Genel

Outletlerde AVM'den daha çok harcama yapılıyor

Akademetre'nin araştırmasında Türkiye'deki avm'lerde sepet ortalaması 95.7 TL iken, outlet'lerde bu rakam 108.8 TL oldu

Akademetre'nin araştırmasında Türkiye'deki alışveriş merkezlerinde sepet ortalaması 95.7 TL iken, outlet'lerde bu rakam 108.8 TL olarak ölçüldü. Tüketicilerin yüzde 53.8'i AVM ve cadde mağazalarına göre daha uzakta olsa bile outlet'ten alışveriş yapmayı tercih ettiğini söyledi.
 
Tüketicinin eski sezonlara ait ürünleri düşük fiyattan alabildiği alışveriş mekanları outlet'ler, daha fazla para harcatıyor. Outlet konseptli alışveriş merkezi (AVM) Via/Port'un Akademetre Research & Strategic işbirliğiyle gerçekleştirdiği Türkiye Outlet İmajı Araştırması'na göre, AVM'lerde sepet ortalaması 95.7 TL ilen, outlet'lerde bu rakam 108.8 TL'ye çıkıyor. Aynı araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer sonuca göre ise tüketicilerin yüzde 53.8'i AVM ve cadde mağazalarına göre, daha uzakta bile olsa outlet'ten alışveriş yapmayı seçiyor.

ALGI DEĞİŞİYOR
AVM müşterisi olan 916 kişiyle gerçekleştirilen ve dün düzenlenen basın toplantısıyla açıklanan araştırma, Türkiye'de outlet algısının zamanla değiştiğini de gösteriyor. 2006'da, outlet denince, tüketicilerin yüzde 36.9'u 'indirim mağazaları', yüzde 6.6'sı 'defolu ürünler' ve yüzde 3.2'si 'kalitesiz ürünler' algısını ortaya koyarken, 2010 yılında yüzde 48.7'lik kesim 'indirim mağazaları', yüzde 3.2 'defolu ürünler' ve yüzde 1.1 'kalitesiz ürünler' algısına sahip. Türkiye çapında outlet müşterilerinin yüzde 36.5'lik kısmını üniversite mezunu tüketiciler oluştururken, yüzde 33.9 lise mezunları, yüzde 25 ilköğretim, yüzde 4.6 ise yüksek lisans ve üzeri mezunlardan meydana geliyor. Sosyo-ekonomik statü dağılımında da outlet müşterilerinin yüzde 35'i B grubu olarak adlandırılan orta üst segmentini kapsıyor.
 
'ÖZENTİ' ETKİLİ
Araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicinin uzaklığına bakmadan alışverişte outlet'leri tercih etmesinin en önemli nedeni uygun fiyatlar. Uzak duranlar için ise outlet'ler, kalitesiz ve defolu ürün satılan yerler olarak görülüyor. Beden çeşidi azlığı, kalabalık olmaları ve mağazalardaki düzen bozukluğu da bu duruma etken. Outlet'leri en çok tercih edenlerin B Grubu'ndan oluşmasının nedeni ise A Grubu'na özenen bu kitlenin marka tercihinde onların izinden gitmek istemesi. Bu markaların AVM ve cadde mağazalarında yüksek fiyattan satılması, B Grubu'nu outlet'e yönlendiriyor. Tüketicinin outlet'lerden en büyük beklentileri temiz tuvaletler, etkili güvenlik, rahat otoparklar, kolay ulaşım.

Dia 465'i bulan mağaza sayısını 4 katına çıkaracak
Dia Grup CEO'su Ricardo Curras, Türkiye'de 2009 sonu itibariyle 675 olan mağaza sayılarını 4 katına çıkarmayı istediklerini söyledi. Grubun 2009 rakamlarına ve 2010 hedeflerine ilişkin açıklamasında Curras, İspanya başta olmak üzere hizmet verdikleri toplam 8 ülkede 6 bin 475 mağazaya ulaştıklarını belirterek, sene sonunda 10 milyon 515 bin Euroluk satış gerçekleştirdiklerini kaydetti. Curras, ana hedeflerinin Türkiye pazarında büyümek olduğunu da belirterek şöyle konuştu: "Dia olarak Türkiye pazarının büyük bir potansiyel taşıdığını düşünüyoruz. 2010 yılında Türkiye'yi takiben, Brezilya ve Fransa'da da çalışmalarımızı hızlandıracağız. Bu yıl, 2009'dan daha iyi satışlar gerçekleştirerek, pozitif bir büyüme sergileyeceğiz" dedi.

Via/Port'a yeni oyuncaklar geliyor
Toplantıda konuşan Via/Port Genel Müdürü Bülent Kural, yıllık ziyaretçi ortalamalarının 23 milyon kişiye ulaştığını ve bunun yüzde 10'unun otobüs ya da uçakla gelen günübirlikçiler olduğunu söyledi. Yapılan araştırmadan gerekli dersleri aldıklarını dile getiren Kural, "Bundan böyle, güvenliğe daha çok önem vereceğiz. Kamera sayılarını artıracağız. Otopark alanları genişleyecek. Ayrıca eğlence için Orlando'dan yeni oyuncaklar getireceğiz, Haziranda 40 ve 56 metrelik dev oyuncaklar gelecek" dedi.

AVM'LERİN M2 CİROSU 341 TL
Akademetre Başkanı Halil İbrahim Zeytin, Türkiye'de AVM'ler için metrekare başına ortalama cironun 341 TL olduğunu söyledi.

'Otel açılınca tüketici ithal etmeye başlarız'
Projede yer alan otelin 21 Mayıs tarihinde hizmet vermeye başlayacağını ve bu sayede tüketici ithal edeceklerini kaydeden Kural, şöyle konuştu: "Başta Kuveyt, Lübnan ve Suriye olmak üzere pek çok ülkeden alışveriş yapmak için Via/Port'a, Türkiye'ye gelmek istiyorlar. Otel ile bu anlamda çift taraflı birbirimizi destekleyeceğiz. Bağlantılar şimdiden başladı."
Habertürk