Ekonomi

Online alışverişte en fazla hangi alanlarda alışveriş yapılıyor?

Tüketici zekâsı şirketi NielsenIQ “2023 Yılının Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Buna göre, Türkiye’de online alışveriş yapanların üçte birinden fazlası sırasıyla Giyim / Ayakkabı, Yemek Siparişi ve Kişisel Bakım / Kozmetik kategorilerinde alışveriş yapıyor.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) perakendeciliğinin e-ticaret performansını yorumladı.

Şekerel Erdoğan “Hızlı tüketim ürünlerinde online satışlar 2020 ve 2021 yılları arasında, Covid-19 sürecinde güçlü bir ivme kazandı. 2022’de de bir miktar normalleşme ile büyümeye devam etti. Hızlı tüketim ürünleri e-ticaret satışlarıyla offline satışları kıyasladığımız zaman birçok pazarda e-ticaret büyümesinin halen önde devam ettiğini gözlemliyoruz. Fakat bu iki kanalın önceki senelerdeki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığına şahit oluyoruz. Bu da bize e-ticaret büyümesinin küresel çapta normalleştiğini gösteriyor” dedi.

 

İNTERNETTEN EN ÇOK GİYİM VE AYAKKABI SİPARİŞİ VERDİK

Dünya gazetesinin haberine göre, NielsenIQ tarafından yapılan “2023 Yılının Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarına göre; internetten yapılan alışverişte ağırlıklı olarak fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve süreden tasarruf etme motivasyonlarıyla internet üzerinden alışveriş yapıyor. Online alışveriş yapan kişilerin üçte birinden fazlası sırasıyla Giyim / Ayakkabı, Yemek Siparişi, Kişisel Bakım / Kozmetik, Süpermarket Gıda Ürünleri ve aynı zamanda, Teknoloji / Elektronik alanlarında alışveriş yapıyor. Hızlı teslimat uygulamalarının kullanımında da 2022 senesine kıyasla azalma meydana geldiği gözleniyor.”

 

TÜRKİYE'DE HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİNİN E-TİCARET PERFORMANSI…

NielsenIQ, Türkiye'deki FMCG ürünlerinin online performansı değerlendirildiği zaman pandemi sürecinde küresel çapında güçlü büyüme kaydeden e-ticaretin toplam hızlı tüketim ürünleri içindeki oranın arttığını; bu ağırlığın “Yeni Normal” süreci olarak tanımlanan 2022 senesinde normalize olduğunu ifade etti. Gıda ve özellikle atıştırmalıklar kategorisinin bir yandan online ve bir yandan da offline büyüme performansıyla ön plana çıktığı vurgulandı. Online performansın daha fazla olduğu gruplara bakıldığı zaman öncelikli grupların özellikle sıcak içecekler, bebek bakım, kişisel bakım ve bunun yanı sıra, ev bakım ürünleri olduğu görüldü.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: ‘Enflasyon, 2026’da tek haneye inecek’

SON DAKİKA! 7 şiddetinde deprem! Resmen beşik gibi sallandı!

Araç sahiplerine müjde! Akaryakıtta depoları dolduracak karar! Duyanlar benzin istasyonlarına koşacak!