Orka Group, Giresun'a 2. fabrikayı açacak, 400 kişiyi işe alacak
Hazır giyim firması Orka Group, 2011'de yeni yatırımlara hazırlanıyor. Giresun'da ikinci bir fabrika açacak olan şirket, yurtdışında ise Romanya, Hindistan, Kuzey Irak ve İran pazarlarına ağırlık verecek
Hazır giyim firması Orka Group, 2011'de yeni yatırımlara hazırlanıyor. Giresun'da ikinci bir fabrika açacak olan şirket, yurtdışında ise Romanya, Hindistan, Kuzey Irak ve İran pazarlarına ağırlık verecek. Dünyada Türk malı imajının arttığına işaret eden şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 'ABD'de 'Made in Turkey' ibaresi tüketicilerin alımlarında yüzde 92'lik bir oranla tercih sebebi.' diyor.
Kriz döneminde yatırım ve istihdam planlarını erteleyen tekstil ve hazır giyim devleri, 2010 ile birlikte bu projelerini uygulamaya başladı. Geçen yılı 160 milyon lira ciro ve 175 mağaza ile kapatan Orka Group, 2011'de de yatırımlarına devam etme kararı aldı. Bu yıl içerisinde Giresun'da bir fabrika daha açacağını açıklayan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bunun neticesinde 400 kişiyi istihdam edeceklerini söyledi.
Süleyman Orakçıoğlu, gelecek planları ile ilgili Zaman'a açıklamalarda bulundu. 2011 yılında üretim ve mağaza sayısını artırmalarının yanı sıra eğitim yatırımlarına da öncelik vereceklerini belirten Orakçıoğlu, 'Değişen dünya ve gelişen pazarlar yeni oluşumları da beraberinde getirdi. Eğer bu oluşumda yer alacaksanız, mutlaka eğitime ağırlık vermelisiniz. Biz grup olarak bu yılı eğitim yılı ilan ettik. Ben dahil tüm grup çalışanları eğitim almaya başladı. Tüm arkadaşlarımız yılda ortalama 100 saatlik eğitime tabi tutulacak.' dedi. Geçen sene sektörün yüzde 17'lik bir büyüme göstermesine karşın, Orka Group'ta bu oranın yüzde 55'e yükseldiğini anlatan Orakçıoğlu, yeni yılda yurtdışı mağaza yatırımlarına ağırlık vererek büyümelerini sürdüreceklerini ifade etti. Grup, önceki yıllarda yurtdışında franchise'ı tercih ederken bu sene kendi yatırımlarıyla mağaza açma kararı aldı. Orka Group, geçen yıl 9 ülkede toplam 14 yeni mağaza açarken, yurtdışı mağaza sayısını da 130'a yükseltti. şirket, 2011'de de Romanya, Hindistan, Kuzey Irak ve İran pazarlarına ağırlık verecek.
DÜNYANIN EKSENİ AFRİKA'YA KAYDI
Yurtdışı yatırımlarında cazip pazar arayışlarının sürdüğünü kaydeden Orka Group'un patronu, Afrika pazarına da sıcak baktıklarını söyledi. Afrika ülkelerinin Türk yatırımcıları için önemli bir pazar haline geldiğini aktaran işadamı, bu kıtaya distribütörlük kanalıyla gireceklerini belirtti. Artık dünyanın ekseninin kaydığını ve bu oluşumun orta sınıfı yeniden güçlendirdiğini vurgulayan Süleyman Orakçıoğlu, şöyle konuştu: 'Gelir düzeyi yüksek olmayan ancak iyi giyinmeyi seven bir kesim tüm dünyada tüketimde ağırlıklı yer almaya başladı. Biz bu durumu 10 yıl önce gördük ve D'S Damat markamızı oluşturduk. O yıllarda bu girişimimiz yadırganmıştı. Ancak piramidin üst kısmı dar bir pazar. Oysa ortası daha büyük ve geniş bir alana sahip. şimdi ne kadar doğru bir adım attığımız ortaya çıktı.'
Orakçıoğlu, ayrıca dünya pazarlarında Türk malı imajının giderek arttığına işaret ederek, 'Bir zamanlar 'Türk malı' dendiğinde itibar görmezdi. şimdi durum değişti. ABD pazarında ürünün üzerindeki 'Made in Turkey' ibaresi tüketicilerin alımlarında yüzde 92'lik bir oranla tercih sebebi. Bu çok önemli bir gelişme. Öyle ki çin'de bile üretilen bazı ürünlere, pazarda yer alabilmesi için Made in Turkey damgası vuruluyor. Bu algının üzerine gitmek lazım.' diye konuştu.
BAYRAM KAYA/Zaman