25 / 11 / 2024

Ordu Çevre Yolu’nun ilk etabı yıl sonunda tamam!

Ordu Çevre Yolu’nun ilk etabı yıl sonunda tamam!

Karayolları 7. Bölge Müdürü Keskin, Ordu Çevre Yolu’nun birici etabı olarak kabul edilen kısmının yeniden başladığını ve 2016 yılı ödeneğinin yaklaşık 138 milyon lira olduğunu belirtti.




Karayolları 7. Bölge Müdürü Kenan Keskin, 9 kilometresi tünelle geçilen yaklaşık 22 kilometrelik Ordu Çevre Yolu’nun birici etabı olarak kabul edilen kısmının yeniden başladığını ve 2016 yılı ödeneğinin yaklaşık 138 milyon lira olduğunu belirtti.


2007 yılında proje çalışmalarına başlanılan, 2012 yılında temeli atılan 22 kilometrelik Ordu Çevre Yolu’nun Karadeniz’in zor coğrafi şartlarında devam ettiğini belirten Karayolları 7. Bölge Müdürü Kenan Keskin, inşaatın başladığı 2012 yılı değerleriyle yaklaşık 750 milyon TL maliyet biçilen çevre yolu için bugüne kadar 603 milyon lira harcandığını, 2016 yılı ödeneğinin ise yaklaşık 138 milyon TL olduğunu kaydetti.


1. etap yıl sonu tamamlanıyor

Keskin, “Akçaova Irmağı’ndan ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçecek Ordu Çevre Yolu’nda halen Boztepe ve Öceli tünellerinin ikincil işleri yapılmaktadır. 2016 yılı sonunda 21.4 km’’lik yolun birinci etabı olarak kabul edilen 10.7 km’lik bölümünün tamamlanması hedeflenmektedir. Mevcut ihale ile tamamlanamayan ve tasfiye edilen Bin 180 metrelik Terzili ve Bin 235 metrelik Melet tünellerinin ihaleleri yeniden yapılacaktır” bilgilerini verdi.


40 dakikalık yol 10 dakikaya inecek

Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, coğrafyanın engebeli olması sebebiyle Ordu’da yapılan yolların maliyetli olduğunu dikkat çekti. Ordu Çevre Yolu’nun maliyetinin bu sebeple yüksek olduğunu belirten Vali Balkanlıoğlu, “Ordu-Giresun Havalimanı 300 milyon liraya mal olmuştu. Ordu çevre yolu tamamlandığında havalimanının 4 katı maliyetinde olacak. Çevre Yolu’na Perşembe’den giriş yapılıp Gülyalı ilçesinden çıkış yapılacak. İnşaatı büyük bir hızla devam ediyor. Önceden üniversitenin arsasını ikiye bölüyordu bir proje değişikliğiyle o da kaldırıldı, biraz tünel boyu da uzadı. Büyük bölümü tünelle geçiyor. Bu tüneller, yollar, köprüler, viyadükler yeni projeyle birlikte 1 milyar TL’yi aşıyor. İnsanlarımız trafik yoğunluğunda şehir içinde 40 dakikada geçemiyordu, bu yolla 10 dakikada geçecek" dedi.


“Şehir trafiği çevre yolunu bekliyor”

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz da yolun ilk etabının 2016 yılı sonunda hizmet vermeye başlayacağını ifade etti. Yılmaz, "Çevre yoluyla Ordu’nun trafik sorununa neşter vurulacak. Bu açıdan çevre yolu bizim için çok büyük önem taşıyor. Altınordu ilçemizden bu yıl, bir günde geçen araç sayısı tam 60 bin. Bu rakam geçtiğimiz yıllarda 20 bindi. Üç katı artış var. Artık trafik bu yükü kaldırmıyor. Şehir trafiği çevre yolu açılmadığı müddetçe çözüme kavuşmayacaktır” dedi.


Yılmaz, Terzili Tünel girişine kadar gelen yolun Karşıyaka Bulvarı’nı takip ederek Organize Sanayi Bölgesi’nden Melet Köprüsü’ne çıkacağını belirterek, “Büyükşehir Belediyesi olarak biz Terzili tünel girişinden sahil yoluna bağlanacak etabın inşaatını büyük ölçüde bitirdik” diye konuştu.


22 kilometrelik yolun 9 kilometresi tünel

Akçaova Irmağı’ndan ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçecek olan Ordu Çevre Yolu, Civil Irmağı’nı ve Sivas Yolu’nu viyadüklerle geçip Ordu Üniversitesi’nin arka tarafından devam edip, Turnasuyu mevkisinde mevcut yolla birleşecek. 22 kilometre uzunluğundaki Ordu Çevre Yolu’nda inşaatı tamamlanan 2, inşaatı devam eden 2 tünel bulunuyor. Proje değişikliğinden dolayı Melet Tüneli’nden sonra Ordu Üniversitesi’nin arkasından geçecek güzergaha 3 tünel ve 3 viyadük daha ekledi. Bu durumda tünellerin toplam uzunluğu 9 km’yi bulan proje tamamlandığında maliyetinin 1.2 milyar TL’yi bulabileceği belirtiliyor.


Milliyet


Geri Dön