25 / 08 / 2024

Otoyol kenarları için yeni imar düzenlemesi yapılıyor

Otoyol kenarları için yeni imar düzenlemesi yapılıyor

Belediyeler otoyol kenarlarında Karayolları Genel Müdürlüğü'nden onay almadan imar planı yapamayacaklar



Belediyeler otoyol kenarlarında Karayolları Genel Müdürlüğü'nden onay almadan imar planı yapamayacaklar, otoyollara giriş noktaları da ortaklaşa kararlaştırılacak.
 
Belediyelerin otoyol kenarlarında imar planı hazırlama yetkisine sınırlama getiriliyor. Belediye ve mücavir alan sınırları dışındaki otoyol çevresinde imar düzenlemesi yapılmadan önce Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) olumlu görüşünün alınması zorunlu olacak. Düzenlemeden en çok, şehir içinden otoyol geçen İstanbul,  Adana  gibi kentler ile çevre otoyolu şehir içinde kalan  Ankara  gibi kent belediyeleri ve arsa sahipleri etkilenebilecek. Otoyolların özelleştirilmesine ilişkin yasa tasarısında TBMM Plan Bütçe Alt Komisyonu'nda yapılan değişiklikle, belediyelerin otoyol kenarlarında imar planı hazırlama yetkisine sınırlama getirildi. Tasarının hükümetten gönderilen halinde belediye ve mücavir alan sınırları dışındaki yerlerde otoyolların çevresinde imar planı yapılırken Ulaştırma Bakanlığı'nın çıkartacağı yönetmeliğin esas alınması öngörülüyordu. Ancak tasarının Alt Komisyon'daki görüşmelerinde bu hüküm değiştirilerek, otoyol çevresinde ilgili idare tarafından imar düzenlemesi yapılmadan önce, KGM'nin olumlu görüşünün alınacağı şeklinde düzenleme yapıldı. KGM'den olumlu görüş alınmadan hiç bir şekilde imar planı kesinleştirilemeyecek.

 Otoyollara hangi noktalardan giriş yapılacağı ise KGM ile belediyeler tarafından ortaklaşa kararlaştırılacak.
 
Yolu kapanana tazminat yok

Tasarıda, seyir güvenliğini sağlamak amacıyla otoyollara bitişik arsa ve yapılardan yola doğrudan çıkış yasağı konulması durumunda değeri düşen mülk sahiplerine tazminat ödenmesi öngörülüyordu. Tasarının orijinal halinde, yolu kapandığı için taşınmazın değerinde düşüş yaşanması halinde eski değer ile yeni değer arasındaki farkın tazminat olarak ödenmesi düzenleniyordu. Fakat alt komisyon, değer farkının hesaplanmasında objektif kriter tespit etmenin zor olduğu gerekçesiyle tazminat ödenmesine ilişkin düzenlemeden vazgeçti. Bunun yerine, yolu kapanan taşınmazların otoyola en kısa yoldan bağlantı yapabilmesi için yolu işleten KGM'nin veya öze şirketin yeni yol yapması kararlaştırıldı. Bu şekilde kendilerine yol yapılan taşınmaz sahipleri ulaşım düzenine ilişkin başka talepte bulunamayacaklar.
Habertürk


Geri Dön