Sektörel

Otopark Yönetmeliği konut sektörünü nasıl etkiledi?

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 25 Mart 2021'de değiştirilerek yürürlüğe alınan yeni Otopark Yönetmeliği inşaat sektörünü doğrudan etkiledi. Peki Otopark Yönetmeliği konut sektörünü nasıl etkiledi? Sektör temsilcileri anlattı...

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 25 Mart 2021'de değiştirilerek yürürlüğe alınan yeni Otopark Yönetmeliği'nin, otopark yeri olmayan projelerde işin başlama tarihini geciktirdiği belirtiliyor.

Dünya Gazetesi'nden Leyla İlhan'ın haberine göre; yeni uygulamada, bu tarz parsellerde hayata geçirilecek projelerden alınan bedelin yüzde 25'i ruhsat bedelinin ödenmesinin ardından, kalan 75'lik kısmın en geç 18 ayda ödenmesi öngörülüyor. Bu bedelin hepsinin ödemeyen projelerin iskan alamayacağı belirtilirken, bedeli alan idareler ve belediyelere bölge otoparklarını ruhsat tarihinden itibaren en geç 3 senede bitirme şartı koyuldu.

Fakat; Kadıköy, Beşiktaş gibi arazilerin kısıtlı olduğu birçok ilçede, belediyelerin bu sürede otopark ihtiyacını gideremeyeceği ve açılacak davaların getirdiği endişe sebebiyle, otopark sorunu olan projelere ruhsat verme konusunda çekingen olduğu ifade ediliyor. Uygulamanın bu şekliyle otopark yeri bulunmayan yeni projelerin başlatmasını yavaşlattığı bu sebeple birçok kentsel dönüşüm projesinin de olumsuz etkilenmeye başladığı kaydediliyor.

Belediyeleri ütopik çözümlere zorluyor 

Anadolu Yakası İnşaat Müteahhitleri Derneği (AYİDER) Başkanı Melih Tavukçuoğlu, bu uygulamanın özellikle küçük parsellerin bulunduğu Kadıköy gibi ilçelerde problem yaratmasını öngördüklerine dikkat çeken, "Öyle ilçeler var ki sokağında bir aracın park edeceği alan yok. Bu durumda belediyeler arsa alıp orada katlı otopark yapacak ya da cadde altlarını değerlendirecek. Ancak bunlar şimdilik ütopik durumlar” diye konuştu.

"Vatandaş da belediye de mutsuz"

Otopark yapılması karşılığında alınan tutarların bu ihtiyacı karşılamak için yeterli olmadığına vurgu yapan Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli de konuya ilişkin şunları söyledi: 

“Otopark sorunu var ve çözüm beklediğimiz bir konu. Dönüşüm sürecinde vatandaş için ek bir maliyet olarak kentsel dönüşümü zorlaştıran bir unsur olmaya başladı. Ancak otopark yapılması karşılığında alınan bedeller ise bizim bu ihtiyacı gidermeye yetmiyor. Dolayısıyla bu bedelden dolayı her iki tarafta mutsuz."

Otopark ihtiyacını doğru tespit etmedikçe kent estetiği ve konforu olmaz!

Otopark Yönetmeliği'nde hangi değişiklikler yapıldı?