendiklerini kaydetti.
Milliyet