Turizm

Otelcilik devleri Türkiye'deki yatırımlarını hızlandırıyor!

Dünyadaki otelcilik devleri Türkiye'deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Turizm sezonu yeni otel açılış haberleriyle start aldı. Kovid-19 salgınında da turizm yatırımları durmadı. Yeni marka ve tesisler hizmete sunulurken, inşaatı devam eden projelerin sayısı da oldukça fazla...

Bütün dünyada Kovid-19 salgını şartlarının neden olduğu belirsizliğe rağmen otel yatırımları hız kesmiyor. Başta İstanbul, Antalya ve Bodrum olacak şekilde Nisan'dan bu güne birçok otelin açılışı gerçekleştirildi. 

Para Dergisi'nden Özlem Kapar Bayburs'un haberine göre; dünya otelcilik devlerinin Türk turizmine güvenleri büyük. Radisson Hotel Group, en lüks markasını Bodrum'da hayata geçirirken, bir de İzmir Aliağa'da açılış için hazırlık yapıyor. Accor Hotels ise hem Anadolu'da hem de İstanbul'da yeni otel açılışları için çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Marriott, en yeni otelini İstanbul'da Levent'de açarken, Wyndam ise 'Days Inn' markasını Maltepe'ye taşıyor. Diğer taraftan İstanbul Tarihi Yarımada ve Galata'da yeni butik oteller de açılış için hazırlanıyor.

Yerli otel zincirlerinde de durum aynı durum görülüyor. Salgından önce başlayan planlar aksamaya uğramadan uygulanıyor. Dedeman en yeni otelinin açılışını Kastamonu'da gerçekleştirirken, başka bir otel açılışı için görüşmelerde sona yaklaşıldığını açıkladı. Anemon da iki yeni otelle bu kervana dahil oluyor, Antalya'da en taze otellerin açılışını NG Grup ve Kilit Grup gerçekleştirdiler. Başka markaların yeni otelleri de yola çıktı. 

EN LÜKSÜ BODRUM'DA

Dünyaca ünlü Radisson Hotel Group'un premium markası Türkiye'deki ilk otelinin açılışını Bodrum'da gerçekleştirdi. Radisson Collection Hotel ismiyle geçen ay kapılarını açan otel, kendi özel plajıyla 400 metre uzunluğundaki sahil şeridi boyunca uzanan bölgenin en sakin noktalarından Aspat Koyu'nda konumlanıyor. Radisson Hotel Group'un Orta ve Doğu Avrupa, Rusya ve Türkiye Bölge Kıdemli Başkanı Yılmaz Yıldırımlar, “Türkiye'deki varlığımızı genişletmekle kalmıyor, açılmış ve şu anda inşa aşamasında olan 31 otelimizle bölgenin önde gelen bir uluslararası otel grubu olarak pozisyonumuzu daha da güçlendiriyoruz” dedi.

Radisson Collection Hotel Bodrum, Ant Yapı'nın özgün Anthaven konut projesinin içinde bulunan, Radisson Collection markasının Türkiye'deki ilk oteli olma özelliğine sahip. Ant Yapı'nın bu zamana kadar hayata geçirdiği beşinci turizm yatırımı ve şirketin isim hakkı modeliyle yönetimi yapılan ilk projesi. Otel, 80 oda ve suit odası ile ulaşılabilir lüks konumunda X ve Y kuşağını odağına alıyor. Bu kitle keyifli vakit geçirmeyi seven, doğada olmaktan mutluluk duran, lüksünden ödün vermeyen üst gelir grubundan meydana geliyor. Otelin iç marinasi tekne sahiplerinin ulaşımı için iyi bir alternatif sağlıyor. Otelin hemen dışındaki çarşı meydanı, içinde yer alan kafeleri ve dükkanları ile ekstra hareket ve cazibe sunuyor. Tesiste dört adet çok amaçlı toplantı ve etkinlik salonu, açık ve kapalı yüzme havuzları, spa ve fitness merkezi bulunuyor. Ayrıca Akdeniz ve dünya mutfaklarından yemekleri bulunduran plaj restorani, otel restorani/barı ve kahvaltı restoranı yer alıyor.

ALİAĞA'DA BİR İŞ OTELİ

Radisson markasının bu seneki bir başka oteli de İzmir'in Aliağa'da hizmete sunuluyor. Koronavirüs salgını süreci otelin açılış sürecini doğrudan olmasa da dolaylı şekilde aksattı. Tesisin Temmuz'un ilk günlerinde hizmete alınması hedefleniyor. Radisson Hotel İzmir Aliağa’nın işletmesi yatırımcısı Azeri menşei RMA Holding tarafından ve franchise modelinde gerçekleştirilecek.

Beş yıldız hizmet belgesi olan otel, 185 odalı. Türk ve dünya mutfaklarından örneklerin teşkil edileceği restoranla beraber, gün boyu hizmet sağlayacak bar ve pastane, bölgede gurme lezzet alternatifi olmayı planlıyor. Lobide ayrıca Starbucks köşesi bulunacak. Balo ve toplantıları salonları ile bölgede önemli bir ihtiyacı giderileceği otelde, Radisson Hotel Group SGS Hijyen ve Güvenlik standartları en üst düzeyde sunularak kişiye özel kübik ofis kiralama hizmeti de sunulacak. Otel deneyimli ekibi ile otel dışına da hizmet sunmayı planlayarak, misafirlerine kusursuz bir catering hizmeti sağlamayı hedefliyor. 

AKDENİZLİ MARKA

Bodrum'da bu sene açılan otellerden biri de METT Hotels - Resorts. Dünya çapındaki ilk otelini Bodrum'da açan, Dubai merkezli Sunset Hospitality Grup, tesisin tanıtımı Türkiye'den gerçekleştirdi. Haremtan Koyu'nda, Bodrum Marina’dan yalnızca birkaç dakika mesafede konumlanan otelin 72 odası ve 31 suit, loft ve özel villası bulunuyor. Küresel olarak restoran konseptleri geliştiren ve bu alanda genişleyen bir yatırım ve yönetim şirketi olan METT Hotels, yeme ve içme sektöründeki tecrübesini bu otelde gösteriyor. Deniz kenarında, açık havada yenen yemeklerden, rahat bir atmosferde sağlanan modern İtalyan mutfağına geniş bir gastronomik yelpazeye sahip.

Otelin Genel Müdürü İlker Yörükoğlu, “Restoranlardan spa'ya, kullanılan ürünlerden otelin dekorasyonuna, çevresel konulara yaklaşımımızdan eğlence anlayışımıza kadar her an ve her yerde Akdenizli kimliğimiz ve insanları buluşturma misyonumuzla ön planda olacağız” diye konuşuyor. Dünyadaki ilk otellerini Bodrum'da açmaktan heyecan duyduklarını belirten Sunset Hospitality CEO'su Antonio Gonzalez ise “Bodrum yaşatmak istediğimiz Akdeniz hayatının tüm unsurlarını kucaklayan bir lokasyon. Bölgeye yepyeni ürünlerimizle değer katmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu. 

31 yeni otel 

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından açıklanan otel yatırımları verilerine göre, Türkiye'de konaklama sektörü, 2021'in ilk çeyreğinde 852 milyon Türk Lirası bütçeli 42 adet otel yatırımı için yatırım teşviği aldı. Sektörün yatırım projelerinden 31 adedinde 648 milyon Türk Lirası bütçeye sahip yeni oteller hayata geçirilecek. 11 adet tesis içinse yenileme, tamamlama ve tevsi gibi amaçlarla 204 milyon Türk Lirası tutarında bütçe ayrıldığı belirtildi. Turizmdatabank tarafından verilen bilgilere göre 2021 yılının ilk üç ayında, yeni otellerin toplandığı merkezler Antalya, İstanbul, Muğla, Ankara, Erzurum, Bolu, Aydın ve Çanakkale olarak kaydedilirken, yatırım bütçesi büyüklüğüne göre bu şehirleri Balıkesir, Nevşehir ve İzmir takip etti. Bütçe büyüklüğünde ilk sırada İstanbul olurken onu Antalya, Ankara, Erzurum, Bolu, Aydın ve Çanakkale takip etti. 

YENİLENDİ VE SHERATON OLDU

Kültür ve iş turizminin başkenti İstanbul'daki otel açılışlarında hız kesilmiyor. Dünya otelcilik devi Marriott'un portföyünde bulunan 30 marka arasındaki Sheraton Hotels - Resorts'un en yeni oteli İstanbul'un Levent ilçesinde hizmete sunuldu. Eskiden Mövenpick markasıyla yine otel olarak hizmette bulunan binanın mal sahibi Marriott Grubu'yla anlaşma yaptı ve otel ciddi bir renovasyona uğradı. Baştan aşağı yenileme yapılan otel 10 milyon dolarlık yatırım bedeliyle Sheraton markasının dünya çapında dönüşüme uğrayan misafir tecrübesi anlayışının etkilerini taşıyor. Misafirlere, çalışırken, toplantı yaparken ya da dinlenirken konforlu ve rahat hissedebilecekleri bir ortam sağlamanın planlandığı yeni konseptin ana unsurları otelde dikkat çekiyor.

Sheraton İstanbul Levent'in açılışına ilişkin çok heyecanlı olduklarına dikkat çeken Marriott International Körfez, Levant ve Türkiye Bölgeleri Başkan Yardımcısı Şafak Güvenç, "Sheraton Hotels - Resorts bu pazarda köklü bir tarihe sahip. Bizler de, markanın yeni vizyonu kapsamında gerçekleşen yepyeni modern güncellemeleriyle Sheraton İstanbul Leventi açarak bu mirası devam ettirmenin gururunu yaşıyoruz. Açılış aynı zamanda Marriott International'ın Türkiye'ye olan bağlılığını pekiştiriyor.” dedi.

 

Sheraton İstanbul Levent, açılışını kutlamak için 31 Ağustos 2021 tarihine kadar direkt rezervasyonlarda esnek fiyat üzerinden yüzde 15 indirim ve Shine Spa'da yüzde 20 indirim fırsatı sağlıyor. 

YENİ MARKASIYLA İSTANBUL'DA

Dünyanın franchise sağlayan en büyük otel şirketi Wyndham Hotels - Resorts de, yeni markası Days Inn'i İstanbul'a taşıyor. Firma Maltepe ilçesinde yeni yapılan ve yakında açılacak olan oteli ile Türkiye'deki en büyük uluslararası otel zinciri olma iddiasına güç katıyor. Days Inn, firmanın ülkemizdeki sekizinci otel markası olma özelliğine sahip. Wyndham Hotels - Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, “Türkiye, her ziyaretçiye uygun ve ilham veren, çok çeşitli ve güzel ziyaret noktalarıyla yeni projeler için inanılmaz bir potansiyel barındırıyor” diye konuştu.

 

TARİHİ YARIMADA HAREKETLİ

İstanbul'un turizm kalbi olan Sultanahmet'teki yeni otellerin açılış hazırlıkları da göze çarpıyor. Muğla merkezli yerli otel zinciri Orka Hotels, İstanbul'daki iki oteline ilave olarak bir yeni otel açılışı için hazırlıklalrını sürdürüyor. Sirkeci'de lokasyonuyla ön plana çıkan tramvay yolunda konumlanan Orient Express Hotel'i satın alan Grup, oteli yeniledi ve gelecek ay hizmete sunmak için geri sayıma başladı. Orka Hotels Yönetim Kurulu üyesi Erdal Torunoğulları tarafından verilen bilgiye göre otel baştan aşağı yenilendi ve açılış tarihi olarak 1 Temmuz planlandı.

Tarihi yarımadanın müthiş teras manzarasıyla ünlü Sultanahmet'teki butik otel Seven Hills Hotels de yeni bir otel için açılış telaşında. Galataport'un ana giriş kapısının tam karşısında yer alan Pera Bosphorus Hotel'in üç ay sonra açılış yapması planlanıyor. Özel belgeli olacak lüks kategorideki bu otel 80 odayla hizmet sunacak. Seven Hills Hotels'in sahibi Cemil Çelik, geçtiğimiz sene Kovid-19 salgınından hemen önce Cankurtaran'da Seven Hills Palace adıyla ikinci otellerini açtıklarına dikkat çekerek, bu seneki otelle üçüncü yatırıma imza atacaklarının altını çiziyor.

İstanbul'un en eski apartmanlarından biri olan Galata'daki tarihi Barnathan Apartmanı da otel yapılıyor. Nar Yatırım'ın satın aldığı binanın restorasyonu bitirildi. Meroddi Barnathan Otel ismiyle turizme kazandırılacak otelin açılışının yakın zamanda yapılması planlanıyor. Otel, butik şeklinde beş yıldızlı kaliteye sahip olarak işletilecek.

ÜÇ ŞEHRE BEŞ OTEL

Avrupa'nın önde gelen otel zinciri Accor Otel Grubu da Türkiye'deki yatırımlarına devam ederken yeni sezonda Trabzon, Bursa ve İstanbul illerindeki yeni otellerin açılışlarını da gerçekleştirecek. Yaz sezonunda Mercure Trabzon, Mövenpick Hotel - Thermal Spa Bursa, Mövenpick Trabzon, Mövenpick Sabiha Gökçen ve İstanbul Merter'de Ibis Styles otellerinin hizmete alınması hedefleniyor. Türkiye'de 13 markası ve 54 oteli olan Accor Otel Grubu, yatırımlarını ve yeni otel açılışlarını bu sene sonuna kadar sürdürecek.

DEDEMAN KASTAMONU'YU AÇTI

Yerli otel zincirlerinden Dedeman Hotels - Resorts International'ın en yeni oteli Park Dedeman Kastamonu hizmete sunuldu. Geçen Nisan'da hizmet sunmaya başlayan otel, yüksek yatak ve toplantı odasi kapasitesi ile iş dünyasının beklentilerinin yanı sıra, bulunduğu yerdeki düğün ve kongre salonu ihtiyaçlarını da gideriyor. KAS Proje İnşaat ve Yatırım A.Ş. tarafından inşa edilen KastaMall Alışveriş Merkezi ve Rezidans Karma Projesinde  bulunan Park Dedeman Kastamonu, şehir, orman ve Ilgaz Dağı manzaralı toplam 150 odası, 300 yatak kapasitesi ve bin 100 metrekarelik toplantı ve etkinlik alanlarıyla bölgenin ilk ve tek uluslararası markalı oteli özelliğiyle hizmet veriyor.

Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, "Pandemi döneminden hızlı karar alma yetimiz ve doğru stratejimiz ile uzun vadeli planlarımızda değişiklik yapmadık. Pandemi yakın geleceği öngörmeyi zorlaştıriyor olsa da, eğer yılın ikinci yarısı salgin ile mücadele olumlu eğride devam ederse 2021 bitmeden zincirimize yeni bir halka daha eklemeyi planlıyoruz. Yatırımcılarla görüşme lerimiz olumlu yönde devam ediyor. Yeni otelimiz yurt içinde olacak ve bulunmadığımız bir şehre markamızı taşıyacağız. Şehir otelciliğine odaklanmış bir marka olduğumuz için yine şehir merkezinde konumlanacağız" açıklamasında bulundu. 

ANEMON'DA İKİ OTEL

Türkiye'deki şehir otelciliğindeki köklü markası Anemon da, İstanbul Bakırköy ve Aydın'da olmak üzere iki yeni oteli daha açtı. İstanbul'un Bakırköy ilçesinin merkezinde yer alan dört yıldızlı Anemon Bakırköy Otel önemli kongrelerin gerçekleştirildiği İstanbul Fuar Merkezi ve CNR Expo Center'a yakın lokasyonuyla ön plana çıkıyor. Sahile 50 metre uzaklıkta konumlanan otelde 48 oda yer alıyor.

Aydın'da açılışı gerçekleştirilen Anemon Aydın Otel ise dört yıldızlı; 39 deluxe, 32 superior, 12 superior plus, 4 executive suite ve bir presidential suite oda kategorilerine sahip olmak üzere toplam 88 odası mevcut bir otel. Spor salonu, kapalı havuz, sauna, buhar odası hizmetleriyle misafirlerine günün yorgunluğunu atma imkanı sunuyor. Otelde en son teknolojiyle donatılmış şekilde hizmet sunan iki toplantı salonu da bulunuyor.

Anemon Oteller Koordinatörü Uğur Şahbaz, zincirin yeni halkaları olan bu iki yeni oteli 'management' (yönetim anlaşması) ile hayata geçirdiklerine dikkat çekiyor. Kovid-19 salgını öncesinde başlayan süreci zorluklara karşın sürdürdüklerine ve bu yeni otellerin açılışlarını aksatmadıklarına dikkat çeken Akçura, bir başka projelerinin ise Kapadokya'da olduğuna vurgu yapıyor.

1.5 MİLYAR TL YATIRIM

Turizmin cenneti Antalya'da da otel yatırımları da tam gaz devam ediyor. Kovid-19 salgınına karşın yatırımlarına ara vermeyenler arasında NG Grup da bulunuyor. Kemer Göynük'te NG Phaselis Bay Oteli'nin açılışını gerçekleştirdiklerini dile getiren NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, "Turizmde bin 200 kişiye yeni iş imkânı sağladık" dedi. Oteldeki çalışmalarının 18 ay devam ettiğini dile getiren Güral, 1.5 milyar Türk Lirası bedelli yatırımla yaptıkları tesisin, bulundurduğu özelliklerle Türk turizminin hizmet kalitesini bir üst lige taşımanın bayrak taşıyıcısı olmaya aday olduğuna vurgu yapıyor. Güral, "480 oda kapasiteli tesisimiz yüzde 65 oranında dolu. Pandemiye ve seyahat engellerine rağmen haziran ayının ilk haftasında önceden yapılan rezervasyonlarla birlikte yüzde 98 doluluk oranına ulaştık. Geniş ailelerinrahat edebilecekleri villalarımız da mevcut. Bu villalarin Haziran-Temmuz-Ağustos döneminde yüzde 85'i şimdiden doldu" diye konuştu.

21'İNCİ OTELİNİ AÇTI

Crystal ve Nirvana otel markalarının sahibi yerli marka Kilit Grup da, 21. oteli olan Nirvana Cosmopolitan'ı Antalya Lara'da hizmete sundu. Kervansaray Oteli satın alan grup, 1 milyar Türk Lirası tutarındaki yatırımla renove etti. Grup, yeni otelleriyle sezona başladı. Zor bir süreçten sonra daha büyük umutlarla başladıklarına vurgu yapan Kilit Grup Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, otelin 12 ay açık kalacağına dikkat çekerek, yüzde 70-75 doluluk öngördüklerini dile getirdi. Kilit, bu doluluğun yüzde 25'ini iç pazardan sağlamayı hedefliyor.

Otel açılışları hızlandı!

Oteller Körfez sermayelerinin olabilir!