Genel

Outlet'ten soğuyan Mudo konseptini değiştiriyor

Outlet işinin maksadını aştığını belirten Mudo'nun veliahtı Ömer Taviloğlu, uygun fiyatlı ürün satan mağazalar açacaklarını söyledi

Yaşanan kriz nedeniyle alışverişlerini erteleyen tüketiciyi çekmek için 'outlet' kavramının perakende de çok fazla kullanılması Mudo'da konsept değişikliğine neden oldu. Mevcut outlet mağazalarından bazılarını outlet'ten 'uygun fiyatlı koleksiyonların satıldığı mağazalara' dönüştüreceklerini dile getiren Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu, "Bu doğrultuda konsept değişikliğine karar verdik. Bundan sonra sadece basic ürünlerin satılacağı, fiyatı ucuz koleksiyonların olacağı, seri sonu ürün satışına uygun lokasyonlarda açılacak şekilde sadece Mudo markası altında bir yapılanmaya başladık. Bu süreçte 12 - 14 outlet mağazayı dönüştüreceğiz" dedi.

OUTLET'LERİN VERİMİ DÜŞTÜ
Outlet mağazacılığının maksadını aştığını vurgulayan Taviloğlu, klasik Mudo mağazalarında satılan ürünlerden tamamen farklı, yeni bir koleksiyon hazırladıklarını söyledi. "Yeni konsepti oluşturmaya Anadolu'dan başladık. Forum Trabzon, Gaziantep Sanko Park, Forum Aydın alışveriş merkezlerinde mağazaları açtık. İstanbul'da 1 - 2 alışveriş merkezinde olacağız" diyen Taviloğlu, son 6 ayda outlet mağazaların performansının normal mağazalardan daha düşük seyrettiğini dile getirdi.

'ÇEŞİDİ AZALTIP ALANI DARALTTIK'
2009 sonuna kadar yöneticiliğini yaptığı Mudo Concept mağazalarında yüzde 20 büyüme öngördüklerini ifade eden Taviloğlu, büyüme beklentisini de şöyle açıkladı: "Gördük ki Mudo Concept'lerde çeşit sayısı çok fazla bu da stok maliyetimizi artırıyor. Önce çeşidimizi azalttık. Daha sonra Ankara, İzmir ve Antalya'da 2 bin metrekarenin altında mağazalar açtık. Hükümetin açıkladığı ÖTV, KDV indirimleri de büyümeye olumlu katkı yaptı."
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Mudo outlet'te yeni model yaratacak

Krizin etkisiyle `indirimli ürüne' olan talep markaların outlet mağazaya olan ilgilerini artırırken Mudo, outlet  konusunda yeniden yapılanmaya gidiyor. Son günlerde yapılanlar nedeniyle outletler'in cazibesinin ortadan kalktığını söyleyen Mudo'nun kurucusu Mustafa Taviloğlu'nun oğlu ve Mudo Concept'in yöneticisi Ömer Taviloğlu, "Bu konuda yeni marka oluşumuna gidiyoruz. Bundan sonra sadece basic ürünlerin satılacağı, fiyatı ucuz koleksiyonların olacağı, serisonu ürün satışına uygun lokasyonlarda açılacak şekilde sadece Mudo markası altında bir yapılanmaya başladık. Bu süreçte 12-14 outlet mağazasında değişim yapacağız. Bazıları kapanacak" dedi.
Şu andaki outlet mağazacılığının maksadını aştığını belirten Taviloğlu, "Bu konuda farklılık yaratacağız. Mağazaların lokasyonunu da özel seçiyoruz. Burada satılacak koleksiyonlar da diğer markalarımızdan `taban tabana' zıt olacak" diye konuştu. Yeni konsepte Anadolu'dan başladıklarını Forum Trabzon, Gaziantep Sanko Park, Forum Aydın alışveriş merkezlerinde açılış yaptıklarını anlatan Taviloğlu, İstanbul'da bir iki AVM'de de olacaklarını açıkladı.

Yüzde 20 büyüyecek
Krize rağmen bu yıl, başında bulunduğu Mudo Concept mağazalarında yüzde 20 büyüme öngören Ömer Taviloğlu, bunun altında `yaz sezonu'na çok iyi hazırlanmalarının ve yeni mağaza tarzlarının yattığını açıkladı. Yaz sezonuna hazırlanırken krizin sinyallerini eylül-ekim de görerek tedbirlerini aldıklarını ve özellikle çeşit konusunda konsantrasyona gittiklerini vurgulayan Taviloğlu, şöyle devam etti: "Gördük ki Mudo Concept'lerde çeşit sayısı çok fazla bu da stok maliyetimizi artırıyor. Önce çeşidimizi azalttık, 2 bin metrekarenin altında mağazalar açtık. Şu anda başarılı durumdayız."
Radikal